Jeep Grand Cherokee, SUV – zdobywca największej, jak do tej pory ilości nagród oraz model, który zdefiniował cechy wyróżniające SUV-y klasy premium, odnotował kolejne prestiżowe wyróżnienie na swojej długiej liście międzynarodowych nagród.
Czytelnicy tygodnika „Motor” i miesięcznika „Auto Moto”, nagrodzili Jeepa Grand Cherokee tytułem „AUTO LIDER 2013″ w kategorii „Duży SUV i Auto Terenowe”. Pierwszy wśród 13 finalistów w tej kategorii, flagowy Jeep Grand Cherokee zdobył 17% głosów, pokonując Toyotę Land Cruiser 150 (13,4%) i Porsche Cayenne (11,9%).
Plebiscyt „AUTO LIDER 2013″ jest bardzo ceniony w branży motoryzacyjnej w Polsce, jak również bardzo popularny, o czym świadczy ponad 160 tysięcy głosów oddanych drogą internetową lub przez SMS-y.
To prestiżowe wyróżnienie jeszcze bardziej wzmacnia pozycję Jeepa Grand Cherokee w segmencie premium samochodów typu Sport Utility Vehicle (SUV) w Polsce. Jeep Grand Cherokee był w 2013 roku najchętniej wybieranym SUV-em na polskim rynku ze sprzedażą ponad 660 sztuk i wzrostem 31% w stosunku do 2012 roku, wyprzedzając takie modele, jak BMW X5 czy Mercedesa ML. Z pewnością miało to wpływ na ogólną sprzedaż marki Jeep w Polsce, która w 2013 roku przekroczyła 1 100 sztuk – o 9,2 % więcej niż w roku 2012.
Wprowadzony na rynek polski wiosną 2013 roku Jeep Grand Cherokee MY 2014 jest sprzedawany w wersjach Limited, Overland, SRT oraz w ekskluzywnej wersji Summit. Każdy element wyposażenia Grand Cherokee wygląda teraz jeszcze bardziej prestiżowo i jest jednoznacznie rozpoznawalny jako premium. Również wnętrza kultowego Jeepa wyróżniają się zaawansowaną technologią oraz wysokiej jakości wykończeniem.
Dostępne są cztery wersje silnikowe: doskonały turbodiesel 3,0 litry V6 z bezpośrednim wtryskiem Common Rail i z technologią Multijet II oraz silniki benzynowe V6 Pentastar 3,6 litra i V8 5,7 litra (dostępne tylko i wyłącznie w wersji Overland oraz Summit) i V8 HEMI 6,4 litra (tylko w wersji SRT).
Od 1992 roku, kiedy to Jeep wprowadził na rynek pierwszy egzemplarz Grand Cherokee, model ten oddaje najwyższy wyraz wartościom marki, takim jak: wolność, autentyczność, przygoda oraz pasja i stanowi punkt odniesienia pod względem mocy, komfortu, innowacyjności, jakości technicznej i konstrukcyjnej.
Topowy model gamy, Jeep Grand Cherokee uzyskał doskonałe wyniki sprzedaży: w 2013 roku był najchetniej wybieranym przez Klientów modelem na świecie i dzięki 255.000 sprzedanych egzemplarzy, drugi rok z rzędu przyczynił się do osiągnięcia rekordu sprzedaży na świecie: dzięki 731.565 sprzedanym samochodom marki Jeep na świecie w 2013 roku, marka pobiła poprzedni rekord 710.626 egzemplarzy ustanowiony w 2012 roku.
źródło: Fiat
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.