Samochód po raz pierwszy w historii, już od momentu wprowadzenia na rynek będzie dostępny w dwóch wersjach mocy: 220 KM oraz 230 KM (z pakietem Performance). Jednocześnie ofertę wzbogacił Golf GTD – ekstremalnie oszczędny samochód sportowy dysponujący mocą 184 KM i zużywający zaledwie 4,2 l oleju napędowego na 100 km.
Obie wersje GTI i GTD wyposażone są seryjnie między innymi w ESP, udoskonaloną funkcję poprawiającą dynamikę jazdy XDS+, reflektory biksenonowe, diodowe światła tylne, automatyczną klimatyzację oraz system audio z CD i ekranem dotykowym. Wyposażenie seryjne Golfa GTI Performance obejmuje dodatkowo blokadę mechanizmu różnicowego przedniej osi oraz większe, wentylowane hamulce z przodu i z tyłu. Trzydrzwiowy Golf GTI kosztuje 107.390 zł. Cena Golfa GTI z pakietem Performance wynosi 111.390 zł. Golf GTD kosztuje 112.690 zł.
Wyposażony seryjnie w system Start-Stop Golf GTI z 6-biegową manualną skrzynią biegów i w obu stopniach mocy zużywa wg NEFZ zaledwie 6,0 l/100 km (139 g/km CO2). Średnie zużycie paliwa przez Golfa GTI zmniejszyło się zatem w porównaniu z poprzednikiem o mocy 210 KM o 1,3 litra, czyli o 18 procent. Nowy Golf GTI może być wyposażony w 6-stopniową przekładnię dwusprzęgłową (DSG). W tym przypadku wersja o mocy 220 KM spala 6,4 l/100 km (148 g/km CO2), a mocniejszy wariant 230 KM – 6,5 l/100 km (149 g/km CO2). Niskim wartościom zużycia paliwa i emisji CO2 przez Golfa GTI towarzyszą doskonałe osiągi jezdne. GTI o mocy 220 KM przyspiesza do 100 km/h w 6,5 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 246 km/h (DSG: 244 km/h). Golf GTI w wersji Performance o mocy 230 KM potrzebuje na sprint do 100 km/h 6,4 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (DSG: 248 km/h).
Nowy Golf GTD dysponujący mocą 184 KM jest najmocnieszym seryjnie produkowanym Golfem z silnikiem wysokoprężnym w historii. Jest zarazem ekstremalnie oszczędny. Rozwijający prędkość 230 km/h GTD w wersji z 6-biegową manualną skrzynią biegów zużywa zaledwie 4,2 litra paliwa na 100 kilometrów. Z opcjonalną, 6-stopniową DSG spalanie wynosi 4,7 l/100 km. Wrażenie robi moment obrotowy, wynoszący 380 Nm, dostępny już od 1750 obrotów na minutę. Golf GTD do 100 km/h przyspiesza w 7,5 sekundy.
źródło: Volkswagen
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.