Mazda CX-5 nagrodzona

Najbardziej atrakcyjnym modelem w kategorii „SUV-y, vany i samochody z napędem 4×4” została Mazda CX-5. Około 200 tysięcy czytelników wszystkich magazynów wydawanych przez grupę AUTO BILD w 15 krajach wybierało najlepiej zaprojektowane europejskie samochody z różnych segmentów. Uzyskując 17,8% wszystkich głosów, Mazda CX-5 wyprzedziła konkurentów w swojej kategorii i zdobyła główną nagrodę. Na drugim miejscu uplasowało się Audi A6 Allroad, zdobywając 10,8% głosów, a na trzecim – Audi Q3 z 9,9% głosów.

Czytelnicy z Czech, Turcji, Gruzji i Hiszpanii wybrali Mazdę najbardziej atrakcyjnym nowym modelem w segmencie. Wśród czytelników z Niemiec Mazda zajęła trzecią pozycję, zaraz za Mercedesem ML i Audi A6 Allroad. Ostateczne zwycięstwo modelu CX-5 potwierdziło podliczenie wszystkich głosów oddanych w konkursie. To nie pierwszy taki sukces Mazdy w historii. W 2009 roku Mazda3 wygrała europejską edycję konkursu AUTO BILD Design Award w kategorii „Samochody małe i kompaktowe”. To zwycięstwo miało miejsce jeszcze przed oficjalnym wejściem tego modelu na rynek europejski.

Stylizacja Mazdy CX-5: Forma i funkcjonalność w perfekcyjnej harmonii.
Jako pierwszy model produkcyjny stworzony zgodnie z nowym motywem projektowym „KODO – Dusza Ruchu” Mazda CX-5 łączy w sobie dynamikę z siłą i naturalnym pięknem. Już na pierwszy rzut oka samochód wyróżnia się intrygującą maską i mocno zarysowanymi nadkolami. Przypomina sprintera w blokach startowych na moment przed rozpoczęciem biegu. Przesunięta ku tyłowi kabina nadaje modelowi agresywności – jest niczym drapieżnik gotujący się do skoku na swoją ofiarę. Odważne cięcia połączone z eleganckim wyglądem sprawiają, że Mazda CX-5 pod względem estetyki projektu zdecydowanie wyróżnia się spośród innych samochodów typu SUV.

Przejawem zastosowania nowego designu jest przede wszystkim przód samochodu, z wyraźnie zaznaczoną osłoną chłodnicy, sięgającą aż do przednich reflektorów, w typowym dla marki kształcie pięcioramiennego skrzydła. Solidny wygląd auta podkreśla również niższa kratka wlotu powietrza oraz duże tylne nadkola i ostro ścięty tył, nadające mocny, choć elegancki charakter. Duże tylne lampy, stylistycznie podobne do przednich reflektorów, dodatkowo akcentują wyjątkowość tego modelu. Natomiast spojler na dachu dodaje mu sportowego wyrazu i wpływa na poprawę aerodynamiki.

Dwa silniki Diesla i jeden benzynowy z wyjątkowo niskim zużyciem paliwa.
CX-5 to pierwszy model Mazdy, w którym zastosowano wszystkie najnowsze technologie SKYACTIV. Dzięki temu samochód ma niższą masę, stał się bardziej wydajny i przyjazny dla środowiska. CX-5 jest również zapowiedzią nowego kierunku rozwoju wszystkich pojazdów Mazdy nowej generacji.

Model jest dostępny z nowym 2,2-litrowym silnikiem Diesla SKYACTIV o mocy 110kW/150KM lub 129kW/175KM (z napędem 4×4). Przy mniejszym silniku Diesla samochód jest wyposażony w 6-biegową manualną skrzynię biegów i napęd na przednie koła. W takiej konfiguracji średnie zużycie paliwa (w trybie mieszanym) wynosi 4,6 litra na 100 km (119g/km CO2). Inną dostępną opcją jest 2-litrowy benzynowy silnik SKYACTIV-G o mocy 121kW/165KM, zużywający 6 litrów paliwa na 100 km (139g/km CO2). Klienci mają do wyboru 6-biegową manualną skrzynię SKYACTIV-MT, która pod względem szybkości przełożeń przypomina skrzynię legendarnego roadstera Mazdy MX-5, lub nowoczesną 6-biegową automatyczną skrzynię SKYACTIV-Drive, która charakteryzuje się wysoką wydajnością i zapewnia doskonałą precyzję przełożeń. Wszystkie wersje zostały również wyposażone w rozbudowaną wersję systemu i-stop, autorskiego systemu Start/Stop Mazdy. W Polsce cena podstawowej wersji wyposażenia SkyGO wynosi 94 400 zł.

 

źródło: Mazda

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *