X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Klasa M Guard: najwyższa ochrona w SUV-ie

2013-03-18
Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa M -> W164 (2005-dziś)

Klasa M Guard: najwyższa ochrona w SUV-ie

Opancerzona wersja Klasy M dołącza do szerokiej rodziny modeli Mercedes-Benz Guard

i tak jak one, reprezentuje typową dla marki, zintegrowaną koncepcję ochrony. Instalacja dodatkowych systemów została uwzględniona już na etapie projektowania i perfekcyjnie zintegrowana z architekturą samochodu. Dzięki temu zachowuje on walory wersji seryjnych, takie jak luksusowo wykończone wnętrze, wysoki poziom bezpieczeństwa i komfortu jazdy oraz pewne właściwości jezdne.


Podobnie jak inne opancerzone modele Mercedes-Benz, nowa Klasa M Guard koncentruje się na kompleksowej, zintegrowanej ochronie kierowcy i pasażerów. Oznacza to, że poszczególne elementy ochronne łączone są z surowym nadwoziem już na etapie produkcji, a opancerzenie obejmuje nawet wzmocnienia dachu, zamki, szczeliny drzwi czy mocowania lusterek zewnętrznych. Tak powstaje typowy dla Mercedesów system holistycznej ochrony przed atakami balistycznymi, zabezpieczający miejsca, których późniejsza modernizacja nie byłaby możliwa lub wystarczająco skuteczna.
Zintegrowana koncepcja ochrony ma nad rozwiązaniami niefabrycznymi także inną przewagę: projekt nadwozia od początku uwzględnia dodatkową masę i rozmieszczenie elementów opancerzenia. W rezultacie jego struktura odznacza się wyższą stabilnością oraz typową dla konwencjonalnych wersji Klasy M trwałością.

Klasa M Guard: uniwersalna ochrona. Karoseria Klasy M Guard przechodzi przez wszystkie etapy produkcyjne zarezerwowane dla egzemplarzy seryjnych i tak jak one, odznacza się znakomitą jakością. Nadwozie modelu jest jednak specjalnie przystosowane do mocowania elementów ochronnych, wzmocnień przedniego pasa oraz zmodyfikowanych drzwi. Opancerzenie obejmuje:
● Szyby o najwyższej jakości optycznej. Specjalne, laminowane szkło o jednakowej grubości zawiera wewnątrz chroniącą przed odłamkami warstwę poliwęglanową.
● Do wzmocnienia nadwozia - w tym słupków A, B i C, przegrody czołowej oraz dachu – zastosowano pokrycie ze specjalnej stali.
● Wszystkie zainstalowane elementy spełniające określone wymagania balistyczne podlegają kontroli balistycznej i są wcześniej odpowiednio certyfikowane.


Zgodność z klasą ochrony VR 4. Nowa Klasa M Guard spełnia wymagania klasy ochrony VR 4 według wytycznych BRV 2009 (Bullet Resistant Vehicles 2009) dla pojazdów opancerzonych. Klasyfikacja ta określa odporność balistyczną (VR = Vehicle Resistance, czyli „odporność pojazdu”) w zakresie rodzaju broni i jej kalibru: w tym przypadku, m.in. Magnum .357 oraz .44. Certyfikacja została przeprowadzona przez Ballistics Bureau w niemieckim Ulm. Niezależny test potwierdza, że zintegrowana koncepcja ochrony jest w stanie sprostać surowym wymogom w sytuacjach rzeczywistego zagrożenia. Klasa M Guard z powodzeniem zaliczyła następujące badania balistyczne:
● Ostrzał pod różnym kątem
● Wybuchy, na przykład granatu ręcznego DM51, zgodnie z wytycznymi ERV 2010. Testom poddano przednią i tylną część pojazdu, obie chronione przez opcjonalne opancerzenie podłogi.

Harmonijne zawieszenie i mocne silniki. Pomimo wyższej masy własnej Klasa M Guard zapewnia znany z wersji cywilnej, imponujący komfort jazdy, pewne prowadzenie oraz wysoki poziom aktywnego bezpieczeństwa. Model jest seryjnie wyposażony w pneumatyczne zawieszenie AIRMATIC z systemem selektywnego tłumienia Adaptive Damper System (ADS), dostosowanym do specjalnych funkcji pojazdu. Wzmocnione zawieszenie rekompensuje dodatkowe kilogramy, a nowe drążki skrętne tylnej osi pozwalają na optymalizację przechyłów na szybko pokonywanych łukach lub podczas nagłej zmiany kierunku jazdy.

« < 1 2 3 > »

Komentarze