X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mercedes-Benz CLS Shooting Brake dane techniczne

2012-06-30
Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa CLS -> C218 (2011-dziś)

Za oświetleniem LED przemawiają liczne argumenty: średnia żywotność diody wynosi około 10000 godzin, czyli pięć razy dłużej od żarnika ksenonowego, a z temperaturą barwową 5500 K, światło diodowe ma barwę bliższą dziennemu (6500 K) niż światło ksenonowe (4200 K). Badania wykazały, że im barwa oświetlenia bliższa światłu dziennemu, tym mniejsze zmęczenie oczu.

Rozwinięty instynkt bezpieczeństwa
CLS Shooting Brake uzbrojony jest w liczne systemy aktywnego bezpieczeństwa, pozwalające uniknąć lub ograniczyć skutki wypadku: Active Blind Spot Assist i Active Lane Keeping Assist, DISTRONIC PLUS, BAS PLUS oraz PRE SAFE®. Nie tylko wykrywają one niezamierzoną zmianę pasa czy pojazdy w "martwym polu", ale mogą również skorygować tor jazdy poprzez subtelną interwencję układu hamulcowego lub ostrzec o niebezpieczeństwie za pośrednictwem komunikatów wizualnych i dźwiękowych.

Skąd wzięła się nazwa "Shooting Break"?
Pierwotnie terminem "break" (albo "brake") określano powozy używane do okiełznania dzikich koni. Te same powozy służyły później do wypraw na polowania i przewozu broni, stąd przydomek "Shooting Brake" lub "Shooting Break". Samochody z nadwoziami typu "shooting brake" - połączenie dwudrzwiowego, luksusowego coupé z funkcjonalnym kombi - popularne były w latach 60. i 70. w Wielkiej Brytanii.

 

źródło: Daimler

« < 1 2 3 > »

Komentarze