Opel Monza GSE na specjalnej wystawie

Niemieckie Stowarzyszenie Branży Motoryzacyjnej (VDA) zorganizuje specjalną wystawę klasycznych samochodów podczas Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie (IAA: www.iaa.de), który odbędzie się w dniach 12–22 września. Temat wystawy brzmi „The Stars from 1983” („Gwiazdy 1983 r.”). VDA zaprasza wszystkich gości na swoje stoisko w Hali 3.1, gdzie będą prezentowane legendarne pojazdy.

Opel Monza GSE, który w tym roku kończy 30 lat, oficjalnie dołączył do klubu klasycznych samochodów. To ekskluzywne coupé ze sportowym wyposażeniem i wykończeniem oraz sześciocylindrowym silnikiem o pojemności 3 litrów i mocy 180 KM jest przodkiem Opla Monza Concept, który również zostanie zaprezentowany na IAA (Hala 8, Stoisko D09). Jednym z charakterystycznych i funkcjonalnych rozwiązań zastosowanych w dawnej Monzy był ciekłokrystaliczny wyświetlacz na tablicy rozdzielczej podający takie informacje, jak prędkość pojazdu i prędkość obrotowa silnika, poziom paliwa oraz temperatura silnika. W ciągu czterech lat produkcji modelu Monza GSE sprzedano 43 812 egzemplarzy tego samochodu marzeń Opla.

Na specjalnej wystawie nie zabraknie również innych kultowych modeli marki Opel. Najmłodszym z nich jest 170-konna Calibra V6, wprowadzona na rynek 20 lat temu i produkowana od 1993 do 1997 r. Opel Calibra uchodził za najbardziej udane sportowe coupé lat 90. XX wieku. W ciągu siedmiu lat wyprodukowano go w 238 647 egzemplarzach. Popularny model był powszechnie chwalony za postępową stylistykę i konstrukcję ułatwiającą recykling. Wyznaczał on także standardy pod względem własności aerodynamicznych. Współczynnik cd wynoszący 0,26 jest jednym z najniższych w historii w przypadku pojazdów produkowanych seryjnie. Obecnie Calibra cieszy się wyjątkową popularnością jako młody klasyk, a w przyszłości na pewno stanie się pełnoprawnym klasycznym samochodem.

Na ten tytuł już dziś w pełni zasługuje Opel Kapitän L (L jak luksus) z 1963 r., który w tym roku obchodzi 50. urodziny i jest trzecim, a także najstarszym modelem Opla na stoisku VDA. Proste linie oraz rozciągnięte kształty to główne motywy stylistyczne nadwozia Kapitäna, zaś lekko zaokrąglony dach wydaje się unosić nad oknami o imponującej powierzchni. Dzięki w pełni panoramicznej szybie czołowej i pochyłej panoramicznej szybie tylnej model ten zapewniał doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach. Sześciocylindrowy rzędowy silnik o mocy 90 KM rozpędzał Kapitäna do 150 km/h. 145 616 zadowolonych klientów, którzy kupili tę wersję sprawiło, że był to nie tylko najbardziej udany Kapitän, lecz także najlepiej sprzedający się w Niemczech sedan z sześciocylindrowym silnikiem.

 

źródło: General Motors

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3061

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *