Mercedes po raz kolejny zmodernizował Klasę G

Wersje AMG zyskały ponadto osłonę chłodnicy z podwójnymi żaluzjami i charakterystyczne zderzaki z obszernymi wlotami powietrza.

W kabinie na kierowcę czeka nowy zestaw wskaźników i przeprojektowana konsola środkowa z seryjnym systemem multimedialnym COMAND Online. Nie zabrakło też detali wprost ze świata samochodów terenowych – dodatkowego uchwytu dla pasażera czy włączników blokad dyferencjałów. Lista opcjonalnego wyposażenia wzbogaciła się o systemy bezpieczeństwa: aktywny tempomat DISTRONIC PLUS, system monitorowania tzw. martwej strefy Blind Spot Assist oraz asystent parkowania PARKTRONIC z kamerą cofania.

Gama jednostek napędowych Klasy G składa się z wysokoprężnej wersji G 350 BlueTEC i benzynowej G 500. Podstawowy turbodiesel V6 ma cztery zawory na cylinder i z pojemności 2987 cm3 generuje moc 211 KM oraz maksymalne moment obrotowy 540. Alternatywą dla wersji wysokoprężnej jest 5,5-litrowy motor V8 pod maską modelu G 500. Dostarcza on moc 388 KM i maksymalny moment obrotowy 530 Nm. Obie odmiany współpracują z siedmiostopniową przekładnią automatyczną 7G-TRONIC PLUS.

W ofercie znajduje się również nowy wariant G 63 AMG z 5,5-litrowym, podwójnie turbodoładowanym silnikiem V8 o mocy 544 KM i maksymalnym momencie obrotowym 760 Nm oraz wersja G 65 AMG, zasilana widlastą „dwunastką” biturbo o mocy 612 KM i maksymalnym momencie obrotowym 1000 Nm. To najmocniejszy produkowany seryjnie samochód terenowy na świecie.

 

źródło: Daimler / Mototarget

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *