Na świecie istnieją tylko 2 wyprodukowane egzemplarze JUKE-R, czyli małego crossovera z „sercem” GT-R. Debiut JUKE-R miał miejsce w tym roku wygrywając wyścig w Dubaju z kilkoma super-samochodami, dzięki technologii i silnikowi Nissana GT-R. Z uwagi na bardzo duże zainteresowanie, choć nie było to początkowo przewidziane w strategii Firmy, JUKE-R został skierowany do produkcji na zamówienie w limitowanej wersji kilkudziesięciu sztuk. Znalazły one już nabywców głównie w Krajach Bliskiego Wschodu (cena ok. 450.000 euro).
JUKE-R zaprezentowany zostanie podczas parady super samochodów otwierającej imprezę oraz w bloku GT i indywidualnym pokazie wyścigowym. Dodatkowo, będzie można go obejrzeć podczas PIT PARTY na paddocku NISSANA w godz. 9.00-13.00. Kierowcą JUKE-R będzie sam Lucas ORDONEZ (Hiszpania), zwycięzca I Europejskiej Edycji Nissan GT Academy w 2008 roku, a dziś w pełni profesjonalny kierowca wyścigowy. W roku 2012 Lucas Ordonez ścigał się w Europejskiej Serii LE MANS oraz 24-godzinnym wyścigu LE MANS samochodem LMP2 z silnikiem Nissana, w barwach zespołu Greaves Motosport.
NISSAN zaprezentuje też w strefie ogólnodostępnej JUKE CITY, gdzie wyeksponowaną zostaną najciekawsze wersje specjalne modelu Nissan JUKE: SHIRO, MINISTRY OF SOUND, a przed wszystkim NISMO.
Nissan Juke Nismo to połączenie znanego już radykalnego stylu Nissana Juke – czyli niezwykłego zestawienia estetyki sportowego coupe z atutami pojazdu sportowo-użytkowego – z doświadczeniem Nismo w dziedzinie sportu samochodowego. Japońscy specjaliści Nismo zaprojektowali nowy pakiet aerodynamiczny, nadając Juke jeszcze bardziej efektywną, mocną i zdecydowaną sylwetkę. Wersję NISMO będzie można rozpoznać po obniżonych zderzakach, szerszych błotnikach, spojlerach progowych, zmodyfikowanym grillu oraz spojlerze na klapie bagażnika sterującym przepływem powietrza. Osiągi tego samochodu nie są jeszcze podane do publicznej wiadomości.
źródło: Nissan
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.