Od 1979 roku pozostaje stałym elementem portfolio Mercedes-Benz, a jej oferta jest systematycznie rozwijana. Najnowsze wcielenie Klasy G to imponująca mieszanka najnowszej technologii i starannego wykończenia oraz wrodzonych cech modelu, takich jak ekstremalna solidność i wybitne zdolności terenowe.
Już po raz dziewiąty Klasa G zdobyła uznanie czytelników magazynu „Off Road”, którzy nagrodzili ją tytułem off-roadera roku. Kolejne wyróżnienia dołączają do bogatej listy nagród, zgromadzonych w ciągu ponad 30 lat rynkowej kariery. Dziś Klasa G to jeden z najpopularniejszych i najbardziej cenionych modeli na off-roadowej scenie.
Rodzina Klasy G obejmuje trzy wersje nadwoziowe: Station Wagon z krótkim rozstawem osi, Station Wagon z długim rozstawem osi oraz Kabriolet. Każdy z nich występuje z oszczędnym turobodieslem V6 z technologią BlueTEC o mocy 155 kW (210 KM) i 540 Nm maksymalnego momentu obrotowego lub z potężnym, 5,5-litrowym silnikiem benzynowym V8 o mocy 285 kW (388 KM) i 530 Nm momentu. Flagowy model G 55 AMG – dostępny tylko z 5-drzwiowym nadwoziem – napędza doładowany motor V8 o mocy 373 kW (507 KM) i potężnym maksymalnym momencie obrotowym, równym 700 Nm.
Niezrównane własności terenowe gwarantuje Klasie G najnowsza technologia z dziedziny układów napędowych i dynamiczne systemy kontroli prowadzenia. Seryjne wyposażenie modelu obejmuje permanentny napęd na cztery koła z reduktorem, elektroniczny system kontroli stabilności 4ETS, trzy blokady mechanizmów różnicowych uruchamiane za naciśnięciem przycisku oraz 7-stopniową przekładnię automatyczną 7G-TRONIC.
Klasa G Professional, nagrodzona w kategorii „Classic”, to odmiana użytkowa, zaprojektowana z naciskiem na terenową wytrzymałość. Doskonale sprawdza się w sytuacjach ekstremalnych – na przykład w rękach służb ratowniczych i miłośników off-roadowych wyzwań.
Chociaż pierwszej egzemplarze trzeciej generacji Klasy M dotarły do klientów dopiero późną jesienią ubiegłego roku, w plebiscycie organizowanym przez magazyn „Off Road” model zdobył już drugie miejsce w kategoriach „Luxury SUV” oraz „Newcomer”. Mercedes-Benz Klasy M imponuje swoją wydajnością i zużywa średnio o 25 proc. mniej paliwa od poprzedników. Klasowy mistrz oszczędności, ML 250 BlueTEC 4MATIC, potrzebuje w cyklu mieszanym jedynie 6 l/100 km (158 g CO2/km).
Nowa Klasa M pozostaje niezrównana również w dziedzinie bezpieczeństwa, komfortu oraz właściwości jezdnych – zarówno na asfalcie, jak i poza nim. Permanentny napęd na cztery koła, nowa architektura podwozia i innowacyjne systemy kontroli stabilności zapewniają kierowcy przyjemność z jazdy i stabilność rodem z samochodów o znacznie niżej położonym środku ciężkości.
źródło: Daimler
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.