X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Lexus IS 300h F Sport - hybryda z "pazurem"

2013-05-28
Strona główna -> Lexus -> IS

Lexus IS 300h F Sport - hybryda z "pazurem"

Nowy Lexus IS 300h F Sport ma dwa oblicza - z jednej strony oferuje pasażerom

komfortowe warunki podróżowania w znakomicie wyciszonym wnętrzu, a z drugiej strony - po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu - zakłada strój sportowca, ochoczo przekazując moc 223 KM do kół tylnej osi.

Samochód został wyposażony w pełni hybrydowy układ napędowy Lexus Hybrid Drive drugiej generacji, obejmujący silnik elektryczny o mocy 143 KM oraz nową jednostkę benzynową o pojemności 2,5 litra i mocy 181 KM wspomaganą układem wtrysku D-4S nowej generacji, podwójnym układem zmiennych faz rozrządu VVT-i oraz układem recyrkulacji spalin (EGR). Całkowita moc zespołu napędowego przekazywana za pośrednictwem bezstopniowej przekładni sterowanej elektronicznie (E-CVT) wynosi 223 KM. To wystarczy, aby rozpędzić nowego Lexusa IS 300h od 0 do 100 km/h w 8,3 sekundy i maksymalnie do 200 km/h. Warto w tym miejscu podkreślić, iż w przeciwieństwie do modeli tej klasy o porównywalnych osiągach, doskonała wydajność dynamiczna nie jest okupiona wysokim zużyciem paliwa - hybrydowy IS zadowala się średnio 4,3 l/100 km i emituje zaledwie 99 gramów CO2 na kilometr.

Sportowy charakter auta potęguje wspomniana przekładnia E-CVT, która w wersji IS 300h może pracować w trybie sekwencyjnym. Wówczas kierowca ma możliwość zmiany biegów za pomocą łopatek znajdujących się przy kierownicy. Ponadto, w wersji F Sport zastosowano innowacyjny zespół wskaźników z ruchomym centralnym pierścieniem, przeniesiony wprost z drogowego bolidu, czyli modelu LFA. Usportowiona odmiana Lexusa IS 300h otrzymała również specjalnie wyprofilowane fotele z wypełnieniem piankowym, które skutecznie podtrzymuje ciało kierowcy podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. Specjalney pakiet wykończenia wnętrza zarezerwowany dla odmiany F Sport obejmuje kierownicę i dźwignię zmiany biegów wykończone perforowaną skórą, zdobienia z cienkiej powłoki metalizowanej z efektami trójwymiarowymi, czarne przeszycia foteli, a także pedały ze stopu aluminium i ozdobne listwy progów.

Odmiana F Sport "kipi" również sportowym charakterem na zewnątrz. Z przodu w oczy rzuca się zmodyfikowany zderzak i większa osłona chodnicy, umożliwiająca bardziej intensywny przepływ powietrza do silnika. Krata grilla ma wzór w kształcie litery "L", a jej dolna część została wykończona elementami chromowanymi. Inżynierowie Lexusa zadbali również o odpowiednie chłodzenie układu hamulcowego, instalując w dolnych narożnikach przednich zderzaków specjalne aerodynamiczne przetłoczenia. Standardem są 18-calowe obręcze kół, natomiast za dopłatą producent oferuje lampy przeciwmgielne LED. Wersja F Sport jest dostępna w jednym z ośmiu kolorów nadwozia, z których dwa - niebieski metalik i biały F - występują tylko w tej odmianie.

W skład pakietu F Sport wchodzą też specjalnie zestrojone podzespoły podwozia - przednie i tylne zawieszenie oraz elektrycznie wspomagany układ kierowniczy (EPS) - co umożliwiło poprawę właściwości jezdnych bez uszczerbku dla komfortu podróżowania. Elementem dostępnym na zamówienie wyłącznie w wersji IS 300h F Sport jest zawieszenie AVS o zmiennej charakterystyce. Kierowca ma do wyboru jeden z dwóch trybów: "Normal" przeznaczony do codziennej jazdy i "Sport S+", który ogranicza przechyły nadwozia i poprawia reakcje auta na ruchy kierownicą podczas pokonywania zakrętów.

Tak wyposażony Lexus IS 300h F Sport będzie więc doskonałą alternatywą dla niemieckich konkurentów segmentu premium, oferując nabywcom nie tylko doskonałą wydajność dynamiczną i ekologiczną, ale również typową dla japońskich konstrukcji niezawodność.

 

źródło: Lexus / Mototarget

Komentarze