Nowa Mazda MX-5 na paryskim salonie samochodowym

na targach samochodowych w Chicago w 1989 roku. Czwarta generacja legendy Mazdy pojawia się w momencie, kiedy firma odnotowuje trwały wzrost zarówno po stronie sprzedaży, jak i zysków.


Nowa MX-5, która została po raz pierwszy pokazana w „Mazda Space” w Barcelonie, straciła 100 kg w stosunku do poprzedniej generacji. Model eksponowany w Paryżu wyposażono w technologię SKYACTIV: silnik 1,5 SKYACTIV-G oraz sześciobiegową skrzynię manualną SKYACTIV-MT. To auto z niedużym, odkrytym, dwumiejscowym nadwoziem, silnikiem umieszczonym w położeniu przednio-centralnym, napędem na tylne koła i idealnym rozkładem mas pomiędzy przednią a tylną osią w stosunku 50:50.


Projektanci stworzyli ekscytującą, sportową wersję stylizacji „KODO – Dusza ruchu”, obniżyli środek ciężkości i wydłużyli maskę, dodali przetłoczenia wyrażające dynamikę i ruch. We wnętrzu zachowano kompaktowe, lecz bardzo wygodne wnętrze charakterystyczne dla wszystkich generacji MX-5. Mazda dodała jednak najnowsze technologie, takie jak systemy aktywnego bezpieczeństwa
i-ACTIVSENSE oraz MZD Connect, autorskie rozwiązanie zapewniające łączność w samochodzie.
W ciągu minionego ćwierćwiecza wyprodukowano blisko 950 000 egzemplarzy modelu MX-5, czyniąc go najlepiej sprzedającym się roadsterem wszechczasów. Nowy model MX-5 można zobaczyć na targach w Paryżu, w pawilonie 3, na stanowisku 219 do 19 października.

 

źródło: Mazda

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *