Nissan LEAF zajmuje piąte miejsce

Od początku sprzedaży 1,5 roku temu w Norwegii sprzedano ponad 4500 egzemplarzy tego w 100% elektrycznego modelu, dzięki czemu stał się on najlepiej sprzedającym się samochodem Nissana na tym rynku.

Starszy wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Nissana Paul Willcox spodziewa się jeszcze większego sukcesu nowego modelu – zauważa: „W kwietniu poprzednia wersja modelu sprzedawała się lepiej od całej gamy propozycji innych znanych producentów. Podczas gdy konkurenci oferują wiele rodzajów nadwozia, typów silników i klas wykończenia, dotychczasowy Nissan LEAF to pojazd, który oferujemy z jednym rodzajem nadwozia i napędu, a także niezmienną gamą podstawowego wyposażenia”.

Willcox kontynuuje: „W marcu rozpoczęliśmy w Wielkiej Brytanii produkcję naszego nowego Nissana LEAF, w którym wprowadziliśmy ponad 100 zmian – obecnie oferujemy też trzy klasy wykończenia. Gdy ten dostosowany do potrzeb rynku europejskiego samochód w maju trafi do salonów, zapewni nam niezaprzeczalną przewagę jako europejskim pionierom sprzedaży pojazdów w 100% elektrycznych. W Norwegii Nissan LEAF jest obecnie samochodem pierwszego wyboru wśród rodzin i przedsiębiorców, ponieważ sprawdza się tak samo dobrze, jak pojazd z silnikiem spalinowym, nie wytwarzając jednak żadnych spalin”.

Norwegia od wielu lat promuje stosowanie pojazdów elektrycznych dzięki ulgom podatkowym i udogodnieniom dla użytkowników, a jej postępowa polityka dotycząca samochodów elektrycznych przynosi rezultaty w postaci szybkiego wzrostu liczby pojazdów zeroemisyjnych. Aby zachęcić Norwegów do przejścia na samochody zeroemisyjne, zarówno rząd, jak i samorządy lokalne tego skandynawskiego kraju obniżyły podatek VAT do zera, stworzyły parkingi przeznaczone wyłącznie dla samochodów elektrycznych, a także zezwoliły takim pojazdom na korzystanie z pasów dla autobusów oraz możliwość bezpłatnego korzystania z większości tuneli i przepraw promowych. Wzrost liczby samochodów elektrycznych okazał się tak intensywny, że rada miejska Oslo w planach na następne cztery lata zwiększyła ostatnio liczbę nowo instalowanych punktów ładowania ze 100 do 200 rocznie.

Prezes Norweskiego Stowarzyszenia Samochodów Elektrycznych Snorre Sletvold tak wyjaśnia ten sukces: „To jasne, że Norwegia jest światowym liderem sprzedaż samochodów elektrycznych per capita – jako naród jesteśmy z tego bardzo dumni. Wyraźnie pokazujemy innym krajom z Europy i z całego świata, że zbudowanie infrastruktury i zaoferowanie pomysłowych zachęt potrafi przekonać ludzi do zakupu samochodów zeroemisyjnych i korzystania z nich na co dzień”.

Sletvold kontynuuje: „Możemy mieć wielkie rezerwy ropy, jednak nasz rząd uważa promowanie samochodów elektrycznych za inwestycję w ograniczenie zanieczyszczenia oraz poprawę jakości powietrza i zdrowia publicznego – mam nadzieję, że inne kraje będą uczyć się na naszym przykładzie”.

Sukces sprzedaży Nissana LEAF poprzedził wprowadzenie na rynek produkowanej w Europie wersji tego modelu, w której znaleźć można 100 ulepszeń w stosunku do modelu dotychczasowego. Rezultaty wprowadzonych udoskonaleń to m.in. większy zasięg (199 km), o 50% szybsze ładowanie, 40 litrów dodatkowego miejsca w bagażniku, a także o 70% wydajniejsze ogrzewanie kabiny, które istotnie wpływa na wzrost zasięgu zimą. Pozostałe udoskonalenia obejmują zoptymalizowane pod kątem warunków europejskich zawieszenie, a także dodaną w odpowiedzi na opinie klientów nową, ciemną opcję wystroju wnętrza. Nowy Nissan LEAF jest obecnie dostępny w trzech wariantach wyposażenia – oferujemy nowy pakiet Visia, dzięki któremu ceny podstawowych modeli stały się jeszcze korzystniejsze, a także wersję z wykończeniem skórzanym Tekna jako opcję premium.

Nowa, produkowana w Wielkiej Brytanii gama pojazdów Nissan LEAF zostanie wprowadzona do europejskich salonów w czerwcu 2013 roku.

CZYTAJ DALEJ  Mercedes-Benz z kolejnym rekordem sprzedaży

 

źródło: Nissan

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *