Pierwsza prezentacja Nowego Renault Trafic

Renault Trafic zostało sprzedane do dziś w ponad 1,6 mln egzemplarzy na całym świecie. W 2014 roku historia Renault Trafic znajdzie swój ciąg dalszy wraz z całkowitym odnowieniem tego modelu i jego wprowadzeniem na rynki około pięćdziesięciu krajów.

Nowe Renault Trafic prezentuje całkowicie zmienioną stylistykę zewnętrzną. Przód samochodu zdobi powiększone i umieszczone bardziej pionowo logo, charakterystyczne dla nowej stylistyki marki Renault, co w połączeniu z wysmukłymi i wyrazistymi reflektorami nadaje mu zdecydowany i dynamiczny wygląd. Bardziej pochylona przednia szyba wyraźnie odcina się od krawędzi maski. Obszerny, mocno zarysowany wlot powietrza i dzieląca górny i dolny grill listwa w kolorze nadwozia odciążają optycznie przód nadwozia. Płynnie zarysowane linie dodają sylwetce pojazdu dynamiczności. Zachowano cenioną przez klientów solidność i praktyczność, zwłaszcza dzięki obszernemu i skutecznie chroniącemu pojazd przedniemu zderzakowi.

W Nowym Renault Trafic koncern wykorzystał całe swoje bogate doświadczenie w zakresie pojazdów dostawczych, tworząc nowoczesnego i zapewniającego pełen komfort użytkowania vana, jeszcze lepiej spełniającego oczekiwania użytkowników i przyczyniającego się do sukcesu ich działalności.

Nowe Renault Trafic jest narzędziem stworzonym na miarę dzięki niezwykle rozbudowanej gamie tego modelu: 270 wersji, 2 wysokości, 2 długości, furgon, przedłużona kabina, platforma z kabiną oraz wersja do przewozu osób, nie zapominając o pojazdach zmodyfikowanych przez współpracujących i autoryzowanych przez Renault Tech wykonawców zabudów.

Nowe Renault Trafic jest oszczędne i zapewnia płynną jazdę dzięki gamie poddanych downsizingowi i turbodoładowanych silników. Zostały one stworzone na bazie opracowanej przez Renault jednostki 1.6 dCi najnowszej generacji (R9M) i zawierają szereg innowacyjnych rozwiązań, pozwalających obniżyć zużycie paliwa, przy zachowaniu dużej przyjemności jazdy. Gama ta obejmuje dwa warianty: z pojedynczym układem doładowania o zmiennej geometrii, pozwalająca obniżyć spalanie o ponad 1 l/100 km oraz Twin-Turbo, umożliwiająca zejście poniżej 6 l/100 km*. Silniki te zapewniają dynamiczne przyspieszenia na kolejnych biegach i większy moment obrotowy przy niskich obrotach, ułatwiający szybsze ruszanie z miejsca również pod obciążeniem.  

Nowe Renault Trafic, opracowane przez wyspecjalizowany w pojazdach dostawczych zespół konstruktorów z Renault, jest niezawodnym i solidnym pojazdem. Wykorzystano w nim bogate know-how i doświadczenie 1800 pracowników zakładu w Sandouville (Francja), specjalizujących się dotąd w produkcji modeli osobowych wyższej klasy. W celu zapewnienia produkcji furgonów we Francji, zakład ten został poddany szeroko zakrojonej przebudowie, której całkowity koszt wyniósł ponad 230 milionów euro. Marka Renault, będąca od 1998 roku europejskim liderem w produkcji lekkich pojazdów dostawczych, korzysta z wydajnego zaplecza przemysłowego, złożonego z trzech zlokalizowanych we Francji zakładów, w których montowane są wszystkie modele dostawcze Renault: Kangoo w MCA (Maubeuge), Master w SOVAB (Batilly) oraz od teraz Trafic w Sandouville.


* Homologowane wartości zużycia paliwa i emisji CO2 zgodnie z obowiązującymi przepisami.

 

CZYTAJ DALEJ  Nowy, niewielki silnik wysokoprężny Hondy

źródło: Renault

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *