Nissan podaje wysokość zysku operacyjnego

Nissan Motor Co., Ltd., poinformowała dziś, że zysk firmy z działalności operacyjnej za pierwszy kwartał roku obrachunkowego 2012 kończącego się 31 marca 2013 roku wyniósł 120,7 miliarda jenów (1,5 mld USD, 1,17 mld EUR).

W porównaniu z pierwszym kwartałem 2011 roku zysk z działalności operacyjnej był niższy o 20% z powodu nienaturalnie wysokiego kursu jena, a także jednorazowo wyższych kosztów sprzedaży – zwłaszcza w Ameryce Północnej – wynikających z cyklu odnowy oferty produktów. Ogólne otoczenie cenowe także było mniej sprzyjające niż przed rokiem, kiedy to ceny pojazdów zostały zniekształcone przez deficyt podaży po trzęsieniu ziemi i tsunami w Japonii w marcu 2011 roku.

W pierwszym kwartale bieżącego roku obrachunkowego Nissan sprzedał 1 210 000 pojazdów na całym świecie, co oznacza wzrost o 14,6% w porównaniu z analogicznym okresem 2011 roku. Globalny udział firmy w rynku zwiększył się o 0,4 punktu procentowego, do 5,9%.

„Nissanowi należy się uznanie za wyniki osiągnięte w pierwszym kwartale mimo niesprzyjającej sytuacji makroekonomicznej” – powiedział Prezes i Dyrektor Naczelny firmy Nissan, Carlos Ghosn. „Nasze innowacyjne modele cieszą się niesłabnącą popularnością, a wkrótce wprowadzimy na rynek kolejne atrakcyjne pojazdy. Wygląda więc na to, że zgodnie z planem realizujemy nasze prognozy całoroczne”.

Przychody netto wzrosły o 2,6%, do 2,1364 biliona jenów (26,64 mld USD, 20,78 mld EUR), zysk z podstawowej działalności osiągnął 111,5 miliarda jenów (1,39 mld USD, 1,08 mld EUR), a zysk netto wyniósł 72,3 miliardów jenów (900 mln USD, 700 mln EUR).

W okresie od kwietnia do czerwca Nissan kontynuował realizację średniookresowego biznes planu Power 88, zakładającego rozszerzanie portfolio produktów i wzmacnianie pozycji marki oraz obecności handlowej na całym świecie. Zgodnie w tym planem w minionym kwartale na rynek trafiły dwa nowe modele, czyli Nissan Altima w USA i Nissan NV350Caravan w Japonii.

Tempo wprowadzania nowych produktów i ich liczba zwiększą się jeszcze bardziej w kolejnych kwartałach w ramach planowanej odnowy linii modeli marek Nissan, Infiniti i Venucia. Z kolei do wzmocnienia widoczności marki Nissan przyczyniła się globalna kampania multimedialna „WHAT IF_” [„A gdyby tak…”], prowadzona głównie w miejscach gromadzenia się podróżnych oraz cyfrowych punktach sprzedaży. Premiery kolejnych produktów i inicjatywy promujące markę powinny przyczynić się do zwiększenia sprzedaży w dalszej części roku obrachunkowego.

CZYTAJ DALEJ  Klasa A nowej generacji już dostępna w Polsce

 

źródło: Nissan

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *