Pierwszy właściciel Chevroleta Volta w Europie

Jeszcze w marcu tego roku Emanuel Probst był jednym z najwierniejszych klientów lokalnej stacji benzynowej, tankując do pełna swój samochód dwa lub trzy razy w tygodniu.

Od czasu odebrania od dilera elektrycznego Volta o rozszerzonym zasięgu, szwajcarski biznesmen przez trzy miesiące nie musiał tankować swojego samochodu! Przy uwzględnieniu obecnych cen paliw – utrzymujących się w Europie na rekordowo wysokim poziomie – Emanuel obniżył swoje miesięczne wydatki na benzynę aż o 80 procent.

Jako dyrektor zarządzający szwajcarskiej firmy JURA, słynnej na całym świecie z produkcji automatycznych ekspresów do kawy, Emanuel wykorzystuje swojego Volta do dojazdów z domu w Zurychu do miejsca pracy w Niederbuchsiten, a także w celach rekreacyjnych. Na dystansie ponad 2 000 kilometrów, Volt zużył zaledwie 1,2 litra paliwa na 100 kilometrów, przy czym pierwsze 60-80 kilometrów każdej trasy zawsze było pokonywane w trybie w pełni elektrycznym.

„Na każdym przejechanym kilometrze oszczędzam około 80 procent miesięcznych wydatków na paliwo, dlatego mogę powiedzieć, że jeżdżę swoim Voltem prawie za darmo! Większość codziennej trasy na dystansie 75 kilometrów pokonuję z wykorzystaniem wyłącznie energii elektrycznej. Dzięki temu mogę poruszać się w miejskich korkach nie zużywając ani kropli paliwa”, dodaje Emanuel.

Od czasu wprowadzenia na rynek elektrycznych Chevroletów o rozszerzonym zasięgu, właściciele przejechali nimi w trybie pracy elektrycznej ponad 93 miliony kilometrów (58 milionów mil)*. Łącznie kierowcy Voltów zaoszczędzili tym samym ponad 13,6 miliona litrów (3 miliony galonów) benzyny*.

„W moim Volcie najbardziej lubię to, że nie muszę jeździć na stacje benzynowe. Podczas pierwszych trzech miesięcy użytkowania samochodu zużywałem tylko paliwo, które znajdowało się w zbiorniku w momencie, kiedym odbierałem auto od dilera”, mówi Emanuel Probst.

Pożegnanie z dystrybutorem paliwa
Elektryczny Chevrolet Volt, wybrany w 2012 roku europejskim „Samochodem Roku”, może przejechać do 80 kilometrów korzystając z energii elektrycznej zgromadzonej w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 16 kWh, nie emitując przy tym dwutlenku węgla.

W trybie zwiększonego zasięgu, który uruchamia się z chwilą rozładowania akumulatora, energię do silnika elektrycznego zaczyna dostarczać generator, napędzany silnikiem benzynowym. Dzięki temu inżynierowie Chevroleta rozwiązali problem ograniczonego zasięgu, typowy dla innych samochodów elektrycznych.

Emanuel dodaje: „Prawdziwą zaletą jest dla mnie to, że nie muszę stale obliczać zasięgu auta, więc mogę podróżować bez ograniczeń. Mogę pojechać wszędzie, gdzie chcę, bez obawy o ograniczony zasięg”.

CZYTAJ DALEJ  Jak oszczędzać na paliwie?

„Właśnie kupiłem swój pierwszy zbiornik paliwa, dlatego szacuję, że kolejny raz pojawię się na stacji benzynowej najwcześniej w sierpniu. Poprzez korzystanie z punktów ładowania w domu i w pracy odkryłem, że mogę naładować akumulator i w ten sposób zapewnić sobie dodatkowy zasięg, który pozwoli mi dojechać w ciągu dnia w kilka miejsc podczas przerwy na lunch”.

Chevrolet Volt przyciąga spojrzenia osób, które chcą się dowiedzieć czegoś więcej na temat filozofii tego modelu i codziennej eksploatacji auta elektrycznego. „Moi przyjaciele, którzy nie interesują się samochodami, po zobaczeniu Volta często pytają o niego. Uważają, że wygląda nowocześnie, a gdy mówię im, że jest elektryczny i pozwala mi oszczędzać paliwo, są zdumieni”.

Niektórzy z współpracowników Emanuela z firmy JURA widzieli już Volta i zadawali na jego temat wiele pytań. „Jeden z pracowników zapytał, czy mógłby pożyczyć mojego Volta na weekend, aby przetestować samochód, ponieważ spodobał mu się pomysł jazdy elektrycznym pojazdem bez ograniczeń w zasięgu”. Wkrótce na drogach w Szwajcarii może pojawić się więcej Voltów, ponieważ pracownicy firmy JURA poprosili o zorganizowanie „jazd testowych”, aby utwierdzić się w decyzji o zakupie tego modelu.

Chevrolet Volt zapewnia Emanuelowi i tysiącom innych kierowców na całym świecie bezproblemową eksploatację w trybie elektrycznym. „Kocham mojego Volta, ale nie jestem jedyną osobą, która jest pod wrażeniem zaawansowanych technologii pomagających oszczędzać paliwo zastosowanych w tym aucie. Ostatnio spotkałem w Szwajcarii innego użytkownika Volta, dzięki czemu mogliśmy porównać sposób, w jaki użytkujemy nasze samochody i oszczędzamy paliwo. Moim celem jest przejechanie na w pełni naładowanym akumulatorze najdłuższego dystansu w Europie”, dodaje Emanuel.

Informacje o Chevrolecie Volt
Chevrolet Volt jest pierwszym samochodem elektrycznym, którego zasięgu nie ograniczają możliwości baterii. Po wyczerpaniu energii akumulatora, co następuje maksymalnie po 80 kilometrach, uruchamiana jest jednostka benzynowa o pojemności 1,4 litra, która zasila silnik elektryczny. W ten sposób zasięg Volta zwiększa się do ponad 500 kilometrów. W celu naładowania akumulatora wystarczy podłączyć samochód do typowego gniazdka 230V.

W pełni naładowany akumulator umożliwia pokonanie odległości od 40 do 80 kilometrów przy zerowej emisji CO₂. Niezależne badania wykazały, że ta odległość wystarczy, aby zaspokoić dzienne zapotrzebowanie 80 procent europejskich kierowców. Volt jest też bezpiecznym samochodem, co potwierdza maksymalna ocena pięciu gwiazdek, uzyskana w testach zderzeniowych Euro NCAP.

Oprócz tytułu „Samochodu Roku 2012”, Volt otrzymał wiele międzynarodowych nagród, łącznie z tytułami „Najbardziej Ekologicznego Samochodu Roku 2011” (World Green Car of the Year 2011), „Grand Prix de l’Environnement” oraz „Północnoamerykańskiego Samochodu Roku 2011” (North American Car of the Year 2011).

CZYTAJ DALEJ  Renault na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie

 

źródło: General Motors

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *