Marka Jeep na Salonie Samochodowym

Bijąc historyczne rekordy światowej sprzedaży po raz drugi już z rzędu (ponad 731.000 szt. w roku 2013) marka Jeep® wybrała 84. Salon Samochodowy w Genewie 2014, jako scenę trzech ważnych premier. Nowy Jeep Renegade to pierwszy „mały SUV” zaprojektowany w Ameryce, produkowany we Włoszech i oferowany w ponad 100 krajach świata. SUV klasy średniej Jeep Cherokee nowej generacji napędzany jest 2.0-litrowym turbodieslem w parze z 9-stopniową przekładnią automatyczną. I wreszcie – nowy model edycji limitowanej Jeep Wrangler Rubicon X Package. Każdy z tych pojazdów świadczyć może o nieustannej ewolucji marki Jeep® pod względem innowacyjności, technologii i osiągów – konsolidującej równocześnie strategię jej globalnej ekspansji.

Ekspozycja marki Jeep. Znajdująca w Hali Nr 5 ekspozycja ma powierzchnię 1400 m2 a jej układ i wystrój wyraża wszechstronność i solidność, jaka od zarania charakteryzuje markę Jeep.

Powierzchnie z materiałów naturalnych – drewna i kamieni – naśladują konglomerat krajobrazu plenerowego ze środowiskiem miejskim, nadając stoisku wyszukanego wyglądu, który podkreśla parkietowa faktura stopni i podłóg.

Technologiczna i nowatorska natura marki znajduje odbicie w wielkich ekranach LED rozmieszczonych w tle stoiska, na których wyświetlane są spoty i klipy wideo poszczególnych modeli gamy Jeepa. W trakcie dni prasowych wystawianych będzie jedenaście pojazdów, a ich liczba wzrośnie do 15 wraz z otwarciem Salonu dla publiczności. Oddzielne miejsce przeznaczono dla ekspozycji ekskluzywnych akcesoriów i oryginalnych części zamiennych, oferowanych specjalnie dla samochodów Jeep przez Mopar®, markę zarządzająca sferą części zamiennych, serwisu technicznego i obsługi Klienta w ramach Fiat Chrysler Automobiles.

Nowy Jeep Renegade, wystawiany w wersjach modelowych Limited i Trailhawk zajmuje miejsce centralne, zaprojektowane tak, aby przez połączenie historycznego dziedzictwa ze współczesnością – zilustrować nie tylko zacięcie off-roadowe lecz także „powołanie” do życia w mieście. Renegade Limited ma biały lakier nadwozia Alpine White, grafitowe wnętrze Ski Grey i napędzany jest 140-konnym silnikem benzynowym 1.4. Renegade Trailhawk – najlepszy w klasie pod względem sprawności off-road dzięki napędowi full-time 4×4 Jeep Active Drive Low, pokazywany jest w pomarańczowym lakierze nadwozia Omaha Orange z czarnym skórzanym wnętrzem. Jego napęd stanowi ekonomiczny turbodiesel o pojemności 2,0 litra i mocy 170 KM w tandemie z dziewięciostopniową przekładnią automatyczną.

Nowy Jeep Cherokee – z kolei – prezentowany jest w czterech egzemplarzach: model Limited, dwa egzemplarze swoistego alter ego w postaci „terenowych ekspertów” Trailhawk oraz ekskluzywny show-car Jeep „Overland Concept”.

Oglądane od zewnątrz, oba Trailhawki zwiastują wyjątkową sprawność w warunkach off-road, na co wskazują specjalne opony i zderzaki i podwyższony prześwit. Uwagę zwraca także kolorystyka nadwozi – stalowy lakier Anvil oraz (drugiego pojazdu) bordowy Deep Cherry Red z czarnym wnętrzem Black Marocco. Do ich napędu wykorzystano 3,2-litrowe silniki benzynowe o mocy 372 KM skojarzone z nową, 9-stopniową automatyczną skrzynią biegów.

Cherokee Limited wystawiany jest w kolorze niebieskim True Blue z dwutonowym skórzanym wnętrzem Black/Brown Vesuvio i napędzany 170-konnym turbodieslem w parze z automatyczną skrzynią dziewięciostopniową.

Nowy Jeep Cherokee „Overland Concept” to samochód pokazowy z naciskiem na ekskluzywność i wysmakowany styl. Stworzony we współpracy z Fiat Style Centre, oparty jest na wersji modelowej Cherokee Limited, ale w unikalnym (dosłownie) kolorze Titanum Plated, ze zderzakami w identycznej barwie. Jest to kolor specjalny tylko dla tego pojazdu wystawowego i nie jest oferowany w „normalnej” palecie Cherokee. Wnętrze tej wersji jest równie unikalne – dwutonowa skóra Black/Brown w kombinacji z zamszem Alcantara. Cherokee „Overland Concept” napędzany jest 2,0-litrowym turbodieslem o mocy 140 KM.

CZYTAJ DALEJ  Mercedes Vito Sticker – mistrz oszczędności

Kolejną atrakcją wśród genewskich nowości Jeepa jest Jeep Wrangler Rubicon X Package edycji specjalnej pokazywany w wersjach modelowych Wrangler i Wrangler Unlimited napędzanych 2,8-litrowym turbodieslem o mocy 200 KM we współpracy z pięciostopniową przekładnią automatyczną.

Model 2-drzwiowy „występuje” w stalowym kolorze nadwozia Anvil z czerwonym skórzanym wystrojem wnętrza, wersja 4-drzwiowa zaś prezentuje Black Look, a więc czarny lakier karoserii i czarne skórzane wnętrze. Wyposażone w mosty napędowe (przedni i tylny) Dana 44, Wrangler Rubicon i Wrangler i Unlimited Rubicon słynne są z niezrównanej dzielności w terenie za sprawą dołączanego („part-time”) napędu Jeep 4×4 oraz dwustopniowej skrzynki rozdzielczej Rock-Trac NV241 z reduktorem terenowym o przełożeniu 4,0:1. Całość wspomagają elektroniczne blokady obu mechanizmów różnicowych Tru-Lock oraz elektronicznie rozłączany stabilizator przedni Active Sway Bar System, zwiększający artykulację osi do jazdy w ekstremalnych warunkach.

Oprócz trzech nowości, na stoisku Jeepa w Genewie prezentowane są inne modele, których udział w ogromnym sukcesie na rynku w 2013 jest nie do przecenienia. Flagowy Jeep Grand Cherokee, niekwestionowany globalny bestseller marki Jeep roku 2013 ze sprzedażą 255.000 szt. – występuje w dwóch egzemplarzach wersji Grand Cherokee Summit, z których pierwszy ma nadwozie Granite Crystal i wyrafinowane wnętrze ze szlachetnej skóry Grand Canyon Brown Natura Plus, a napędzany jest ekonomicznym 3,0-litrowym turbodieslem MultiJet II o mocy 250 KM i momencie 570 Nm. Drugi, w kolorze białym Bright White z czarnym wnętrzem Black Marocco posiada imponujący silnik 5,7-litrowy V-8 rozwijający moc 352 KM i moment obrotowy 520 Nm.

Tuż obok „zaparkowano” elegancki Grand Cherokee Overland w kolorze True Blue z dwutonowym wnętrzem Brown/Black Vesuvio, napędzany 3,0-litrowym turbodieslem V-6.

W specjalnie dedykowanym miejscu eksponowany jest wyczynowy Jeep Grand Cherokee SRT8. Najmocniejszy i najszybszy Jeep w historii, ma nadwozie w kolorze czarnym Brilliant Black i skórzane wnętrze w barwie Sepia Laguna. Wyposażony w mocarny 6,4-litrowy HEMI® V-8 o mocy 468 KM i momencie 624 Nm z systemem Fuel Saver Grand Cherokee SRT bije wszelkie rekordy osiągów: 0-100 km/h w czasie 5 sekund, prędkości maksymalnej 257 km/h i drogi hamowania 100-0 km/h zaledwie 35 m.

W wydzielonej części stoiska, by podkreślić autentycznie off-roadową naturę „eksponatów”, stoją cztery legendarne Wranglery. Obok Wranglera Rubicon Package X edycji specjalnej wystawiony jest Jeep Wrangler Sahara z 2,8-litrowym turbodieslem o mocy 200 KM i pięciostopniową przekładnią automatyczną, w kolorze szaro-pomarańczowym Amp’d (Amber Metallic Pearl Deep) i czarnym skórzanym wnętrzem. Czwartym Wranglerem jest Unlimited Rubicon w specjalnej indywidualizacji Mopar® łączącej duch metropolitalny z umiłowaniem przygody – nie „spuszczając jednakże z oka” najmniejszych nawet szczegółów.

Wyróżniający się ekskluzywnym kolorem nadwozia Orange Copperhead „zMoparyzowany” Wrangler Unlimited Rubicon to efekt współpracy firm Jeep i Mopar oraz Fiat Style Centre.

Do akcesoriów Mopar należy „wyczynowa” maska silnika Power Dome, nadające prawdziwej klasy czarny grille chłodnicy i światła do jazdy dziennej (DRL), półpełne drzwi boczne dające to bezcenne poczucie wolności oraz 17-calowe felgi z lekkiego stopu w błyszczącej czerni Gloss Black. Całości agresywnego wyglądu dopełniają rurowe „stopnie”, wewnętrzne nakładki progowe, czarne obudowy lusterek i drzwiczki wlewu paliwa oznaczone logotypem Jeep – elementy prawdziwie unikalnego charakteru.

Aranżując kabinę, Mopar pokazał, że „wielkomiejskość” Wranglera może iść w parze z DNA nadającym marce Jeep niekwestionowanej autentyczności od ponad 70 już lat, a czym żadna inna marka pochwalić się może. Świadectwem – choćby całkowicie ręczny wystrój kabiny projektowany i wykonany przez prawdziwych entuzjastów Jeepa: czarne wnętrze ze szlachetnej skóry z „kamuflażowymi” insertami w kolorze „Orange Copperhead”, by przypomnieć, że nie ma nic lepszego niż pewien dystans do własnej świetności. Skórą obszyte są siedzenia, kierownica, centralny podłokietnik, uchwyt selektora biegów i hamulca ręcznego, boczki drzwi, zasłony przeciwsłoneczne, uchwyt pasażera na desce rozdzielczej, wstawki skórzane zdobią także maty podłogowe z logo Rubicon. Wszystkie elementy skórzane przeszywane są kontrastującym ściegiem w barwie „Orange Copperhead” (nadwozia).

CZYTAJ DALEJ  Nowy SEAT Toledo

Przy pomocy rozprowadzanych wśród zwiedzających materiałów ilustracyjnych oraz dedykowanych publikacji promowane będą także produkty specjalizującej się w rynku motoryzacyjnym firmy finansowej FGA Capital. Jest ona obecna na wszystkich większych rynkach Europy (w Szwajcarii Fidis Finance) z misją wspierania sprzedaży pojazdów Fiat Chrysler Automobiles oferując szereg innowacyjnych produktów i usług finansowych adresowanych do sieci dealerskiej oraz Klientów indywidualnych i flotowych.

Genewskie „Jeep Territory”. Jeep to synonim Wielkiej Przygody: i rzeczywiście, marka ta zawsze otwierała pole dla dalekich od szablonu przeżyć – za sprawą odmienności i wyrazistości oferowanej gamy modelowej. Doświadczyć wrażeń, jakich dostarczyć może Jeep to znaczy przekraczać granice własnych możliwości i odkrywać całkiem nowe. Znajomość z marką Jeep nie może się jednak sprowadzać li tylko do podziwiania „bojowego” wyglądu jej „przedstawicieli”.

Ale aby zaznać tak niezwykłego dreszczu emocji, nie pozostaje nic innego jak tylko „test poligonowy” pojazdu marki Jeep.

Tego rodzaju argumentacja kierowała budową specjalnego toru do jazdy off-roadowej w Motor Village Genève w Chemin du Grand Puits, Meyrin na czas Salonu 2014. Zwiedzający – wraz z rodzinami – mogą tam poczuć smak prawdziwego off-roadu.

W sekcji recepcyjnej Motor Village można zapoznać sie z realiami jazdy w warunkach terenowych samochodami amerykańskiej marki Jeep i przekonać się o tajnikach jej ogólnoświatowego powodzenia.

Jeep Renegade. Jeep Renegade to nowy mały SUV marki Jeep®, którego światowy debiut odbywa się na genewskim Salonie Samochodowym 2014. Zaprojektowany w Ameryce, produkowany we Włoszech i oferowany w ponad 100 krajach świata, nowy Renegade jest kolejnym elementem globalnej ekspansji marki Jeep® wchodzącej do stale rosnącego segmentu „small SUV”.

Pierwszy mały SUV marki Jeep emanuje stylistyczną oryginalnością, w której mieści się także widoczny potencjał off-roadowy, a jego wyposażenie obejmuje nawet 70 elementów i zaawansowanych systemów bezpieczeństwa. Jest to także pierwszy mały SUV z dziewięciostopniową przekładnią automatyczną, wyborem dwóch systemów napędu 4×4, odłączanym napędem osi tylnej oraz panelem wskaźników z 7-calowym wyświetlaczem dotykowym.

Skrzynia dziewięciostopniowa w parze z 2,0-litrowym turbodieslem MultiJet II lub silnikiem benzynowym 2.4 MultiAir2 ma w porównaniu z automatyczną skrzynią sześciostopniową szereg zalet, m.in. lepsze przyspieszenie ze startu stojącego oraz wyższą elastyczność i płynność przekazu mocy przy prędkościach na autostradzie, obniża także średnie zużycie paliwa. System elektronicznego sterowania pozwala zmieniać mapę przełożeń w trakcie jazdy z możliwością manualnego (sekwencyjnego) wyboru biegów AutoStick, zgodnie z preferencjami kierowcy.

CZYTAJ DALEJ  Peugeot - najważniejsze fakty w 2013 roku

 

źródło: Fiat

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *