X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowe modele Volvo XC60, S60, V60

2013-02-26
Strona główna -> Volvo -> S60 -> 2 (2010-dziś)

Nowe modele Volvo XC60, S60, V60

Volvo przeprowadza najszersze zmiany modelowe w swojej historii obejmujące aż 6 modeli.

Najpoważniejsze modyfikacje przejdą modele XC60, S60 i V60, w których zmieniono łącznie aż 4000 części. Oprócz wyglądu zewnętrznego, do tych aut trafią nowe materiały wykończeniowe, system sterowania pojazdem z ekranem dotykowym, opcje zawieszenia, systemy bezpieczeństwa oraz mnóstwo detali takich jak felgi, fotele, czy zegary TFT. Pod koniec roku zmian dopełnią także nowe, czterocylindrowe silniki Diesla i benzynowe oraz ośmiostopniowe automatyczne skrzynie biegów.

Zmiany na zewnątrz to tylko początek. Mimo zmiany wielu elementów nadwozia, zachowano indywidualne cechy poszczególnych modeli. W gamie modeli „60” światła do jazdy dziennej umieszczone obok reflektorów, umieszczone zostały w zderzakach. Nie są zamocowane pionowo, lecz poziomo. Jednocześnie poszerzono reflektory, których kształt ma teraz przypominać oczy wilka. Poszerzono także atrapę chłodnicy. Zmieniony został kształt zderzaka przedniego i listwy. Na masce pojawiły się wyraźne przetłoczenia, a zniknęły z niej dysze spryskiwaczy, teraz ukryte między krawędzią maski, a podszybiem. W ofercie pojawiły się także dodatkowe kolory lakierów i nowe listwy ozdobne. Dodano także większe wzory felg: 19 cali dla modeli S60 i V60 oraz 20 cali dla XC60. Mimo ich większej średnicy, zachowano wystarczająco wysoki profil opon, by utrzymać komfort podróży. Rury wydechowe mogą być w pełni zintegrowane ze zderzakiem tylnym. Dookoła okien można zamówić opcjonalne chromowane obramowania.

Zmiany w środku. Generacja modeli „60” zyska bardziej sportowy charakter. Jako wyposażenie opcjonalne pojawią się wygodne fotele opracowane przy udziale ekspertów z zakresu ergonomii. Gwarantują doskonałe trzymanie boczne podczas dynamicznie pokonywanych zakrętów, a jednocześnie są bardzo wygodne nawet podczas wielogodzinnych podróży. Zmiany wewnątrz obejmują także nowe kolory tapicerki, nowe drewniane wykończenia, nowy kształt zagłówków oraz metalowe obwódki dysz nawiewów i kontrolek świateł. We wnętrzu uwagę zwracają zupełnie nowe zegary. Wyświetlacze TFT dają możliwość wyboru trzech trybów wyświetlania wskazań: Eco, Elegance i Performance. Kierowca może wybrać układ i funkcje wyświetlanych wskazań. W modelach S60/V60 klienci mogą zamówić jeden z czterech rodzajów zawieszenia – Touring (komfortowe), Dynamic (dynamiczne), Four-C (Continuously Controlled Chassis Concept -  adaptacyjne) oraz Lower Sport Chassis (obniżone zawieszenie sportowe). To ostatnie było dotąd dostępne tylko w wersji R-Design. Tylne fotele można składać w konfiguracji 40/20/40. Pod koniec roku, w nowych modelach pojawi się nowa, ośmiostopniowa skrzynia biegów z możliwością zmiany przełożeń za pomocą łopatek przy kierownicy. Skrzynia ta będzie dostępna z nowymi, 4-cylindrowymi silnikami benzynowymi i Diesla.

« < 1 2 > »

Komentarze