X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mazda CX-5 samochodem roku w Japonii

2012-11-30
Strona główna -> Mazda -> CX-5

Mazda CX-5 samochodem roku w Japonii

29 listopada br. Japoński Komitet Samochodu Roku ogłosił wyniki głosowania.

CX-5 to pierwszy model Mazdy wyposażony w  pełną gamę technologii SKYACTIV*, w  tym nowe silniki, skrzynie biegów, nadwozie i podwozie. Zapewnia świetne właściwości jezdne i wrażenia z jazdy, wraz z wyjątkowymi osiągnięciami z zakresie ochrony środowiska i bezpieczeństwa. Jest to także pierwszy model, w którym zastosowano nowy motyw projektowy Mazdy: KODO - Dusza Ruchu.

Dzięki wysokiemu maksymalnemu momentowi obrotowemu 420 Nm, CX-5 wyposażona w nowej generacji silnik diesla SKYACTIV-D oferuje odczucia z jazdy porównywalne do prowadzenia samochodu z 4,0-litrowym silnikiem benzynowym V8.  Jednocześnie, poziom zużycia paliwa na poziomie 4,6 l/100 km i emisja 119g/km CO2 plasuje CX-5 wśród najlepszych modeli w segmencie.

W ciągu prawie 9 miesięcy od rozpoczęcia sprzedaży CX-5 w lutym, Mazda zebrała 37 000 zamówień na ten model w Japonii, ponad 33 000 w Europie, a globalna sprzedaż jest na poziomie 128 000 sztuk i wciąż wzrasta.

Wszystkie samochody osobowe z przewidywanym rocznym wolumenem sprzedaży w Japonii na poziomie powyżej 500 egzemplarzy, wprowadzone do sprzedaży w okresie od 1 listopada 2011 do 31 października 2012 kwalifikują się do tegorocznej nagrody Samochód Roku w Japonii. Poprzednim modelem Mazdy nagrodzonym tym tytułem w 2005 była MX-5. CX-5 to czwarty model Mazdy, który otrzymał to wyróżnienie.

"Jesteśmy niezwykle szczęśliwi, że CX-5 otrzyma tak prestiżową nagrodę i doceniamy silne wsparcie wielbicieli naszej marki. Zachęceni tym osiągnięciem, nadal będziemy skupiać się nad produkowaniem  przełomowych modeli, aby utrzymać poparcie naszych fanów i klientów w przyszłości – podsumował Kiyoshi Fujiwara, dyrektor generalny Mazda Corporation.

* Technologie nowej generacji Mazdy, w tym silnik benzynowy SKYACTIV-G, silnik Diesla SKYACTIV-D, przekładnia automatyczna SKYACTIV-DRIVE, manualna skrzynia biegów SKYACTIV-MT, wysokiej jakości lekkie podwozie SKYACTIV-Chassis i lekka, bardzo sztywna karoseria SKYACTIV-BODY

 

źródło: Mazda

Komentarze