Firmie udało się tego dokonać po trzynastu latach od momentu rozpoczęcia sprzedaży pierwszej generacji modelu Insight w listopadzie 1999 roku.
Pierwsza hybryda Hondy mogła przejechać 35 km na jednym litrze paliwa, będąc najbardziej ekonomicznym pojazdem z silnikiem benzynowym w tamtych czasach.
Napęd hybrydowy, to istotny krok pomiędzy silnikiem spalinowym a w pełni elektrycznymi pojazdami i Honda jest głęboko przekonana o ważnej roli tego rozwiązania technicznego. Bazując na wyjątkowych cechach pierwszego, niewielkich rozmiarów układu hybrydowego IMA (Integrated Motor Assist), Honda stopniowo wzbogacała ofertę pojazdów hybrydowych. Obecnie firma sprzedaje na świecie 8 modeli z takim napędem, w tym trzy – w Europie.
Honda nieustannie udoskonala swój napęd hybrydowy, aby zaspokoić zróżnicowane wymagania klientów. Poprzez rozwój obecnego układu IMA z jednym silnikiem elektrycznym, Honda będzie dążyć do osiągnięcia największej oszczędności paliwa wśród wszystkich pojazdów hybrydowych. Ponadto firma wprowadzi układ z dwoma silnikami elektrycznymi do średniej wielkości samochodów oraz wydajny trzy-silnikowy system o wysokiej mocy – Sport Hybrid SH-AWD® (Super Handling All Wheel Drive) oferujący wspaniałe prowadzenie przy niskim poziomie zużycia paliwa. Zostanie on zastosowany w nowym modelu NSX, który będzie sprzedawany w Europie.
W myśl globalnego, proekologicznego sloganu “ Niebieskie niebo dla naszych dzieci” honda będzie nadal udoskonalać swoje napędy hybrydowe przyczyniając się do globalnego obniżenia emisji CO2 do atmosfery.
źródło: Honda/Mototarget
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.