Kampania mająca na celu podniesienie zainteresowania wokół nowego kombi Jaguara była wyjątkowo długa i męcząca. Po kilku seriach zdjęć z kamuflażem, świątecznej kartce i niezliczonych plotkach, przyszedł czas na oficjalne zdjęcia i informacje.
Sportbrake urósł zaledwie o 5 mm w stosunku do sedana, mimo to maksymalna pojemność przedziału bagażowego wynosi 1675 litrów. Po podniesieniu oparć tylnej kanapy bagażnik zmniejszy się do 550 litrów. Tylna część nadwozia została wystylizowana ze smakiem – zwolennicy marki nie powinni narzekać. Kombi ze względu na dodatkową ilość blachy utyło o 70 kg. Jaguar zastosował samopoziomujące się zawieszenie, które ma zachować jakość prowadzenia nawet w przypadku pełnego załadunku. We wnętrzu materiały klasy premium. Dzięki modyfikacjom nadwozia, pasażerowie na tylnej kanapie będą mieli 48 mm więcej miejsca na nogi.
Pod maskę trafią silniki Diesla o czterech i sześciu cylindrach. Najmocniejsza jednostka 3,0 V6 z podwójnym turbo zaoferuje 275 KM i 600 Nm momentu obrotowego. Moc trafia na koła poprzez 8-stopniowy automat. XF Sportbrake będzie dostępny z pakietami Black i Aero.
Nowy Jag zadebiutuje w Genewie. Auto w europejskich salonach powinno pojawić się w trzecim kwartale 2012 r.
źródło: Jaguar / Mototarget
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.