Wspomniane jednostki napędowe podnoszą osiągi i przyjemność z jazdy i są przy tym wyjątkowo oszczędne i przyjazne dla środowiska.
Nowe silniki imponują niskim spalaniem paliwa, a co za tym idzie również wyjątkowymi parametrami ekologicznymi. Gwarantują przy tym wysoką moc, a więc i niepowtarzalne wrażenia z jazdy. Limuzyna C 220 CDI BlueEFFICIENCY, generuje, z pojemności 2143 centymetrów sześciennych, moc 125 kW/170 KM oraz moment obrotowy 400 Nm. Oznacza to przyspieszenie od zera do 100 km/h w 8,4 sekundy, przy zużyciu paliwa, w cyklu mieszanym, na poziomie zaledwie 4,8 litra oleju napędowego na 100 km (emisja CO2 na poziomie 127 g/km) – czyli najlepszy wynik w tej kategorii samochodów. Nieco wcześniej zadebiutował już najbardziej wydajny, czterocylindrowy Mercedes C 250 CDI BlueEFFICIENCY. Model ten wręcz kipi mocą. Dostarcza bowiem aż 204 KM i 500 Nm przy spalaniu 5,1 l/100 km i emisji CO2 na poziomie 134 g/km. Modele 220 i 250 CDI mają taką samą pojemność silnika i oba zostały wykonane w technologii z podwójnym turbodoładowa-niem.
Benzynowy silnik R4 nowej konstrukcji, montowany pod maską modelu C 250 CGI BlueEFFICIENCY, także wykorzystuje technologię bezpośredniego wtrysku paliwa. Jednostka osiąga moc 150 kW/204 KM i zapewnia 310 niutonometrów momentu obrotowego. Wyposażona w ten nowy silnik limuzyna potrzebuje tylko 7,4 sekundy, aby rozpędzić się od 0 do 100 km/h. Średnie spalanie wynosi 7,2 litra na 100 km (emisja CO2 to 168 g/km).
źródło: Daimler
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.