X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Koncepcyjna Kia provo

2013-03-04
Strona główna -> Kia -> Pro Cee'd -> 2 (2013-dziś)

Koncepcyjna Kia provo

Odważna koncepcja na genewskim salonie samochodowym 2013.

Prezentowana na tegorocznym salonie samochodowym w Genewie koncepcyjna Kia provo łączy ultranowoczesne technologie z pewnym swego wyglądem – na kształt ekscytującego samochodu segmentu B dla entuzjastów nowości, designu i techniki.

Kia provo wyposażona jest w turbodoładowany silnik benzynowy współpracujący z umożliwiającym odzysk energii podczas hamowania, „inteligentnym” silnikiem elektrycznym. Tego rodzaju rozwiązanie napędu hybrydowego może wskazywać na kierunki rozwoju jakie przyjęte będą przez markę Kia dla przyszłych konstrukcji segmentu B.

Kia provo ma 1,6-litrowy silnik Turbo GDI o mocy 204 KM i hybrydowy napęd 4WD przy pomocy silnika elektrycznego zapewniający nie tylko dodatkowy moment obrotowy na koła tylne lecz także możliwość jazdy z niewielką prędkością tylko na zasilaniu elektrycznym. Całości dopełnia pierwsza dwusprzęgłowa, siedmiostopniowa skrzynia biegów (DCT) Kia. Kompaktowa Kia provo ma 3,88 m długości, 1,77 m szerokości oraz 1.35 m wysokości. Ukryty za taflą szklaną najnowszy wariant „tygrysiego nosa” Kia łączy się płynnie ze „schreyerowskimi” reflektorami skomponowanymi z 850 programowalnych diod LED, które służyć mogą jako światła do jazdy dziennej lub drogowe – albo jako oświetlenie czysto fantazyjne, dodające uroku koncepcji provo.


Szeroka szyba czołowa przesłania niejako przednie słupki nadwozia i bezramkowe drzwi, nadając oszkleniu kabiny wyrazistej smukłości. Panel dachowy zaś przecina wznoszący się ze słupków C akcent kolorystyczny na kształt pałąka kapotażowego. Kolor wykorzystywany jest w Kii provo jako akcent elementów designu. Intensywne detale w barwie blood-orange (czerwonej pomarańczy) to idealny kontrast z szaro-zielonym kolorem ‘Storm Metal’ aby zwrócić uwagę na detale nadwozia. Powierzchnie karbonowe natomiast – współgrają z materiałami tradycyjnymi lub anodyzowanym aluminium jako nawiązanie do bolidów wyścigowych, które inspirowały architektów provo.

Samochód koncepcyjny osadzono na ‘frezowanych’ kołach z lekkiego stopu 225/40 R19, mocowanych pojedynczymi nakrętkami również w kolorze blood-orange. Wynoszący 2,53 m rozstaw osi jest zapowiedzią doskonałej charakterystyki jezdnej. 204-konna, 4-cylindrowa jednostka benzynowa 1.6 GDI współpracuje z silnikiem elektrycznym, który automatycznie, w miarę potrzeby zaczyna napędzać koła tylne podczas przyspieszania i ciasnych zakrętów z mocą 45 KM. Silnik elektryczny może być także włączany przyciskiem na tablicy rozdzielczej do zeroemisyjnej jazdy typu „pełzającego” w ruchu miejskim. System „regenerative braking” pozwala odzyskiwać energię podczas hamowania.

Mówi Gregory Guillaume, główny stylista we frankfurckiej centrali Kia: „Wnętrze provo jest w całości czarne tak, aby umożliwić kierowcy koncentrację na prowadzeniu. Ale zadbaliśmy także o funkcjonalność, jakiej oczekuje współczesny użytkownik każdego samochodu.” Pierwsze, co rzuca się w oczy po otwarciu elektronicznych, bezkluczykowych drzwi, to wysokie progi z modelowanym stopniem ułatwiającym wsiadanie i wysiadanie z samochodu. Same drzwi mają strukturę trójwarstwową (metalowe poszycie, karbon i neopren) i wewnętrzne klamki wykonane z litego aluminium.

« < 1 2 > »

Komentarze