Nowa Klasa E teraz z przedłużonym rozstawem osi

Zaprojektowana z myślą o chińskim rynku, oferuje ona dodatkowe 14 cm na nogi dla pasażerów tylnych foteli. Do napędu limuzyny może służyć jeden z trzech benzynowych silników o mocy od 150 do 245 kW.

Przedłużana wersja Klasy E jeszcze skutecznie spełnia oczekiwania nabywców z Państwa Środka. Jej nadwozie mierzy 5019 mm długości, a rozstaw osi wynosi 3014 mm, czyli o 140 mm więcej niż w przypadku standardowej Klasy E. W efekcie pięcioosobowa limuzyna oferuje dodatkowe 14 cm na nogi dla osób podróżujących w drugim rzędzie siedzeń. Na specjalne życzenie fotel przedniego pasażera może być sterowany elektrycznie z tylnej kanapy.

Podobnie jak standardowy wariant nowej Klasy E, tak i przedłużana odmiana będzie oferowana z dwiema wersjami przedniego pasa: z tradycyjną osłoną chłodnicy i gwiazdą na masce, a także z dynamicznie stylizowanym wlotem powietrza z centralnie umieszczoną gwiazdą w grillu oraz zderzakami, nakładkami progowymi i obręczami AMG (Sport Sedan). Nowe przednie lampy, teraz skryte pod wspólnym kloszem, są standardowo uzbrojone w LED-owe światła do jazdy dziennej i światła mijania. Na życzenie dostępne są innowacyjne systemy wspomagające, m.in. PRE-SAFE® Brake (wykrywa przechodniów podczas jazdy z prędkością do 50 km/h) oraz aktywny tempomat DISTRONIC PLUS wraz z układem śledzenia poprzedzającego pojazdu Steering Assist. Przedłużana Klasa E będzie oferowana w Chinach w trzech wersjach, zasilanych benzynowymi silnikami połączonymi z przekładniami automatycznymi:

  • E 260 L: 4-cylindrowa jednostka o mocy 150 kW (204 KM)
  • E 300 L: 6-cylindrowa jednostka o mocy 180 kW (245 KM)
  • E 400 L: 6-cylindrowa jednostka o mocy 245 kW (333 KM)

W przyszłości do oferty dołączą kolejne odmiany, na przykład E 400 LHYBRID,prezentowana na stoisku Mercedes-Benz w Szanghaju.

Nowa Klasa E w wersji z przedłużanym rozstawem osi będzie produkowana wyłącznie w Chinach.

 

źródło: Daimler

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *