Oficjalne rozpoczęcie produkcji Opla ADAMa

W uroczystości uczestniczyło wielu gości specjalnych. „To szczególny moment w dziejach zakładu w Eisenach i całej firmy. Opel ADAM to śmiały i uniwersalny pojazd. Idealnie oddaje on ducha innowacji, dzięki którym Opel wkracza w nową epokę” – stwierdził Steve Girsky, prezes rady nadzorczej firmy Opel, wiceprezes GM i prezes GM Europe.

Zarówno minister gospodarki Turyngii, Matthias Machnig, jak i zastępca prezesa zarządu Opla,Thomas Sedran, podkreślali, że Opel – jako jedyny producent aut – nie tylko projektuje mały samochód w Niemczech, ale również go tam produkuje. Thomas Sedran powiedział: „ADAM wyraźnie potwierdza nasze zaangażowanie na rzecz rozwoju zakładu w Eisenach, a także całej niemieckiej gospodarki”. Szerokie możliwości indywidualizacji sprawiają, że produkcja Opla ADAM wiąże się z dużymi wyzwaniami w zakresie planowania, logistyki i produkcji. „Doskonale wykwalifikowany zespół z Eisenach, podobnie jak każdy pracownik firmy, który uczestniczył w tym projekcie, może dzisiaj odczuwać dumę” – dodał Sedran.

Dumna była niewątpliwie Ariane Friedrich, halowa mistrzyni Europy w skoku wzwyż w 2009 r. i wielokrotna mistrzyni Niemiec, która miała zaszczyt zjechać Oplem ADAM z linii produkcyjnej u boku prezesa rady nadzorczej firmy Opel, Steve’a Girsky’ego, zwłaszcza że uroczystość odbyła się w dniu jej urodzin.

Inwestycje w wysokośći 190 mln euro w elastyczne i nowoczesne obiekty produkcyjne. Głównym warunkiem udanej produkcji Opla ADAMa jest elastyczność. Na świecie nie ma przecież drugiego samochodu tej klasy z ponad 61 tys. wersji nadwozia i niemal 82 tys. wariantów wystroju wnętrza: od bogatego wyboru kolorów i felg po specjalne detale, takie jak różne zagłówki. Sedran, zapewnił: „Każdy, kto zamawia dziś Opla ADAM, może mieć prawie całkowitą pewność, że nigdzie nie spotka takiego samego auta. Niemal każdy ADAM będzie jedyny w swoim rodzaju”. Opel zainwestował w zakład w Eisenach około 190 mln euro, aby uruchomić w nim drugą – obok tej, na której powstaje Corsa – linię produkcyjną.

Samochód „Made in Eisenach” już zrobił duże wrażenie na publiczności podczas prezentacji na targach motoryzacyjnych w Paryżu jesienią zeszłego roku. Niedługo, bo 19 stycznia, odbędzie się oficjalna premiera u przedstawicieli Opla w Niemczech. „Mamy już ponad 16 tys. zamówień z całej Europy” – poinformował Thomas Sedran.

Bogactwo niedrogich innowacji przyprawiające o zawrót głowy. „ADAM jest nie tylko symbolem Eisenach i Turyngii. To symbol całej firmy. Obecnie Opel szczyci się najatrakcyjniejszą ofertą modeli w całej 150-letniej historii, a ADAM stanowi jej istotną część” – podkreśla kierownik zakładu, Stefan Fesser. Szczególną uwagę zwrócił on na zastosowane w tym modelu nowe – inteligentne i niedrogie – technologie. Dzięki systemowi informacyjno-rozrywkowemu IntelliLink ADAM jest najlepiej zintegrowanym ze smartfonem małym samochodem. Rozwiązanie to umożliwia połączenie auta ze smartfonem właściciela wyposażonego w system Apple iOS lub Android. Wkrótce będzie także dostępne innowacyjne oprogramowanie do rozpoznawania głosu SIRI firmy Apple. To wyjątkowe auto, odzwierciedlające styl życia swojego właściciela, wyróżnia się niezwykłym bogactwem innowacji, które dotychczas można było spotkać jedynie w modelach wyższych klas. Wśród udogodnień niespotykanych w tym segmencie są m.in.: automatyczny system Park Assist (najnowszej generacji), podgrzewana kierownica, układ ostrzegający o przeszkodach w martwym polu czy montowany tylko w Oplach w pełni zintegrowany tylny bagażnik rowerowy FlexFix.

To nie koniec ofensywy Opla realizowanej nakładem wielu miliardów euro. W pierwszej połowie roku do salonów trafi nowy model – elegancki kabriolet Cascada, produkowany w Gliwicach. W latach 2012–2016 Opel wprowadzi na rynek łącznie 23 nowe pojazdy i 13 silników.

CZYTAJ DALEJ  Powstanie Honda CR-Z iCF

 

źródło: General Motors

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *