Marka Volkswagen ponownie zwiększyła sprzedaż. Po raz pierwszy w okresie od stycznia do czerwca klientom przekazanych zostało ponad 2,5 mln samochodów osobowych. Łącznie nabywców znalazło 2,53 mln aut (styczeń – czerwiec 2010: 2,26; +11,8 procent). Również w czerwcu marka odnotowała wzrost: nabywców znalazło 438.500 pojazdów (czerwiec 2010: 399.200; +9,8 procent).
Sprzedaż samochodów osobowych Volkswagena została wyraźnie zwiększona w regionie Europy Środkowej i Wschodniej, gdzie w pierwszym półroczu klientów znalazło 92.300 aut (64.900), czyli o ponad 42,2 procent więcej, niż rok wcześniej. Na rynku rosyjskim marka podwoiła swoją sprzedaż do 45.500 samochodów (22.400). Również na niemieckim rynku zaobserwować można utrzymującą się tendencję wzrostową – klienci w Niemczech odebrali 301.700 osobowych Volkswagenów (287.400; +4,9 procent).
W regionie Azji i Pacyfiku, w okresie od stycznia do czerwca, marka sprzedała 950.100 pojazdów (816.400; +16,4 procent), z czego na Chiny przypadło 852.800 aut (755.500; +12,9 procent). Bardzo zadawalająco rozwijała się sprzedaż w Ameryce Północnej – w pierwszych sześciu miesiącach roku marka Volkswagen przekazała klientom 237.700 pojazdów osobowych (195.200; +21,8 procent).
Obok modeli produkowanych specjalnie na rynek chiński, w pierwszym półroczu najbardziej wzrosło zapotrzebowanie na modele: Jetta (+58,3 procent), Tiguan (+50,9 procent) i Passat CC (+73,4 procent).
źródło: Volkswagen
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.