X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mercedes-Benz CLA: urodzony trendsetter

2013-01-14
Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa CLA

Inteligentne bezpieczeństwo: zaawansowane systemy wspomagania. Liczne systemy bezpieczeństwa wspierają kierowcę CLA i pozwalają ograniczyć jego obciążenie. Wyposażenie standardowe nowego coupé obejmuje układ wykrywania senności ATTENTION ASSIST i radarowy system COLLISION PREVENTION ASSIST z Brake Assist, który chroni teraz przed kolizjami od prędkości jedynie 7 km/h (wcześniej: powyżej 30 km/h). Ten drugi, uzupełniony o DISTRONIC PLUS, jako COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS zyskuje nową funkcjonalność: gdy kierowca nie reaguje na potencjalne zagrożenie kolizją, może on uruchomić autonomiczne hamowanie przy prędkości do 200 km/h i ograniczyć skutki zderzenia z pojazdami poruszającymi się wolniej lub stojącymi. System aktywuje również hamulce w razie wykrycia nieruchomych pojazdów do prędkości do 30 km/h, a do prędkości 20 km/h może całkowicie ochronić przed uderzeniem w tył poprzedzającego auta.
Dynamicznie skrojone zawieszenie CLA

Przednie zawieszenie CLA wykorzystuje kolumny McPherson, a tylne - niezależną konstrukcję wielowahaczową z trzema wahaczami poprzecznymi i jednym wzdłużnym na koło. Oznacza to, że przyspieszenia podłużne oraz poprzeczne są właściwie od siebie niezależne. W celu obniżenia masy nieresorowanej zwrotnice wykonano z aluminium. Szczególną cechą podwozia jest elastyczne oddzielenie ramy tylnej osi, zwiększające komfort jazdy.

Nowy model oferowany jest z dwoma wariatami zawieszenia: komfortowym lub opcjonalnym, sportowym. Ten drugi wyróżnia się zmniejszonym o 20 mm (z przodu) oraz o 10 mm (z tyłu) prześwitem.

Niezależnie od rodzaju zawieszenia, wszystkie wersje CLA wyposażone są w elektromechanicznie wspomagany układ kierowniczy Direct Steer, łączący precyzję prowadzenia z wydajnością - pobiera on energię tylko wtedy, gdy kierownica jest w ruchu.

Dodatkowo, układ kierowniczy współpracuje z funkcjami systemu ESP®, obejmującymi kontrę w przypadku podsterowności, korektę toru jazdy podczas hamowania na nawierzchniach o różnej przyczepności, ograniczenie wpływu przedniego napędu na sterowność oraz niwelację oddziaływania bocznego wiatru i nachylenia drogi.


Wysokie rezerwy trakcji i wyśmienita zwinność: napęd 4MATIC. Mercedes-Benz CLA jest opcjonalnie dostępny z nową generacją stałego napędu na obie osie 4MATIC z funkcją zmiennej dystrybucji momentu obrotowego. Podobnie jak inne wersje 4MATIC, nowa konstrukcja zapewnia wysokie rezerwy siły napędowej i znakomitą zwinność w połączeniu z bezpiecznym prowadzeniem. Wykorzystuje ona zautomatyzowaną skrzynię dwusprzęgłową 7G-DCT oraz zintegrowane z tylną przekładnią, sterowane elektrohydraulicznie sprzęgło wielotarczowe. Tandem ten pozwala w pełni rozdzielać moment obrotowy pomiędzy przednią i tylną osią. Dodatkowe zalety nowej wersji układu 4MATIC to niewielka masa własna w porównaniu do konkurencyjnych rozwiązań oraz wysoka wydajność.

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze



Bolek: Piękne auto i jeszcze piękniejsza dupa za kierownicą :)
2013-01-14 |  22:50:54