Zaprezentowanej po raz pierwszy podczas salonu samochodów użytkowych „transportCH” w Bernie. Nowy Combo Van jest dostępny w wielu wersjach i jest zarazem praktyczny i wydajny. Przede wszystkim samochód doskonale nadaje się do przewożenia towarów i jako pojazd użytkowy. Ten kompaktowy mistrz ładowności jest dostępny w dwóch wersjach rozstawu osi i w dwóch opcjach wysokości dachu, w wersji dwumiejscowej – furgon lub pięciomiejscowej Tour Van.
Dla zoptymalizowania dostępu do przedziału ładunkowego klienci mogą, stosownie do swoich codziennych potrzeb, wybrać spośród asymetrycznych drzwi tylnych, pokrywy bagażnika i mogą wybrać wersję pojazdu z drzwiami rozsuwanymi z jednej strony pojazdu lub z obydwu stron. W niektórych konfiguracjach furgonu w tylnej części dachu można zainstalować dodatkową klapę w celu umożliwienia przewozu drabin.
Dzięki pojemności do 3,4 lub 4,2 metrów sześciennych (krótki/długi rozstaw osi, składany fotel pasażera siedzącego z przodu) i ładowności do 1 tony, Combo Van jest liderem w swoim segmencie i spełnia główne kryteria swojej klasy. Samochód przoduje także pod względem wymiarów przestrzeni ładunkowej, jej wysokości i szerokości progowej przy otwartych drzwiach rozsuwanych.
Dzięki szerokiej ofercie jednostek napędowych diesla, silnikowi benzynowemu i zasilanemy gazem ziemnym (CNG), Nowe Combo spełnia najbardziej zróżnicowane potrzeby klientów. Zakres osiągów tych jednostek wynosi od 66kW/90 KM do 99kW/135 KM.
W zależności od silnika, pojazd jest dostępny z pięcio- lub sześciostopniową manualną skrzynią biegów. Silnik 66kW/90 KM 1.6 CDTI został dodatkowo wyposażony w półautomatyczną skrzynię biegów Easytronic. Zamiast standardowego zbiornika paliwa o pojemności 60l, Combo CNG zawiera zbiornik na benzynę o pojemności 22l i cylindry zawierające 95l gazu (130l w wersji z długim rozstawem osi). Rezultat to maksymalny zasięg jazdy wynoszący 750 km.
Wszystkie wersje, oprócz modelu CNG, są dostępne z paliwooszczędną technologią Start/Stop, zmniejszającą poziom emisji CO2. Koszty eksploatacji są zmniejszane także dzięki długim odstępom między przeglądami technicznymi, na przykład wersje wysokoprężne wymagają przeglądu tylko co 35 000 kilometrów lub raz na rok.
Kabina nowego Combo Van wywiera ogromne wrażenie dzięki wysokiemu stopniu funkcjonalności i praktycznemu układowi. Cechy charakterystyczne to duże drzwi, schowek pod dachem, schowek na dokumenty w desce rozdzielczej i schowek na laptop. Standardowe elementy wyposażenia obejmują zamek centralny, kierowanie ze wspomaganiem, regulowaną kolumnę kierownicy, szyby elektryczne, a także fotel kierowcy, który można ustawić w czterech różnych konfiguracjach. Inne elementy wyposażenia standardowego to poduszka powietrzna kierowcy, ABS i koło zapasowe.
Ceny również są niezwykle konkurencyjne: model podstawowy Opla Combo Van najnowszej generacji, wyposażonego w silnik benzynowy pojemności 1,4l litra i mocy 70kW/95 KM i można kupić już za 60 700 PLN.
Już od dziś można w Polsce składać zamówienia na pierwsze modele Combo Van, które wyprodukowane zostaną na początku 2012 roku. Auta do odbioru u Dealerów będą na początku kwietnia 2012.
źródło: General Motors
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.