X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy Jeep Cherokee 2014

2013-03-27
Strona główna -> Jeep -> Cherokee -> 5 (2014-dziś)

Nowy Jeep Cherokee 2014

Bezkompromisowy SUV klasy średniej wytycza nowy standard w swym segmencie rynkowym.

Słynna nazwa Cherokee powraca do gamy pojazdów Jeep jako model roku  2014. Legendarna sprawność systemów napędu 4x4, pierwsza w tym segmencie 9-stopniowa automatyczna skrzynia przekładniowa, obniżone o ponad 45 procent zużycie paliwa (w porównaniu ze schodzącym modelem Liberty), znakomita dynamika i charakterystyka jezdna w warunkach szosowych, awangardowy  design, wykonanie klasy światowej, niespotykane w tej klasie pojazdów rozwiązania i technologie oraz ponad 70 zaawansowanych systemów i elementów bezpieczeństwa. To bez wątpienia wystarczy, aby dokonać kompletnej redefinicji dzisiejszego segmentu SUV klasy średniej. Jeep Cherokee to samochód w równej mierze zarówno na autostradę jak i szlaki off-roadowe.  


„Nowy Jeep Cherokee 2014 staje się punktem odniesienia w segmencie SUV klasy średniej pod względem dynamiki na drodze i oszczędności paliwa przy jeszcze lepszej dzielności 4x4, jakiej od marki Jeep oczekują nasi klienci.” mówi Michael Manley, prezes i dyrektor wykonawczy (CEO) marki Jeep w Chrysler Group LLC – „Jeep Cherokee otrzymał nowy, modernistyczny design i 9-stopniową przekładnię automatyczną oraz dwa nowoczesne silniki. Trzy innowacyjne systemy napędu 4x4 dają mu przewagę w klasie pod względem dzielności - terenowej, nie mówiąc już o ponad siedemdziesięciu systemach bezpieczeństwa i całym komplecie najnowszych technologii.”

Systemy napędu 4x4 Jeep. Nowy Jeep Cherokee 2014 oferuje trzy innowacyjne systemy napędu 4x4, zapewniające najlepsze w klasie właściwości trakcyjne we wszelkich praktycznie warunkach pogodowych. Jeep Cherokee 2014 jest ponadto pierwszym pojazdem typu SUV klasy średniej w możliwością odłączania napędu tylnej osi w celu ograniczenia strat energetycznych, a więc i zapotrzebowania na paliwo w sytuacji, gdy napęd 4x4 nie jest  potrzebny. Samoczynne przełączanie napędu ‘full-time’ pomiędzy 4x2 a 4x4 odbywa się niezauważalnie dla pasażerów i nie wymaga uwagi ani dodatkowych czynności ze strony kierowcy. W wersji z silnikiem V6 Jeep Cherokee 2014 poszczycić się może najwyższą w swej klasie zdolnością uciągu przyczepy o masie do 2040 kg.

Jeep Active Drive I. Dostępny w wersjach modelowych Cherokee Sport, Latitude i Limited system Jeep Active Drive I opiera się na jednostopniowej skrzynce rozdzielczej (PTU) przełączającej automatycznie i niezauważalnie napęd pomiędzy 4WD a 2WD w całym zakresie prędkości jazdy. System ten nie wymaga żadnej ‘interwencji’ ze strony kierowcy, dokonuje korekty znoszenia podczas bardziej dynamicznej jazdy oraz redukuje zjawisko pod- i nadsterowności pojazdu.  

Jeep Active Drive II. Dostępny w wersjach modelowych Cherokee Sport, Latitude i Limited system Jeep Active Drive II korzysta z dwustopniowej skrzynki  rozdzielczej (PTU), która ‘zarządza’ momentem obrotowym oraz reduktorem terenowym. Tryb 4-Lock pozwala zblokować oba wały napędowe aby polepszyć trakcję przy niskich prędkościach lub podczas holowania przyczepy. Przełożenie reduktora terenowego wynosi 2,92:1, co pozwala zwiększyć zdolność pokonywania wzniesień (podjazdów) oraz crawl ratio (przełożenie pełzania) w najtrudniejszych warunkach off-roadowych. Cherokee z napędem Jeep Active Drive II posiada zawieszenie podwyższone o 25,4 mm, crawl ratio 56:1 (silnik MultiAir2 Tigershark o pojemności 2,4 litra) lub 47,8:1 (nowy silnik Pentastar V6 o pojemności 3,2 litra) – a więc nawet o 90 procent korzystniejsze niż w schodzącym modelu Liberty.

« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Komentarze