X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

nowe Audi A6 allroad quattro dane techniczne

2012-07-10
Strona główna -> Audi -> A6 Allroad -> C7 (2012-dziś)

Silniki
Nowe A6 allroad quattro wchodzi na rynek z czterema mocnymi silnikami V6 o wysokiej kulturze pracy - jednym benzynowym TFSI i trzema wysokoprężnymi TDI. Wszystkie jednostki należą do rodziny silników widlastych Audi i wszystkie mają trzy litry pojemności. Wszystkie również – będąc turbodoładowanymi silnikami z wtryskiem bezpośrednim - wykorzystują elementy technologii z modułowej platformy efektywności Audi: system start-stop, system rekuperacji i innowacyjny system zarządzania temperaturą. W porównaniu z poprzednim modelem, zużycie paliwa w tych silnikach zmalało nawet o 20 procent, podczas gdy ich moc znacznie wzrosła.

Wzmocniony 3.0 TFSI o pojemności skokowej 2.995 cm3 dysponuje teraz mocą 228 kW (310 KM) i wytwarza moment obrotowy 440 Nm. Silnik łączy w sobie dużą siłę, dynamikę i sportowe brzmienie. Benzynowa jednostka od zera do 100 km/h przyspiesza w ciągu 5,9 sekundy, a prędkość jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Na 100 km zużywa średnio 8,9 litra paliwa.

W silniku 3.0 TFSI za doładowanie odpowiada kompresor umieszczony w rozwidleniu rzędów aluminiowych cylindrów, który pobiera moc bezpośrednio z wału korbowego. Dwa tłoki obrotowe w jego wnętrzu, które wirują w przeciwnych do siebie kierunkach z prędkością ponad 20.000 obrotów na minutę, sprężają zasysane powietrze do maksymalnie 0,8 bara. Kompresor umieszczony jest za przepustnicą – rozwiązanie, które poprawia efektywność i umożliwia natychmiastowy i spontaniczny przyrost momentu obrotowego. Regulowane wałki rozrządu zaworów wlotowych i klapy w kanałach ssących, zapewniają wydajne ładowanie komór spalania.

Bardzo nowoczesny silnik 3.0 TDI o pojemności skokowej 2.967 cm3 dostępny jest w trzech wersjach – 150 kW (204 KM), 180 kW (245 KM) i 230 kW (313 KM). Moment obrotowy wynosi odpowiednio: 450, 580 i 650 Nm. Cechą charakterystyczną wszystkich trzech wariantów jest niska waga (poniżej 200 kilogramów), oszczędzający energię łańcuchowy napęd rozrządu, niskie tarcie wewnętrzne i regulowana pompa oleju. Kadłub silnika i głowice cylindrów posiadają oddzielne, połączone ze sobą zaworami, obiegi płynu chłodzącego.

Specyfikacja 3.0 TDI o mocy 150 kW (204 KM) została celowo zoptymalizowana pod kątem minimalnego zużycia paliwa – od wałków rozrządu, przez turbosprężarkę, aż po układ common rail, który wytwarza ciśnienie wtrysku rzędu 2000 barów. Silnik przyspiesza samochód od zera do 100 km/h w czasie 7,5 sekundy i dalej do maksymalnej prędkości 223 km/h. Przeciętnie zadowala się 6,1 litra paliwa na 100 km – 159 gramów CO2 na km.

Audi A6 allroad z silnikiem TDI o mocy 180 kW (245 KM) przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,6 sekundy, a jego maksymalna prędkość to 236 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 6,3 litra na 100 km, co odpowiada emisji 165 gramów CO2 na kilometr. Wkrótce Audi wprowadzi wersję tego silnika o szczególnie niskiej emisji spalin, która spełnia ograniczenia przyszłej normy Euro 6.

« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Komentarze