Nowy Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo, wyposażony w silnik o mocy 147 kW/200 KM, to najpotężniejszy kompaktowy samochód jednobryłowy na rynku. Imponującą moc zawdzięcza wysoko wydajnej wersji średniej wielkości silników benzynowych Opla z wtryskiem bezpośrednim. Nowa jednostka 1.6 SIDI Turbo wyróżnia się nie tylko czystą mocą, ale także maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 300 Nm (po włączeniu funkcji overboost) osiąganym w zakresie od 1 700 do 4 700 obr./min – o 20% więcej niż najbliższa konkurencja w segmencie kompaktowych samochodów jednobryłowych. Imponujący moment obrotowy przy niskich obrotach zapewnia doskonałe przyspieszenie i wyjątkową elastyczność. Płynna praca i bardzo niski poziom hałasu oraz drgań to kolejne mocne strony zaawansowanych silników Opla nowej generacji. Wysoko wydajna wersja silnika 1.6 SIDI Turbo to czwarta jednostka napędowa wprowadzona w Zafirze Tourer w ciągu 12 miesięcy – uzupełnia ona ofertę „mistrza elastyczności” Opla jako najpotężniejszy członek rodziny.
Wydajny silnik 1.6 SIDI Turbo oferowany jest z sześcioprzekładniową manualną skrzynią biegów charakteryzującą się płynną zmianą przełożeń przy minimalnym wysiłku. Połączenie nowego wydajnego silnika i płynniejszej, dynamiczniejszej skrzyni biegów wzmacnia odbiór Zafiry jako wygodnego kompaktowego „salonu na kołach”. W modelu z silnikiem o mocy 147 kW/200 KM zastosowano także zawansowaną technologię tłumienia drgań zawieszenia FlexRide, jak również nowoczesne układy wspomagające, takie jak przednia kamera Opel Eye, układ ostrzegający o przeszkodach w martwym polu Side Blind Spot Alert i kamera cofania. Panoramiczna szyba przednia i okno dachowe sprawiają, że prowadzenie Zafiry Tourer i podróżowanie nią dostarczają wspaniałych wrażeń.
„Najnowszy członek rodziny Zafira Tourer, model 1.6 SIDI Turbo z silnikiem o mocy 147 kW/200 KM i maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm, stanowi idealne połączenie doskonałych osiągów i niezrównanej wygody rozumianej jako wszechstronna elastyczność”– mówi dyrektor generalny firmy, dr Karl-Thomas Neumann.
Ceny nowej Zafiry Tourer 1.6 SIDI Turbo z silnikiem o mocy 147 kW/200 KM są bardzo konkurencyjne i zostaną opublikowane na początku listopada.
Doskonałe osiągi i wyjątkowo płynna siła pociągowa. Nowy silnik 147 kW/200 KM 1.6 SIDI Turbo, czołowa jednostka oferowana w Zafirze Tourer, pokonuje konkurencję dzięki imponującym parametrom. Jest lepszy o 9% od najbliższego konkurenta pod względem mocy i o 20% pod względem wartości momentu obrotowego, zapewniając łącznie 60 Nm więcej. Wyposażona w tę jednostkę napędową Zafira Tourer przyspiesza od 0 do 100 km/godz. w ciągu 8,9 sekundy i wyróżnia się niezawodną elastycznością, przyspieszając na piątym biegu od 80 do 120 km/godz. w zaledwie 8,3 sekundy. Jej prędkość maksymalna wynosi 225 km/godz., a zużycie paliwa w cyklu łączonym – 7,0 l/100 km (zgodnie z Rozporządzeniem [UE] nr 715/2007) przy emisji 164 gramów CO2 na kilometr.
Sercem jednostki 1.6 SIDI Turbo jest nowy blok silnika, który może wytrzymać ciśnienie spalania do 130 barów na cylinder. Został on wykonany z szarego odlewanego żelaza żeliwa, z aluminiową podstawą. W przeciwieństwie do wersji 125 kW/170 KM, w modelu 147 kW/200 KM zastosowano inny typ tłoka i zmniejszono współczynnik kompresji z 10,5 do 9,5:1. Technolodzy Opla chcieli połączyć wysoką wydajność z płynnością pracy, aby zapewnić podróżującym wyjątkową wygodę. Kolejne udoskonalenia wprowadzono w układzie dolotowym i wydechowym. W efekcie kierowca i pasażerowie mogą cieszyć się cichą i płynną jazdą oraz przyjemną jakością dźwięku nawet przy wyższych prędkościach, niezależnie od prędkości i obciążenia silnika.
Nowy silnik 1.6 SIDI Turbo o mocy 147 kW/200 KM, najsilniejszy w rodzinie Zafira Tourer, to część imponującej ofensywy Opla w segmencie silników i jednostek napędowych. Tylko w 2013 r. Opel rozszerzył ofertę Zafira Tourer o zaawansowany model wysokoprężny 2.0 BiTurbo CDTI o mocy maksymalnej 143 kW/195 KM, osiągający moment obrotowy 400 Nm. Dostępne są także cicha jednostka wysokoprężna nowej generacji 1.6 CDTI uzyskująca 100 kW/136 KM i 320 Nm przy zużyciu paliwa zaledwie 4,1 l/100 km i emisji 109 gramów CO2 na kilometr oraz wersja 1.6 SIDI Turbo o mocy 125 kW/170 KM. Poza szerokim wyborem jednostek benzynowych i wysokoprężnych w serii Zafira Tourer oferowane są także opcje z napędem alternatywnym – 1.4 LPG 103 kW/140 KM i 1.6 CNG 110 kW/150 KM.
O osiągach nowego potężnego samochodu rodzinnego Opla świadczą podwójne rury wydechowe umieszczone po prawej i po lewej stronie, z czerwonym napisem „turbo”, który z pewnością nie umknie uwagi osób przywiązujących wagę do szczegółów. Oferowany jest także układ tłumienia drgań zawieszenia FlexRide oraz wybór wielkości kół od 17 do 19 cali.
Idealna wygoda „salonu na kołach”. Nagradzana Zafira Tourer łączy elegancki wystrój kabiny z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi zwiększającymi bezpieczeństwo i wygodę – również niespotykanymi w tym segmencie. Poza mechatronicznym układem jezdnym FlexRide do najciekawszych rozwiązań technologicznych należą systemy wspomagania kierowcy, takie jak układ ostrzegający o przeszkodach w martwym polu Side Blind Spot Alert, kamera przednia drugiej generacji Opel Eye z rozpoznawaniem znaków drogowych i ostrzeżeniem o opuszczeniu pasa ruchu, adaptacyjny układ oświetlenia przedniego AFL+ z aktywną regulacją zasięgu świateł Intelligent Light Ranging, zaawansowany asystent parkowania Advanced Park Assist i kamera cofania. Dzięki panoramicznej szybie przedniej połączonej z panoramicznym oknem dachowym do kabiny zawsze wpada dużo naturalnego światła.
Wyjątkową uniwersalność Zafiry Tourer zapewnia układ Flex7 nowej generacji, którego częścią są unikatowe fotele klubowe Lounge Seating; dzięki nim pasażerowie siedzący z tyłu mają mnóstwo miejsca. Każdy z trzech foteli w drugim rzędzie można złożyć na płasko; są one ponadto wyposażone w specjalny mechanizm pozwalający na położenie środkowego oparcia, które zamienia się w wygodny podłokietnik dla pasażerów siedzących z prawej i z lewej strony. Możliwość przesuwania pozostałych dwóch foteli w tył i w przód zapewnia dodatkowe miejsce na nogi, a dzięki przesunięciu do środka kabiny powstaje dodatkowe miejsce na ramiona – unikatowa innowacja w segmencie.
źródło: General Motors
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.