modelu Mirage – w zakładach Laem Chabang należących do Mitsubishi Motors Thailand (MMTh)*. W uroczystości upamiętniającej uzyskanie pełnych zdolności produkcyjnych uczestniczył prezes MMC, Pan Osamu Masuko oraz zaproszeni goście.
* MMTh posiada wyłączność na produkcję i dystrybucję samochodów MMC na terenie Tajlandii.
Mirage jest światowym samochodem kompaktowym zaprojektowanym tak, by spełnić wymogi klientów z rynków wschodzących, którzy poszukują niedużego, ekonomicznego samochodu, a także by zaspokoić potrzeby zorientowanych na ekologię mieszkańców bogatych krajów rozwiniętych. Nowy Mirage będzie produkowany w mieście Laem Chabang, gdzie MMTh wybudowało nową fabrykę, już trzecią w Tajlandii. Będzie to największa fabryka i centrum eksportu samochodów MMC zlokalizowane poza Japonią. Mirage wprowadzono do sprzedaży na rynku tajlandzkim 28 marca 2012 roku, następnie samochód trafi na inne rynki krajów ASEAN, do Japonii, Europy i stopniowo będzie się pojawiał w kolejnych krajach. Wprowadzenie Mirage na rynek japoński planowane jest latem tego roku.
W czasie uroczystości prezes Masuko oświadczył: „Niewątpliwie MMTh stało się jednym z głównych centrów produkcyjnych MMC. Rozpoczynając produkcję Mirage w Laem Chabang zadbaliśmy, by jego jakość była równie wysoka, jak w przypadku samochodów produkowanych w Japonii. W tym celu japoński zespół ekspertów w dziedzinie jakości będzie pracował w nowej fabryce, kontrolując 100% wyprodukowanych samochodów przed wysłaniem ich do odbiorców, szkoląc załogę nowej fabryki i tworząc system kontroli jakości na najwyższym światowym poziomie. Uważam, że nowy Mirage jest bardzo konkurencyjnym samochodem i że dzięki temu będzie dobrze przyjęty na światowych rynkach. Wiążemy spore nadzieje z sukcesami nowego modelu Mirage, który będzie pełnił strategiczną rolę w generowaniu wzrostu sprzedaży naszej firmy.”
Mirage już zdążył stać się motoryzacyjnym przebojem na rynku tajlandzkim, gdzie do 19 kwietnia zamówiono ponad 15 tysięcy samochodów.
Według założeń opublikowanego w styczniu 2011 roku trzyletniego planu biznesowego JUMP 2013, MMC kieruje swoje inwestycje na rynki wschodzące. Wśród tych rynków szczególną rolę pełnią kraje skupione w stowarzyszeniu ASEAN, w których Mitsubishi rozwija swoją bazę produkcyjną. Produkcja w Tajlandii i eksport na rynki całego świata nowego modelu Mirage jest dobrym przykładem precyzyjnej realizacji tej strategii. W przyszłości MMC będzie intensywnie rozwijać swoje operacje na rynkach wschodzących o szczególnie dużym potencjale.
źródło: Mitsubishi Motors
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.