X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mercedes-Benz Citan - nowy miejski van z gwiazdą

2012-02-08
Strona główna -> Mercedes-Benz -> Citan

Trzon oferty silników stanowią cztery wersje wysokoprężne, w tym niezrównana jednostka V6. Silniki czterocylindrowe o pojemności 2,15 litra generują moc 70 kW (95 KM), 95 kW (129 KM) lub 120 kW (163 KM). Odmiana sześciocylindrowa osiąga z pojemności 3 litrów moc 140 kW (190 KM) i imponujący moment obrotowy, równy 440 Nm. Wałki wyrównoważające i dwumasowe koło zamachowe we wszystkich jednostkach zapewniają gładką pracę i wysoki komfort jazdy.

Wiosną 2012 roku na rynek trafi Sprinter uzbrojony w 7-stopniową przekładnię automatyczną 7G-TRONIC, opcjonalnie łączoną z pakietem BlueEFFICIENCY. Zawiera on elementy pomocne w obniżeniu zużycia paliwa, takie jak funkcja ECO start/stop. Pakiet BlueEFFICIENCY należy do standardowego wyposażenia osobowych wersji Sprintera i występuje jako opcja dla pozostałych modeli, zasilanych silnikami wysokoprężnymi OM651.

Dłuższe przełożenie tylnego mostu pozwala zaoszczędzić do 0,4 l/100 km
Dalszą redukcję zużycia paliwa zapewnia dłuższe przełożenie tylnego mostu AR1 - 3,692:1, dostępne dla wersji 4- i 6-cylindrowych z przekładniami mechanicznymi oraz automatycznymi 7G-TRONIC. Rozwiązanie to szczególnie sprawdza się podczas dalekich podróży z wysokimi prędkościami i dzięki niższej prędkości obrotowej silnika, owocuje dodatkowo obniżeniem poziomu hałasu. W przypadku Sprinterów 213/313 CDI i 216/316 CDI bez pakietu BlueEFFICIENCY zużycie paliwa spada do 7 l/100 km. Modele wyposażone we wspomniany pakiet mogą pochwalić się jeszcze mniejszym apetytem.

Zawieszenie Sprintera pod każdym względem odpowiada jego mocnym silnikom i wymaganiom użytkownikom. Nawet wersje do zabudowy lub z najdłuższym rozstawem osi okazują się zaskakująco zwinne i komfortowe w prowadzeniu.

Bezpieczeństwo przede wszystkim: rozszerzony system stabilności
Elektroniczny system stabilności (ESP) stał się częścią standardowego wyposażenia wszystkich Sprinterów już w 2006 roku. Funkcja Load Adaptive Control uwzględnia dodatkowo masę ładunku i położenie środka ciężkości pojazdu i automatycznie dostosowuje się do indywidualnych warunków. System ESP monitoruje również niepożądane ruchy przyczepy i pomaga kierowcy ustabilizować zespół pojazdów. W grudniu 2011 roku do seryjnego wyposażenia Sprintera z zakresu bezpieczeństwa dołączyły dwie istotne funkcje:

Funkcja Brake Disc Wipe skraca czas reakcji hamulców podczas jazdy po mokrej nawierzchni. W regularnych odstępach czasu, w układzie hamulcowym generowane wtedy jest niewielkie ciśnienie. Uruchomienie hamulców powoduje usunięcie filmu wodnego z tarcz hamulcowych. Dzięki temu w przypadku nagłego hamowania kierowca od razu dysponuje pełną skutecznością hamulców.

Electronic Brake Prefill zapewnia z kolei szybszą reakcję układu hamulcowego i pozwala uniknąć lub zminimalizować skutki wypadku. Jeśli kierowca nagle i szybko zwolni pedał gazu, klocki hamulcowe zostaną automatycznie zbliżone do tarcz, by w sytuacji awaryjnego hamowania zaoszczędzić cenne milisekundy i błyskawicznie rozpocząć wytracanie prędkości.

Zalety Sprintera potwierdziło także gremium ekspertów z DEKRA. Przyznali oni Sprinterowi tytuł najbardziej niezawodnego samochodu. Auto docenił także magazyn Fleet nadając mu tytuł „Fleet Leader 2011”.

 

źródło: Daimler

« < 1 2 3 > »

Komentarze