Nowa generacja Volkswagena T5

Nowa generacja T5 – Transporter, Multivan, Caravelle i California

• Nowe silniki TDI z Common Rail obniżają zużycie paliwa, emisję CO2 i koszty serwisowania
• Nowy przód nadwozia pod względem stylistycznym jest zgodny z DNA designu Volkswagena
• Nowe systemy wspomagające kierowcę optymalizują komfort i bezpieczeństwo
• Nowa generacja ESP z systemem ułatwiającym ruszanie pod górę jest elementem wyposażenia seryjnego

Na rynku debiutują właśnie nowe, w znacznym stopniu udoskonalone wersje Multivana, Transportera, Caravelle i Californii. Ta najpopularniejsza w swoim rodzaju seria w Europie w najnowszej generacji jest oszczędniejsza, bardziej ekologiczna, dopracowana w każdym szczególe i dynamiczniejsza, niż kiedykolwiek. Po raz kolejny bestsellery T5 Volkswagena przejmują techniczne przodownictwo w swoich segmentach.


Design
Pod względem optycznym nowa wersja T5 jest zgodna z DNA designu Volkswagena. Charakterystyczne dla tej stylistyki cechy wykazuje przede wszystkim przód nadwozia. Czyste, poziome linie sprawiają, że samochód wygląda jeszcze bardziej szlachetnie
i ponadczasowo.


Nowa, ekstremalnie oszczędna generacja TDI
Wszystkie silniki (TDI) zostały zastąpione nową generacją jednostek z najnowszym wtryskiem Common Rail, spełniającą wymagania normy Euro 5. Cztery nowe, czterocylindrowe TDI (pojemność skokowa 2,0 litra) osiągają moc 62 kW / 84 KM,
75 kW / 102 KM, 103 kW / 140 KM i 132 kW / 180 KM i wszystkie mają wyraźnie bardziej dynamiczną charakterystykę momentu obrotowego i poprawione właściwości akustyczne przy niższych średnio o dziesięć procent wartościach spalania i emisji CO2. Nowy, najmocniejszy TDI rozwija doskonały maksymalny moment obrotowy 400 Nm i zużywa przy tym – zależnie od wariantu przekładni – nawet o 1,9 litra paliwa mniej od poprzednika (emisja CO2 niższa o 52 g/km).

Nowoczesne rozwiązania techniczne
Nowa generacja sprzedanego w milionach egzemplarzy modelu oferuje ponadto wiele innych nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Na przykład zamiast oferowanej dotychczas przekładni automatycznej, debiutuje w T5 jako opcja znacznie efektywniejsza przekładnia dwusprzęgłowa (DSG). Innym przykładem może być układ rozdziału napędu: na życzenie dostępny jest nowy, sterowany elektronicznie napęd na wszystkie koła (4MOTION ze sprzęgłem Haldex czwartej generacji), który jeszcze bardziej poprawia bezpieczeństwo aktywne i pozwala łatwiej pokonywać bezdroża. Najmocniejsza wersja 4MOTION
(TDI o mocy 180 KM) będzie również po raz pierwszy oferowana w połączeniu z DSG.

Bezkompromisowe bezpieczeństwo
Bezpieczeństwo zostało poprawione dzięki seryjnemu ESP najnowszej generacji (wraz z układem stabilizującym przyczepę i systemem ułatwiającym ruszanie pod górę), nowej funkcji ostrzegawczej świateł stopu (sygnalizujących hamowanie awaryjne) oraz opcjonalnym systemom wspomagającym kierowcę, takim jak Side Assist (ostrzeżenie przed samochodami w „martwym polu”). O znacznie lepszą precyzję kierowania dba zupełnie nowy Servotronic, który należy do wyposażenia seryjnego Multivana Highline (do innych modeli dostępny jako opcja).

CZYTAJ DALEJ  Nowa Skoda Citigo


Komfort na najwyższym poziomie
We wnętrzu nowej generacji T5 na kierowców czekają nowe, szlachetniejsze zegary i kierownice, nowa generacja systemów audio i nawigacji (ze sterowaniem przy użyciu ekranu dotykowego w przypadku RNS 310 i RNS 510), oświetlenie LED, nowe materiały oraz jeszcze bardziej ergonomiczne fotele. Równocześnie poprawiły się koszty eksploatacji samochodu dzięki wyraźnie mniejszym wartościom zużycia paliwa i niższym kosztom serwisowania. Na przykład pasek zębaty silnika musi być wymieniany teraz po przejechaniu 210.000 kilometrów, a nie 125.000 kilometrów.

 

źródło: matariały prasowe Volkswagen

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *