X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nissan LEAF w Polsce

2013-04-25
Strona główna -> Nissan -> Leaf -> 2 (2013-dziś)

Nissan LEAF w Polsce

W swojej krótkiej, dwuipółletniej karierze Nissan LEAF zrewolucjonizował sposób myślenia o przyszłości rozwiązań mobilności.

Jako pierwszy na świecie samochód w 100% elektryczny, wyprodukowany przez duży koncern, Nissan LEAF dowiódł, że „zero emisji" to nie sen, ale namacalna rzeczywistość. Obecnie na całym świecie jeździ prawie 60 000 egzemplarzy samochodów, które jeżdzą niemal bezgłośnie i nie emitują spalin ani dwutlenku węgla.

W nowym Nissanie LEAF wprowadzono ok. 100 zmian - niektóre są kluczowe, inne mniej istotne. Wszystkie jednak przyczyniły się do tego, że ten pionierski model stał się jeszcze lepszy. Nowy LEAF ma większy zasięg, większy bagażnik oraz jest bardziej komfortowy i przestronny.

Niektóre zmiany podyktowane były sugestiami pierwszych użytkowników Nissana LEAF, grupy entuzjastów zachwyconych swoimi samochodami i tym, że mogą podróżować bez szkody dla środowiska płacąc nieporównywalnie mniej za przejechane 100km niż dotychczas.

Zmiany zbiegły się w czasie z rozpoczęciem produkcji Nissana LEAF w skali globalnej. Podczas gdy pierwsza wersja produkowana była wyłącznie w Japonii, produkcja nowego Nissana LEAF na rynki lokalne będzie odbywać się również w Ameryce Północnej i Europie. Europejska produkcja nowego Nissana LEAF rozpoczęła się w brytyjskim Sunderland z końcem marca.

Wśród zmian wymienić można następujące elementy:
- Dłuższy zasięg; homologowany zasięg to obecnie 199 km
- Opcjonalna ładowarka 6,6 kW, która skraca czas ładowania o połowę
- Subtelne zmiany wyglądu wlotu powietrza poprawiające aerodynamikę pojazdu
- Przeniesienie ładowarki do komory silnikowej, co umożliwiło powiększenie przestrzeni bagażowej
- Obniżenie masy pojazdu średnio o 32kg a w wersji Visia nawet o ok. 50kg
- Zestrojenie zawieszenia pod kątem europejskich warunków drogowych
- Udoskonalenie przednich foteli - dzięki wprowadzonym modyfikacjom zwiększono ich komfort oraz przestrzeń dla pasażerów tylnej kanapy

Szersza gama kolorów. Nowy LEAF jest produkowany w trzech głównych poziomach specyfikacji: Visia, Acenta i Tekna. Wersje Acenta i Tekna są wyposażone w system komunikacji Carwings, natomiast wersja Visia posiada nowy system nawigacji Nissan Connect 2.0. Ponieważ Carwings nie jest jeszcze dostępny w regionie Europy środkowo - wschodniej , Nissan Sales Central & Eastern Europe postanowił wprowadzić na rynek model LEAF początkowo w wersji Visia. Wprowadzenie wyższych wersji jest planowane w terminie późniejszym, zgodnie z oczekiwaniami klientów.

Cena w Polsce nowego Nissana LEAF w podstawowej wersji Visia będzie wynosić 126 000 PLN.

Elementy wyposażenia opcjonalnego:
- System NissanConnect 2.0 z kamerą cofania za dopłatą: 3 200 PLN
- Ładowarka 6,6 kW za dopłatą: 4 000 PLN
- Lakier metaliczny za dopłatą; 2 400 PLN

Podczas pierwszego etapu wprowadzania Nissana LEAF na rynek oficjalnymi dealerami w Polsce będą:
- Zaborowski, Warszawa, ul. Puławska 276
- Japan Motors, Kraków, ul. Jasnogórska 60

Wydania pierwszych samochodów nastąpią z początkiem lipca.

 

źródło: Nissan

Komentarze