Rajd Japonii

Sébastien Loeb i Daniel Elena, rozgrywający jak do tej pory swój najlepszy sezon od 2006 r., mają szansę już w Azji zapewnić sobie ten tytuł. Tak, jak w Rajdzie Finlandii, jako druga załoga fabrycznego zespołu Citroen Total World Rally Team za kierownicą C4 WRC wystartują Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, którzy w rundzie rozgrywanej na wyspie Hokkaido będą debiutantami.

 

Po rocznej nieobecności w 2010 r., Rajd Japonii wraca do kalendarza WRC. Jest w nim wydarzeniem szczególnym: dla zespołów z Europy oznacza daleką wyprawę na Daleki Wschód, a dla niezwykle entuzjastycznych fanów z Kraju Wschodzącego Słońca okazję do oglądania największych gwiazd WRC. Tak, jak w latach poprzednich, bazą rajdu będzie miasto Sapporo, natomiast trasa nadchodzącej edycji, znacznie zmodyfikowana, obejmuje kilka zupełnie nowych odcinków specjalnych.

 

Zespół Citroen Total World Rally Team ma z Rajdu Japonii dobre wspomnienia: Sébastien Loeb i Daniel Elena wygrali go w 2006 r., a w latach 2005 i 2008 wynik uzyskany na japońskich trasach przesądził o zdobyciu przez nich tytułów mistrzowskich. Matematycznie rzecz biorąc, w tej fazie bieżącego sezonu szansę na tytuł Mistrza Świata kierowców ma pięciu zawodników, w tym czterech startujących w barwach Citroena: Sébastien Loeb, lider tabeli z liczbą 191 pkt, Sébastien Ogier (133 pkt), Jari-Matti Latvala (117), Petter Solberg (102) i Dani Sordo (95). Jeżeli jednak za metą tego rajdu okaże się, że Sébastien Loeb zgromadził 75 pkt przewagi nad wszystkimi konkurentami, tytuł będzie należał do niego. Inaczej mówiąc, o ile Loeb wygra, to jego 60-te zwycięstwo przesądzi o siódmym tytule dla niego, pod warunkiem, że Sébastien Ogier nie zajmie miejsca wyższego niż szóste.

 

Loeb hamuje zbytni entuzjazm. „Od osiągnięcia tego celu dzieli mnie jeszcze bardzo daleka droga” – mówi. „Tak, jak każda inna runda Mistrzostw Świata, Rajd Japonii ma swoją charakterystykę. Powiem, szczerze, że nie należy do moich ulubionych rund. Odcinki specjalne nie są tam zbyt emocjonujące, a drogi są tak wąskie, że nie pozwalają na żadną fantazję za kierownicą. Wierzę natomiast, że będziemy tam konkurencyjni dzięki naszemu C4 WRC. Samochód jest u szczytu swoich możliwości rozwojowych, ponadto wiemy, jakie ustawienia wybrać na ten rodzaj nawierzchni”.

 

źródło: Citroen

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3211

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *