Odmłodzona Toyota Avensis

Avensis od lat jest w Polsce jednym z najbardziej cenionych przedstawicieli segmentu D, czyli klasy średniej wyższej. Flagowa Toyota cieszy się uznaniem zarówno Klientów indywidualnych, małych i średnich firm, jak i dużych Klientów instytucjonalnych dysponujących flotami samochodów służbowych.

W 2011 roku Avensis był najczęściej wybieranym przez Klientów indywidualnych samochodem z segmentu D w Polsce. Jego udział w tej części rynku sięga 20%. Model po zmianach powinien cieszyć się niesłabnącą popularnością w Polsce, dzięki nowemu wyglądowi, oraz istotnym udoskonaleniom technicznym.

Nadwozie
Nowy wygląd otrzymał każdy element przedniej części nadwozia, rozpoczynając od zderzaka z dużym wlotem powietrza w kształcie trapezu, przez zupełnie nowy projekt świateł z diodami LED do jazdy dziennej, po pokrywę silnika. Charakterystyczny wlot powietrza i bardziej dynamiczne światła są zwiastunem nowej linii stylistycznej, wspólnej dla wszystkich modeli Toyoty, tzw. „keen look”.

Delikatne akcenty stylistyczne zostały dodane także z tyłu i do profilu samochodu. Nowe są np. przetłoczenia błotników czy kształt tylnego zderzaka i świateł, dzięki którym samochód wygląda na jeszcze bardziej rozłożysty i pewny na drodze.

Wnętrze
Wyraźne zmiany zaszły także we wnętrzu. Nową fakturę i materiały otrzymał panel centralny, którego wygląd jest teraz uzależniony od wersji wyposażeniowej. Bardziej czytelne stały się zegary, podświetlane na biało.

Wszystkie tapicerki zostały rozjaśnione, zwiększając wrażenie przytulności wnętrza. Dodatkowo dotychczasowa tapicerka z wersji Sol, już teraz oferowana jest w podstawowej wersji Luna. W wyższych wersjach wprowadzona została zupełnie nowa Alcantara ze skórą, którą wcześniej bardzo chwalili klienci modelu RAV4. W najwyższej wersji wyposażenia Prestige dostępna jest tapicerka skórzana w trzech wersjach kolorystycznych.

Nowością w Avensisie jest system multimedialny Toyota Touch, będący standardowym wyposażeniem najbardziej popularnych dotąd wersji. Jest to wyjątkowy na tle innych pojazdów system integrujący za pomocą ekranu dotykowego wszystkie funkcje multimedialne samochodu: obsługę komputera i odtwarzaczy przenośnych, telefonu z możliwością pisania i odczytywania SMS-ów na ekranie, łączność Bluetooth, nawigację satelitarną, a nawet obsługę e-maili. Dodatkowo jest on wyposażony w kamerę cofania, której obraz zostaje wyświetlony na ekranie od razu po wybraniu biegu wstecznego.

CZYTAJ DALEJ  Alfa Romeo MiTo seria 1

Prowadzenie
Wśród najważniejszych zmian technicznych jest szereg innowacji zastosowanych w konstrukcji samochodu, które zmierzają do jego lepszego i bardziej pewnego prowadzenia. Pierwszym z zastosowanych zabiegów było wprowadzenie 28 nowych spawów w tylnej części nadwozia, co wyraźnie zwiększyło jego sztywność, szczególnie w wersji Wagon. Ponadto w zawieszeniu zoptymalizowana została siła tłumienia amortyzatorów, dzięki czemu względem poprzednika samochód jest bardziej przyczepny i jeszcze bardziej komfortowy.

Zmiany wprowadzono także w układzie kierowniczym. Jego przełożenie zostało zmniejszone o 4 mm na każdy obrót. To daje większe poczucie bezpośredniości w ruchach kierownicą. Modyfikacje te są zgodne z obecnymi tendencjami w motoryzacji, zakładającymi konstruowanie bardziej dynamicznych i szybszych w prowadzeniu samochodów, ale udoskonalają także najbardziej docenianą przez kierowców i pasażerów cechę Avensisa – komfort jazdy.

Silnik 2.0 D-4D
Podobnie jak w wersji sprzed zmian, w ofercie silnikowej Avensisa znajdują się trzy jednostki benzynowe Valvematic (1.6 132 KM, 1.8 147 KM, 2.0 152 KM), oraz dwie jednostki Diesla D-4D i D-CAT (2.0 124 KM, oraz 2.2 150 i 177 KM).

Historycznie najczęściej wybieranym silnikiem przez Klientów w Europie i w Polsce był 2.0 D-4D. To właśnie w tej jednostce inżynierowie Toyoty przeprowadzili najwięcej modyfikacji. Wrażenia z jazdy są teraz wyraźnie lepsze dzięki bardziej liniowemu przebiegowi momentu obrotowego. 310 Nm jest dostępne obecnie już od 1600 obr./min, zapewniając komfortowy zakres mocy nawet na najwyższych biegach. Również zużycie paliwa zostało w przypadku tego silnika wyraźnie obniżone: z 5.4 do 4.5l / 100 km.

Wszystkie silniki są także lepiej wyciszone dzięki nowej macie tłumiącej, oddzielającej komorę silnika od przedziału pasażerskiego.

Nadal dostępne są trzy rodzaje skrzyń biegów: 6-stopniowa manualna, 6-stopniowa automatyczna, oraz automatyczna typu CVT.

Wyposażenie
Avensis zawsze wyróżniał się na tle innych samochodów jakością, niezawodnością i wyjątkowym wyposażeniem, które przy okazji obecnych zmian zostało dodatkowo wzbogacone. Po raz pierwszy w historii tego modelu Klienci będą mieli możliwość konfiguracji jego poszczególnych elementów. Szczególnie atrakcyjne są dwa pakiety dostępne do najbardziej popularnej wersji Sol: Pakiet Business i Pakiet Plus. Ten pierwszy zawiera skrętne światła biksenonowe, światła LED do jazdy dziennej, oraz system multimedialny Toyota Touch z kamerą cofania i ekranem dotykowym, ten drugi natomiast tapicerkę z Alcantary i skóry, podgrzewane fotele, 17-calowe felgi aluminiowe, system Inteligentny Kluczyk, czyli bezkluczykowe otwieranie i uruchamianie pojazdu, przyciemniane szyby, czy elektrycznie składane lusterka.

Cennik nowej Toyoty Avensis rozpoczyna się od kwoty 82 900 zł.

CZYTAJ DALEJ  Milion Tiguanów z Wolfsburga

 

Mototarget.pl

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *