Nowe MINI – Cooper S

Nowy MINI z typowym dla siebie, emocjonalnym designem, jeszcze lepszą równowagą między radością z jazdy a ekonomiką zużycia paliwa, innowacyjne techniki komunikacyjne i inteligentne formy funkcjonalności, wyraźna poprawa komfortu przestrzennego, bezpieczeństwa, wyposażenia, jakości materiałów i wykończenia, a także sportowy charakter połączony z komfortem jazdy – to efekty intensywnej pracy nad zestrojeniem samochodu; nowa generacja modelu jest bardziej niż kiedykolwiek wzorcem radości z jazdy, jakości premium i indywidualności w swej klasie.



Stylistyka nadwozia oparta na ewolucji dotychczasowego designu, jego proporcji i struktury z charakterystycznymi cechami: sześciokątnym wlotem powietrza, lampami przednimi i tylnymi w grubych chromowych ramkach, kierunkowskazy i elementy wykończenia dolnych krawędzi karoserii w czerni, którą zinterpretowano ponownie dla każdego elementu, z uwzględnieniem rodzaju powierzchni w każdym rejonie nadwozia; wyrafinowane detale podkreślają niezwykły charakter nowego modelu; 5 lakierów do karoserii, dach w kolorze kontrastowym jako opcja bez dopłaty; MINI Cooper, MINI Cooper S oraz MINI Cooper D na życzenie bez dopłaty z dachem i lusterkami zewnętrznymi w kontrastującym kolorze.


Nowo opracowany design reflektorów; światła dzienne LED, opcjonalne: światła główne LED obejmujące pierścieniowe światło dzienne ze zintegrowanym kierunkowskazem, adaptacyjny rozkład strumienia światła, opcjonalnie dostępne diodowe kierunkowskazy i lampy przeciwmgłowe LED; tylne lampy zespolone również dostępne w technologii LED, opcjonalny pakiet oświetleniowy z lampkami LED w kabinie i pomarańczowe światło ambientowe.

W porównaniu z poprzednikiem długość auta zwiększona o 98 mm, szerokość o 44 mm, wysokość o 7 mm, rozstaw osi większy o 28 mm, rozstaw kół zwiększony z przodu o 42 mm, z tyłu o 34 mm (dane porównawcze w zestawieniu z wersją MINI Cooper); optymalizacja komfortu przestrzennego na wszystkich czterech miejscach; nowy design foteli z większym zakresem regulacji z przodu i dłuższym siedziskiem z tyłu (+23 mm); więcej przestrzeni na ramiona i stopy, wyższy komfort dla pasażerów z tyłu; bagażnik większy o 51 l (teraz 211 l): tylne oparcie składane w proporcji 60:40; opcjonalny pakiet transportowy obejmujący regulowaną na wysokość podłogę bagażnika.

CZYTAJ DALEJ  Volkswagen buduje fabrykę silników w Rosji


Nowa generacja silników z technologią MINI TwinPower Turbo; trzy warianty modelowe dostępne w chwili wejścia na rynek: MINI Cooper z 3-cylindrowym silnikiem 100 kW/136 KM, MINI Cooper S z 4-cylindrowym silnikiem o mocy 141 kW/192 KM oraz MINI Cooper D z 3-cylindrową jednostką wysokoprężną (85 kW/116 KM); później rozszerzenie palety silnikowej o bazowe warianty silnikowe MINI One D (3-cylindrowy diesel, 70 kW/95 KM) oraz MINI One (3-cylinrdrowy silnik benzynowy, 75 kW/102 KM); 6-stopniowa skrzynia biegów w standardzie, opcjonalnie 6-stopniowa skrzynia automatyczna lub sportowa skrzynia automatyczna, również nowo opracowana; intensywny program – technologia MINIMALISM obejmujący automatyczny system start-stop także w połączeniu z automatycznymi skrzyniami biegów i opcjonalnym trybem GREEN; poprawione parametry dynamiczne i obniżone zużycie paliwa; największa poprawa ekonomiki w modelu MINI Cooper z automatyczną skrzynią biegów; przyspieszenie 0-100 km/h lepsze o 2,6 s, średnie spalanie niższe o 27%; najniższe zużycie paliwa i emisja CO2 w MINI Cooper D: 3,5-3,6 l/100 km, 92-95 g/km (testowy cykl EU, w zależności od rodzaju i rozmiaru ogumienia zamontowanego na kołach auta).

Jeszcze intensywniejsze doznania w czasie prowadzenia, intensyfikacja poczucia jazdy go-kartem, głębokie zmiany w technice zawieszenia, obniżenie masy i poprawa sztywności, nowa oś oparta na jednowahaczowych kolumnach z aluminiowymi łożyskami kolumn, wsporniki osi i wahacze wykonane z wysokowytrzymałej stali; nowa oś wielowahaczowa tylna w technologii lekkiej konstrukcji, o geometrii oszczędzającej przestrzeń; zoptymalizowane elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego – Servotronic jako wyposażenie seryjne; Dynamiczna Kontrola Stabilności (DSC) w standardzie wraz z Dynamiczną Kontrolą Trakcji (DTC) i Elektroniczną Blokadą Mechanizmu Różnicowego (EDLC) – w modelu MINI Cooper S także z seryjną funkcją Performance Control; nowe zestrojenie sprężyn i amortyzatorów z łożyskami typu „uniball”; Dynamiczna Kontrola Amortyzatorów dostępna po raz pierwszy w MINI jako opcja; usprawniony układ hamulcowy, dostosowany do poprawionych osiągów; standardowo koła stalowe z kołpakami w rozmiarze 15 cali (MINI One, MINI One D) oraz z lekkich stopów w rozmiarze 15 (MINI Cooper, MINI Cooper D) lub 16 (MINI Cooper S) cali; opcjonalnie dostępne koła z lekkich stopów w rozmiarach do 18 cali.

CZYTAJ DALEJ  Zmodernizowane Mitsubishi ASX 2013


Różne tryby pracy samochodu wybierane za pomocą pokrętła Driving Modes u nasady dźwigni zmiany biegów, poza standardowym trybem MID możliwy wybór trybów SPORT i GREEN; wybór trybu ma wpływa na charakterystykę reakcji na gaz oraz wspomaganie kierownicy, a także szybkość zmiany biegów w skrzyni automatycznej i zachowanie Dynamicznej Kontroli Amortyzatorów, jeśli są zainstalowane; tryb GREEN w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów umożliwia żeglowanie (wybieg swobodny) z odłączaniem napędu.


Nowy wyświetlacz oraz koncepcja obsługi: zestaw zegarów na kolumnie kierowniczej obejmuje prędkościomierz, obrotomierz, kolorowy wyświetlacz dla detali statusu samochodu i poziomu paliwa; centralny panel z nowymi elementami wyświetlacza oraz konfiguracją barw oświetlenia, w tym pierścień LED dla wizualnej reaktywności przy różnych funkcjach, czwórdzielny wyświetlacz TFT w standardzie lub opcjonalnie kolorowy ekran o przekątnej 8,8 cala; obsługa nawigacji, multimediów, telefonu i funkcji samochodu za pośrednictwem Kontrolera MINI w konsoli środkowej z wyświetlaniem reakcji systemu na komputerze pokładowym; przycisk start/stop pośrodku panelu na konsoli środkowej można aktywować bez wkładania kluczyka do stacyjki; przyciski sterowania elektrycznymi szybami w panelach drzwi; sterowanie światłami z panelu w desce rozdzielczej.


Struktura nadwozia zoptymalizowana pod względem masy i bezpieczeństwa zderzeniowego; standardowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa obejmuje przednie czołowe i boczne airbagi, airbagi kurtynowe, 3-punktowe automatyczne pasy na wszystkich miejscach z napinaczami i ogranicznikami pasów na miejscach przednich, mocowania dla fotelików dziecięcych ISOFIX na tylnych miejscach, wskaźnik przebicia opon i częściowo aktywna maska silnika dla zwiększenia ochrony pieszych; masa auta obniżona w porównaniu z poprzednikiem i konkurentami we wszystkich wariantach nowego MINI mimo zwiększenia zakresu wyposażenia; podniesiony komfort akustyczny i wibracyjny; zoptymalizowane własności aerodynamiczne specyficzne dla każdego wariantu, w tym aktywne klapy powietrza chłodzącego, panele podpodwoziowe i elementy tunelujące przepływ powietrza w dolnej części tylnych słupków; najlepszy współczynnik aerodynamicznego oporu wśród rywali: wartość Cd obniżona do 0,28 (MINI Cooper, MINI Cooper D) lub 0,31 (MINI Cooper S).

CZYTAJ DALEJ  Nowe Renault Fluence

Nowy MINI z wyraźnie obfitszą paletą innowacyjnych systemów wsparcia kierowcy: MINI Head-Up Display, wsparcie jazdy obejmujące oparty na kamerze aktywny regulator prędkości, system ostrzegania o kolizji i pieszych z inicjalną funkcją hamowania, asystent świateł drogowych i wykrywanie znaków drogowych, asystent parkowania, kamera cofania.


Nowa struktura programu multimedialnego MINI Connected z dodatkowymi funkcjami; dostępne jako opcje telefon alarmowy i MINI Teleservices przy zainstalowanej na stałe karcie SIM; unikatowa paleta funkcji i możliwość rozszerzenia dzięki integracji programów Apps w samochodzie poprzez smartfon; zwiększenie radości z jazdy dzięki typowym funkcjom MINI, jak Mission Control, Dynamic Music, Driving Excitement i MINIMALISM Analyser; nowy MINI Connected XL Towarzysz Podróży (Journey Mate) z informacją o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym; połączenie internetowe pozwala też na korzystanie z sieci społecznościowych, jak Facebook, Twitter, forsquare i Glympse, odbiór powiadomień RSS i funkcji rozrywkowych jak  AUPEO!, Stitcher, Deezer, Audible, Napster/Rhapsody i TuneIn.

 

Bogate wyposażenie seryjne oraz wyrafinowane opcje podnoszące komfort, tworzące atmosferę premium i indywidualizmu, w tym: czujnik deszczu z czujnikiem zmierzchu, ogrzewana przednia szyba, czujniki parkowania, komfortowy dostęp bezkluczykowy, elektrycznie sterowany, szklany dach, relingi dachowe, elektrycznie podgrzewane i składane lusterka zewnętrzne, wewnętrzne i zewnętrzne lusterka z funkcją automatycznego ściemniania, podgrzewanie foteli, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, tylny spoiler w designie John Cooper Works design; duży wybór dekoracji dla dachu, lusterek, pasów na maskę, tapicerek, wykończeń wnętrza i linii kolorystycznych; nawigacja MINI, MINI Radio Visual Boost, system audio hi-fi harman kardon, tuner DAB, zmieniarka DVD.

 

źródło: BMW Group

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *