X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy Mercedes-Benz Sprinter dane techniczne

2013-05-15
Strona główna -> Mercedes-Benz -> Sprinter -> 3 (2006-dziś)

2006: kompletnie nowy Sprinter podąża śladem udanego poprzednika. W roku 2006 rozpoczął się nowy etap w historii Sprintera - po 11 latach obecności na rynku i wyprodukowaniu około 1,3 mln aut model został klasowym liderem w Europie. Jego wygląd dostosowano do aktualnego języka projektowania Mercedes-Benz, połączonego z funkcjonalnością vana. Charakterystyczne, dynamiczne rysy nowego Sprintera biegły od przedniego pasa przez profil aż do tylnych lamp.

Trzy rozstawy osi, cztery długości nadwozia, trzy warianty wysokości i liczne wersje ładowności, zabudowy i napędów zaowocowały łącznie około 1000 odmian. Z dopuszczalną masą całkowitą od 3,5 do 5 ton Sprinter pokrywał zapotrzebowanie we wszystkich segmentach w swojej klasie. Gama modelowa obejmowała nawet podwozie z niską ramą i niezależnym zawieszeniem tylnej osi. Do wyposażenia standardowego należały elektrycznie sterowane szyby oraz zdalnie sterowany centralny zamek. Nowe standardy wyznaczały precyzyjnie zmontowane, wysokiej jakości materiały wykończeniowe, jeszcze więcej przestrzeni, funkcjonalna konsola środkowa czy opcjonalna kierownica wielofunkcyjna. Nowością w klasie Sprintera były opcjonalne reflektory biksenonowe i układ Add-Light, czujnik deszczu i zmierzchu oraz Keyless Entry i Slide, umożliwiający otwarcie drzwi - w tym elektrycznie przesuwnych drzwi komory ładunkowej - bez używania kluczyka. Zewnętrzne lusterka z szerokokątnymi zwierciadłami i zintegrowanymi kierunkowskazami zapewniały niezbędną widoczność.

Paleta 4-cylindrowych turbodiesli CDI o pojemności 2,15 l obejmowała jednostki o mocy od 65 kW (88 KM) do 110 kW (150 KM). Wybrane warianty silnikowe otrzymały dwustopniowe turbodoładowanie - to kolejna innowacja w segmencie aut dostawczych. Nowy, topowy silnik wysokoprężny V6 o pojemności 3 litrów generował moc 135 kW (184 KM) i maksymalny moment obrotowy 400 Nm, stanowiąc alternatywę dla benzynowej jednostki V6 o pojemności 3,5 litra i mocy 190 kW (258 KM). Wszystkie agregaty były zgodne z normą emisji spalin Euro IV lub EU 4/III. Obok 5-biegowych skrzyni manualnych oferowano 5-stopniową przekładnię automatyczną.

Nowe poprzeczne resory piórowe z kompozytów włóknistych (GFRP) z przodu i nowe resory paraboliczne z tyłu zapewniły odpowiednią charakterystykę prowadzenia - neutralną, z lekką tendencją do podsterowności, oraz wysoki komfort jazdy. Elektroniczny system kontroli stabilności ADAPTIVE ESP®, zdolny określić masę pojazdu i położenie środka ciężkości, był montowany standardowo we wszystkich modelach, podobnie jak 16-calowe koła. Poza seryjną poduszką powietrzną dla kierowcy dostępna była także poduszka dla pasażera, poduszki boczne i kurtyny powietrzne.

2009: nowe silniki 4-cylindrowe i 6-biegowe przekładnie ECO Gear. Trzy lata po premierze Sprinter otrzymał nowe silniki oraz przekładnie. Zupełnie nowe, 4-cylindrowe jednostki długoskokowe o oznaczeniu OM 651 odziedziczyły pojemność po poprzednikach - 2,15 l - i osiągały moc od 70 kW (95 KM) do 120 kW (163 KM). Otrzymały one dwa wałki rozrządu napędzane kołami zębatymi i krótkim łańcuchem, wałki wyrównoważające, wtrysk common rail z maksymalnym ciśnieniem wtrysku 1800 barów oraz chłodzony układ recyrkulacji spalin. Elementy pomocnicze, takie jak pompy oleju i cieczy chłodzącej oraz alternator, pracowały w trybie kontrolowanym. Wszystkie te cechy pozwoliły na osiągnięcie dużej siły napędowej, niskiego poziomu emisji spalin, niewielkiego zużycia paliwa i wyjątkowo gładkiej pracy. Silniki spełniały normę Euro V lub opcjonalnie EEV. Wysokoprężna jednostka V6 OM 642 o pojemności 3 litrów generowała teraz moc 140 kW (190 KM) i maksymalny moment obrotowy 440 Nm, a 3,5-litrowy, benzynowy silnik V6 - 190 kW (258 KM).

Najnowsze silniki zostały do perfekcji zharmonizowane z nową, 6-stopniową przekładnią ECO Gear, opracowaną przez Mercedes-Benz specjalnie z myślą o vanach. Szeroki zakres przełożeń z krótkim pierwszym biegiem i długim szóstym pozwalał na utrzymanie niskich prędkości obrotowych. Zależnie od wersji, zużycie paliwa Sprintera z nowym układem napędowym spadło w cyklu NEDC o 0,5-1,5 l/100 km. Zakres modernizacji objął również ESP® ze stabilizacją przyczepy, światła awaryjnego hamowania, opcjonalną funkcję podgrzewania dla szerokokątnych lusterek zewnętrznych i nowe tapicerki. Za dopłatą oferowano także uniwersalny interfejs dla systemów nawigacji czy odtwarzaczy MP3.

2012: stale rozwijany układ ADAPTIVE ESP, nowa skrzynia automatyczna. Trzy lata później, wiosną 2012 roku, Sprinter przeszedł kolejne udoskonalenia. Nowa generacja ADAPTIVE ESP® otrzymała dodatkowe funkcje. Brake Disk Wipe zapewnia cykliczne suszenie tarcz w celu utrzymania skuteczności hamowania podczas jazdy w deszczu, a Electronic Brake Prefill delikatnie zbliża okładziny do tarcz, gdy kierowca nagle zdejmuje nogę z pedału gazu. Zamknięte wersje Sprintera są od tej pory dostępne z 7-stopniową skrzynią automatyczną - po raz pierwszy w segmencie vanów. Przekładnię cechuje szeroki zakres bliskich przełożeń, dzięki czemu łączy ona dynamiczne osiągi z niskimi prędkościami obrotowymi, niezbędnymi do ograniczenia apetytu.

Pakiet BlueEFFICIENCY pozwala jeszcze bardziej ograniczyć zapotrzebowanie na paliwo. Zależnie od wersji i przełożeń przekładni, Sprinter o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 t z nowym, dłuższym przełożeniem tylnej osi potrzebuje w cyklu mieszanym jedynie 7,0 l/100 km. W 2012 roku przeprowadzono wyłącznie przejściowe zmiany, jednak już rok później model rozpoczął zupełnie nowy okres w swojej karierze - otrzymał silniki zgodne z normą emisji spalin Euro VI oraz nowe systemy bezpieczeństwa.

 

źródło: Daimler

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 > »

Komentarze