X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy Mercedes Klasy A dane techniczne

2012-03-07
Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa A -> 3 (2012-dziś)

Nowości od kół aż po dach: zawieszenie, aerodynamika, bezpieczeństwo
Żywiołowa natura nowej Klasy A nie kończy się na stylizacji i wydajnych silnikach. Zauważalnie niższy środek ciężki i nowa, 4-wahaczowa tylna oś zapewniają stabilne i precyzyjne zachowanie na drodze, podobnie jak możliwość zamontowania napędu na cztery koła 4MATIC. Klienci mają do wyboru kilka wersji zawieszenia, w tym opcjonalne zawieszenie sportowe z systemem Direct-Steer. Elektromechaniczny układ kierowniczy Klasy A został całkowicie przeprojektowany. Elektryczna pompa została teraz zainstalowana bezpośrednio na przekładni i tworzy zwarty układ Dual Pinion EPS.
Opływowe nadwozie Klasy A notuje najlepszy w klasie współczynnik oporu powietrza Cd, równy 0,26. Pomaga w tym seryjny spojler dachowy z wbudowaną anteną.


Jako jedyny w segmencie aut kompaktowych model, Klasa A została seryjnie wyposażona w radarowy system ostrzegania przed kolizją Collision Prevention Assist z adaptacyjnym układem Brake Assist. Duet ten wykrywa ryzyko uderzenia w tył poprzedzającego pojazdu i ostrzega kierowcę za pomocą sygnałów wizualnych i akustycznych oraz przygotowuje do układ hamulcowy do precyzyjnej reakcji, chroniąc przed skutkami ewentualnej kolizji.

Po raz pierwszy Klasa A oferuje także układ PRE-SAFE®, zaprezentowany w Klasie S w 2002 roku. Potrafi on rozpoznawać krytyczne sytuacje podczas jazdy i w razie potrzeby uruchamia systemy bezpieczeństwa, które mogą zmniejszyć ryzyko odniesienia obrażeń przez pasażerów samochodu. Jeżeli system rozpozna sytuację krytyczną, może w ciągu ułamków sekundy uruchomić elektroniczne napinacze pasów bezpieczeństwa, zamknąć boczne szyby i szyberdach oraz ustawić w optymalnej pozycji regulowany elektrycznie fotel pasażera. W tym celu PRE-SAFE® stale analizuje dane przekazywane przez czujniki systemów ESP® i BAS, co pozwala mu przykładowo rozpoznać silną nad- lub podsterowność czy gwałtowne hamowanie.

Lista standardowego wyposażenia nowej Klasy A obejmuje również inne systemy, zarezerwowane dotychczas dla większych modeli:

• ATTENTION ASSIST (standard)
• funkcja HOLD (standard)
• Hill-Start Assist (standard)
• DISTRONIC PLUS
• Adaptive Highbeam Assist
• Blind Spot Assist i Lane Keeping Assist
• Speed Limit Assist (system rozpoznawania ograniczeń prędkości)
• Active Parking Assist
• LINGUATRONIC
• kamera cofania

 

źródło: Daimler

« < 1 2 3 > »

Komentarze



polo: A czy bedzie również korodował w takim tempie jak inne mercedesy?
2012-12-31 |  16:18:42
incognito138: Wszystko pięknie a c o z ceną?? kiedy poznamy??
2012-03-12 |  19:35:02
Jabol: Auto wygląda rewelacyjnie! niewiele ma wspolnego z poprzednikami. W koncu Mercedes wypuścił coś ładnego. Teraz pytanie o cenę :(
2012-03-07 |  17:27:32