Załoga Peugeot Sport Polska Rally Team w zawodach zaliczanych do klasyfikacji Mistrzostw Europy, a jednocześnie trzeciej rundzie Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, zajęła trzecie miejsce.
Na starcie imprezy z bazą w Mikołajkach stanęło ostatecznie 49 załóg, w tym aż jedenaście w klasie S2000 (pięć w Peugeot 207 S2000). Obok kilku czołowych kierowców kontynentu do rywalizacji na Pojezierzu Mazurskim przystąpili praktycznie wszyscy liczący się zawodnicy polscy. Już dawno żadna z krajowych rund RSMP nie miała tak silnej obsady. Dopisała też pogoda: po czwartkowym „oberwaniu” chmury – ku radości wszystkich – weekend był słoneczny i ciepły. Trasa Rajdu Polski liczyła 864 kilometry, zawodnicy przejechali szesnaście odcinków specjalnych o łącznej długości 255 km.
Tomasz Kuchar nie krył przed startem, że będzie to dla niego bardzo trudna próba. Reprezentant zespołu Peugeot w ostatnim czasie zdecydowanie lepiej czuje się jeżdżąc po nawierzchni asfaltowej niż luźnej. Odległy, dwunasty numer startowy przyznany przez organizatorów dodatkowo nie ułatwiał mu zadania…
Liderzy klasyfikacji Mistrzostw Polski, Kuchar i Dymurski rozpoczęli rajd dość zachowawczo – podczas dwóch przejazdów widowiskowego Superoesu w Mikołajkach zajmowali miejsca poza pierwszą trójką, ale tracili do rywali bardzo niewiele. Po pierwszym „prawdziwym” odcinku awansowali na trzecie miejsce, które utrzymywali przez większość pierwszego etapu. Załoga Peugeot okazała się najszybsza na szóstym OS-ie. Po ósmej próbie Tomek i Daniel byli drudzy, ale ostatecznie dzień zakończyli na trzeciej pozycji, powiększając swoje konto o kolejne dziesięć punktów.
Drugi etap rozpoczął się dla Kuchara i Dymurskiego bardzo pomyślnie – zajęli drugie miejsce, ulegając o 0,3 sekundy liderom klasyfikacji. Potem było już znacznie trudniej. Załoga Peugeot Sport Polska Rally Team utrzymywała trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu, a o bonusowe punkty za drugi dzień ambitnie rywalizowała z jadącym Peugeot 207 S2000 Krzysztofem Hołowczycem oraz liderem Mistrzostw Europy, Lucą Rossettim w Fiacie Abarth Grande Punto S2000. Ostatecznie 207-ki okazały się szybsze…
– Jesteśmy oczywiście niesamowicie zadowoleni, ponieważ szutry nie są najmocniejszą naszą stroną: dużo bardziej lubimy ścigać się po asfaltach – powiedział na mecie Tomasz Kuchar. I gdyby ktoś zaproponował mi przed rajdem: bierz w ciemno trzecie, a nawet piąte miejsce – wziąłbym je z „pocałowaniem ręki”. Zastanawialiśmy się nawet nad zasadnością udziału w tych zawodach, bowiem znając nasze tempo w Rajdzie Lotos Baltic Cup plus patrząc na obsadę, na dodatkowych zawodników z Mistrzostw Europy, na Krzyśka Hołowczyca, Michała Kościuszko, Maćka Oleksowicza, Zbyszka Staniszewskiego – wiedzieliśmy, że będzie strasznie trudno o wywalczenie większej liczby punktów. Tymczasem jesteśmy na mecie i mamy powody do zadowolenia! Podium w tego typu imprezie jest dla wielu marzeniem, a my tego dokonaliśmy!
– Bardzo trudny rajd – dodał Daniel Dymurski. Już podczas zapoznania z trasą było widać, że odcinki będą bardzo wymagające. Ulewy w dniach poprzedzających zawody spowodowały, że co chwile spotkać można było kałuże, a nawet „jezioro” w pewnym miejscu, gdzie wiele załóg – w tym my – miało przygody. To wszystko zaskoczyło nas trochę i sprawiło pewne problemy. Ale jestem niezwykle zadowolony z osiągniętego wyniku. Nie obstawiałem bez wątpienia „pudła” w tym rajdzie, tym bardziej mam powody do radości. Gratulujemy Kajetanowi i Michałowi fantastycznej szybkości i świetnej jazdy przez cały weekend.
Finałem 67. Rajdu Polski był kolejny w ten weekend przejazd toru w Mikołajkach. W obecności kilkunastu tysięcy kibiców, na ostatnim odcinku specjalnym najszybsze okazały się dwa Peugeot 207 S2000, a triumfowali Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski.
– Oczywiście bardzo cieszymy się z miejsca na podium w rajdzie o tak doborowej obsadzie – powiedziała Dorota Pajączkowska, PR Manager Peugeot Polska. To był bardzo trudny i wymagający test zarówno dla samochodów, jak i zawodników. Nasza załoga, co jest bardzo istotne – znacząco powiększyła swoje konto punktowe. Teraz z niecierpliwością czekamy na kolejne rundy RSMP. Podczas dwóch najbliższych zawodnicy rywalizować będą na nawierzchniach asfaltowych, na których Tomek czuje się zdecydowanie lepiej. Jesteśmy dobrej myśli!
W klasyfikacji generalnej RSMP Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski są na trzecim miejscu, ale różnice w czołówce są minimalne, co zapowiada bardzo interesującą rywalizację w kolejnych rundach. W klasie S2000 załoga Peugeot jest druga, podobnie jak zespół wśród Sponsorów i Producentów. Kolejny rajd zaliczany do Mistrzostw Polski (Rally Bohemia w Czechach) rozegrany zostanie w dniach 2 – 4 lipca.
Zespół Peugeot Sport Polska Rally Team sponsorowany jest przez firmy: Peugeot Polska, Total, Luk, Teroson, Peugeot Finance, Proline, Dekra, Harvest oraz Pro Job.
Wyniki 67. Rajdu Polski:
1. Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran (Subaru Impreza) – 2:27.11,5 godz.
2. Michał Sołowow i Maciej Baran (Ford Fiesta S2000) – strata 58,0 sek.
3. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Peugeot 207 S2000) – 1.39,0 min.
4. Luca Rossetti i Matteo Chiarcossi (Fiat Abarth Grande Punto S2000) – 2.01,9 min.
5. Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski (Ford Fiesta S2000) – 2.42,2 min.
6. Radosław Typa i Daniel Siatkowski (Mitsubishi Lancer Evo IX) – 6.04,6 min.
7. Maciej Rzeźnik i Przemysław Mazur (Skoda Fabia S2000) – 8.09,6 min.
8. Leszek Kuzaj i Craig Parry (Skoda Fabia S2000) – 9.55,0 min.
9. Krzysztof Hołowczyc i Łukasz Kurzeja (Peugeot 207 S2000) – 10.58,6 min.
10. Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek (Citroen C2 R2 MAX) – 17.52,2 min.
NIEOFICJALNA KLASYFIKACJA RSMP (po 3 rundach)*
Klasyfikacja generalna:
1. Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran – 100 pkt.
2. Michał Sołowow i Maciej Baran – 99 pkt.
3. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski – 95 pkt.
4. Leszek Kuzaj i Craig Parry – 67 pkt.
5. Sebastian Frycz – 34 pkt.
6. Michał Rzeźnik i Przemysław Mazur – 34 pkt.
Klasa S2000:
1. Michał Sołowow i Maciej Baran – 42 pkt.
2. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski – 35 pkt.
3. Leszek Kuzaj i Craig Parry – 24 pkt.
* Klasyfikacja będzie oficjalna po zatwierdzeniu jej przez Główną Komisję Sportu Samochodowego PZM.
źródło: Peugeot
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.