podczas salonu samochodowego w Detroit. Obok kompleksowo zmodernizowanej limuzyny, kombi oraz wersji Coupé i Cabriolet na stoisku Mercedes-Benz pojawi się nowe wcielenie modelu E 63 AMG, po raz pierwszy dostępnego z napędem na obie osie 4MATIC, oraz całkowicie nowe, czterodrzwiowe coupé CLA, stworzone z myślą o młodszych klientach.
Nowa Klasa E jest prekursorem najbardziej wszechstronnej ofensywy modelowej w historii segmentu premium i aut luksusowych: w połowie roku dołączy do niej nowa Klasa S. Podczas targów motoryzacyjnych w Detroit zadebiutuje również nowe, czterodrzwiowe coupé CLA, zaprojektowane z myślą o przyciągnięciu młodszych nabywców.
Modele z rodziny nowej Klasy E otrzymają nowe lub rozbudowane systemy wspomagania wprost z najnowszej Klasy S. Łączą one funkcje z zakresu komfortu i bezpieczeństwa pod hasłem „Mercedes-Benz Intelligent Drive” i obejmują układy, które po raz pierwszy mogą zapobiegać wypadkom z udziałem pieszych lub pojazdów poruszających się torem poprzecznym do toru jazdy samochodu. Active Lane Keeping Assist może pomóc uniknąć zderzenia z pojazdami nadjeżdżającymi z przeciwka, a Adaptive Highbeam Assist PLUS pozwala na podróż z włączonymi światłami drogowymi bez oślepiania innych uczestników ruchu.
Gama układów napędowych Klasy E obejmuje nowe, wydajne jednostki 4-cylindrowe BlueDIRECT z bezpośrednim wtryskiem paliwa, mocne i efektywne silniki widlaste oraz jeszcze bardziej oszczędne turbodiesle. Innowacyjne trendy odzwierciedla też design, dopasowany do najnowszego idiomu projektowania Mercedes-Benz. I chociaż model oferuje jeszcze szerszy zakres wyposażenia, jego ceny pozostały na niemal niezmienionym poziomie, a w przypadku wybranych wersji są nawet niższe od poprzednika.
Ponad 13 mln sprzedanych aut w segmencie Klasy E. Z ponad 13 mln sprzedanych samochodów, segment Klasy E stanowi jeden z kluczowych elementów naszej strategii rozwoju Mercedes-Benz 2020. Premiery nowych Klas E i S w 2013 roku dają początek najbardziej kompleksowej ofensywy modelowej w historii, a jednocześnie definiują kolejne standardy w zakresie bezpieczeństwa, designu, jakości i wydajności. Litera „E” wciąż reprezentuje czołową pozycję w swoim wymagającym segmencie – mówi dr Joachim Schmidt, członek zarządu Mercedes-Benz Cars odpowiedzialny za sprzedaż i marketing.
Światowa sprzedaż limuzyny Klasy E osiągnęła dotychczas poziom około 11 250 000 sztuk. Do tego sukcesu należy doliczyć około 1 180 000 egzemplarzy wersji kombi, 370 000 coupe, 100 000 kabrioletów oraz 240 000 sztuk modelu CLS. Limuzyna obecnej generacji Klasy E znalazła od chwili debiutu w 2009 roku około 600 000 nabywców. W tym samym czasie klienci kupili około 100 000 sztuk wersji kombi.
Tytuł najpopularniejszej limuzyny Klasy E w historii należy do typoszeregu W 123, sprzedanego w latach 1976-1985 w liczbie 2,4 mln sztuk.
Przez lata Mercedes-Benz Klasy E był laureatem licznych nagród w dziedzinie designu, inżynierii, jakości i innowacji. Tylko w pierwszej połowie 2012 roku produkowana dotychczas generacja dodała do tej listy następujące wyróżnienia:
W czerwcu Klasa E została liderem badania satysfakcji klientów J.D. Power Study 2012 wśród aut klasy wyższej, powtarzając swój wynik sprzed roku.
Nowa Klasa E, której oficjalna premiera odbędzie się 14 stycznia br. podczas salonu samochodowego Auto Show w Detroit, kontynuuje udany kurs poprzedników. Konferencja prasowa Mercedes-Benz będzie transmitowana na żywo z targów NAIAS 2013 w poniedziałek, 14 stycznia br., na stronie www.daimler.gomexlive.com. Transmisja może zostać wykorzystana bezpłatnie jako element strony www za pośrednictwem znacznika embed.
źródło: Daimler
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.