Mercedes-Benz Citan

Gamę miejskiego auta dostawczego Mercedes-Benz uzupełniają dwie nowe odmiany silnikowe: wysokoprężny Citan 111 CDI (110 KM) oraz benzynowy Citan 112 (114 KM). Wiosną 2014 roku do oferty dołączy ekstra długi Citan Kombi, mieszczący nawet siedem osób.

Mercedes-Benz Citan: zadomowiony na rynku. W ciągu roku od chwili premiery Citan zdążył się już zadomowić na rynku samochodów użytkowych. Jak dotychczas zadebiutował we wszystkich krajach Unii Europejskiej, a także w Szwajcarii, Norwegii i Turcji. Teraz czeka go premiera w Rosji oraz w Chile. W dalszej kolejności pod uwagę brane są także rynki Azji Południowo-Wschodniej i Bliskiego Wschodu.

Citan 111 CDI: dynamiczny, cichy i oszczędny. Do oferty wersji z jednostkami wysokoprężnymi dołącza topowy Citan 111 CDI. Napędza go 1,5-litrowy turbodiesel o mocy 81 kW (110 KM) i 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Model przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 12,3 s. Duża siła napędowa umożliwia sprawną jazdę nawet z pełnym obciążeniem, a prędkość maksymalna równa 170 km/h przydaje się podczas podróży na długich dystansach.

Jednocześnie Citan 111 CDI należy do najbardziej oszczędnych i przyjaznych środowisku modeli w klasie: zaopatrzony w opcjonalny pakiet BlueEfficiency z funkcją Eco start/stop, zużywa średnio zaledwie 4,4 l ON/100 km.

Ceny Citana 111 CDI w wersji Furgon z długim rozstawem osi startują od 59 440 zł (netto).

Citan 112: żwawy, komfortowy i ekonomiczny. Nowy Citan 112 to zwinny pomocnik – jego niewielki silnik o pojemności 1,2 litra generuje moc 84 kW (114 KM) oraz 190 Nm maksymalnego momentu obrotowego, zapewniając bardzo dobre osiągi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 11,7 s, a prędkość maksymalna wynosi 173 km/h.

Również ta wersja należy do liderów oszczędności – jej standardowe wyposażenie obejmuje pakiet BlueEfficiency i funkcję Eco start/stop, a średnie zużycie paliwa wynosi jedynie 6,1 l/100 km.

Mercedes-Benz Citan 112 w wersji Furgon z długim rozstawem osi kosztuje od 53 290 zł (netto).

Obie jednostki współpracują z 6-stopniowymi przekładniami manualnymi. Szeroka rozpiętość przełożeń umożliwia sprawną jazdę bez konieczności częstego sięgania do dźwigni zmiany biegów i pozwala utrzymywać niskie obroty podczas podróży z wyższymi prędkościami. Przekłada się to na niewielki poziom hałasu w kabinie oraz niskie zużycie paliwa.

Nowa wersja Citana nawet dla siedmiu osób. Kolejna nowością w gamie Citana jest Kombi z miejscem nawet dla siedmiu osób, bazujące na najdłuższej wersji o długości 4705 mm. Model przeznaczono do komercyjnego lub prywatnego transportu pasażerskiego. Dwa oddzielne fotele w trzecim rzędzie mają osobną regulację wzdłużną oraz niezależnie składane oparcia.

CZYTAJ DALEJ  Sukces Fiata i technologii MultiAir

 

źródło: Daimler

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *