Mazda6 zdobywa europejską nagrodę

Głosy czytelników magazynu AUTO BILD nie pozostawiają cienia wątpliwości – modelem o najbardziej atrakcyjnej stylizacji w kategorii samochodów „średniej i dużej wielkości” jest nowa Mazda6. Około 200 tys. czytelników magazynu AUTO BILD z piętnastu krajów Europy wybrało najładniejsze samochody z różnych segmentów. Mazda6, która uzyskała 23,1% wszystkich głosów, wyprzedziła Maserati Quattroporte (19,1%) i Mercedesa klasy E (13,1%) i zdobyła nagrodę „AUTO BILD Design Award 2013”.

Samochód japońskiego producenta zdobywa zwycięski tytuł w Europie po raz drugi z rzędu – w ubiegłym roku Mazda CX-5 wygrała plebiscyt w kategorii pojazdów typu SUV, Van i AWD. Podobnie jak Mazda6, model CX-5 wyróżnia się motywem stylizacji „KODO: Dusza Ruchu”, który stanowi połączenie ruchu z pięknem i siłą natury. Najlepszym dowodem na powszechne uznanie dla tej koncepcji jest prestiżowa międzynarodowa nagroda za wzornictwo „red dot design award 2013”.
 
KODO w najczystszej postaci. Styl nowej Mazdy6 to KODO w najczystszej postaci. Zarówno wersja Sedan, jak i Sport Kombi łączą w sobie atrakcyjny design i funkcjonalność. Mocne linie karoserii odbijają światło w taki sposób, że samochód zdaje się zmieniać barwy. Gra odcieni jest szczególnie widoczna na nowym czerwonym lakierze Soul Red. Sylwetkę modelu charakteryzują cofnięta kabina pasażerska oraz wydatne nadkola osłaniające szerokie opony, dostępne w rozmiarach aż do 19 cali. Przód samochodu zdobi nowa osłona chłodnicy Mazdy oraz dynamiczne elementy świateł do jazdy dziennej, które po raz pierwszy są wyposażone w diody LED. Tylne lampy samochodu w kształcie skrzydeł nawiązują stylem do przednich reflektorów. Dynamiczną stylizację tylnej części pojazdu uzyskano poprzez płynne połączenie chromowanej listwy ozdobnej, umieszczonej między tylnymi lampami, z przetłoczeniami bocznymi.

Harmonia jako główny motyw stylu – wyjątkowa oszczędność paliwa jako rezultat. Wiodącym motywem designu nowej Mazdy6 jest harmonia: pomiędzy stylem wnętrza i nadwozia samochodu, pomiędzy dynamicznym kształtem karoserii i przestrzennym wnętrzem, i pomiędzy znacznym zwiększeniem mocy i wyjątkową wydajnością. Wprowadzenie innowacyjnych technologii SKYACTIV, dzięki którym Mazda6 uzyskuje doskonałe poziomy zużycia paliwa i emisji zanieczyszczeń, jest najnowszym krokiem Mazdy na drodze realizacji programu pojazdów przyjaznych dla środowiska „Odpowiedzialny Zoom-Zoom”. Zużycie paliwa Mazdy6 Sport Kombi, która ma długość 4,87 m i jest wyposażona w silnik Diesla SKYACTIV-D o pojemności 2,2 l i parametrach 110 kW/150 KM* z systemem odzyskiwania energii podczas hamowania i-ELOOP, wynosi jedyne 3,9 l/100 km (cykl mieszany). Przekłada się to na jedną z najniższych emisji CO2 w segmencie – 104 g/km. Ten silnik Diesla o niezwykle niskim stopniu sprężania (jedynie 14:1) dostępny jest także w wersji 129 kW/175 KM.

Nowością wprowadzoną wraz z Mazdą6 jest 2,5-litrowy silnik benzynowy SKYACTIV-G z bezpośrednim wtryskiem paliwa, osiągający moc 141 kW/192 KM*. Dodatkowo model może zostać wyposażony w 2-litrowy silnik benzynowy SKYACTIV-G o wysokim stopniu sprężania w wariantach 107 kW/145 KM i 121 kW/165 KM. Wszystkie te jednostki łączą płynność rozwijania wyższych prędkości z niskim zużyciem paliwa. Przykładowo, silnik o pojemności 2,0 l i mocy 107kW/145 KM potrzebuje zaledwie 5,5 litra benzyny na 100 km (cykl mieszany) i emituje 129 g/km CO2.

*Dostępność silnika zależna od rynku.

 

źródło: Mazda

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *