X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Infiniti Q50 w Genewie

2013-03-05
Strona główna -> Infiniti -> Q50

Wrażenie podwójnego kokpitu osiągnięto dzięki zastosowaniu deski rozdzielczej, która subtelnie przepływa z przodu „podwójną falą”, jak również przez asymetryczną sekcję środkową. ‎‎Miękkie krzywizny, kontrastujące ze sobą powierzchnie i precyzyjne wykończenie zapraszają do wnętrza. Całość zdradza zaś podporządkowanie kierowcy i jego potrzebom. Wszystkie najważniejsze kontrolki rozmieszczono tak, by kierowca mógł je obsługiwać bez zmiany pozycji za kierownicą. Ten bardzo ergonomiczny interfejs, pozwalający na lepszą łączność człowieka z maszyną, dodatkowo potęguje u kierowcy poczucie panowania nad wszystkim. Jest to po części zasługa wyposażenia Q50, jako jednego z pierwszych samochodów, w podwójne ekrany dotykowe. Każdy z ekranów może być używany do wyświetlania i sterowania różnymi funkcjami. Przykładowo, podczas gdy w górnej części ekranu wyświetlane są informacje z systemu nawigacji, ekran dolny może być używany do nadzorowania systemów klimatyzacji, komunikacji, czy rozrywki. Oba ekrany mogą również współpracować ze sobą, więc gdy na górnym ekranie pokazywana jest trasa, na dolnym można wyszukiwać interesujące miejsca przy niej położone.  Wszystko to jest częścią nowego, doskonale widocznego w modelu Q50, podejścia Infiniti do technologii intuicyjnych.

Ponieważ rozstaw osi to 2850 mm, w Q50 jest nad wyraz dużo miejsca dla dorosłych pasażerów na przednich i tylnych siedzeniach. Wszystko zgodnie z założeniem, że przestrzeń na kolana ma powalać konkurencję… na kolana. Szczególną uwagę zwrócono na łatwość wsiadania i wysiadania. Gdy potrzebna jest większa przestrzeń bagażowa, tylne siedzenie można podzielić (w stosunku 60/40). Samochód oferuje również dostęp do bagażnika poprzez środkowy podłokietnik. Dzięki temu długie przedmioty, jak na przykład narty, mogą być przewożone obok pasażerów, rozpartych na tylnych siedzeniach.

Podobnie jak w przypadku każdego innego Infiniti, ogromny nacisk położono na zastosowanie wewnątrz naturalnych materiałów. Dla tego modelu dostępne są więc elementy skórzane i wykonane z drewna klonowego, jak również panele aluminiowe z teksturowanym wykończeniem Kacchu, nawiązującym do starożytnego rzemiosła japońskiego. Trzy kolory wnętrza do wyboru to: Wheat (pszenica), Graphite (grafit) i Stone (kamień).

Elementy wyposażenia Q50 to także: system aktywnej redukcji hałasu, system nagłośnienia następnej generacji Studio on Wheels („Studio na kołach”) firmy Bose ®, zaawansowana klimatyzacja (ACCS − Advanced Climate Control System) z jonizatorem powietrza Plasmacluster® oraz panoramiczna kamera 360°, ułatwiająca parkowanie (AVM − Around View Monitor) z funkcją wykrywania ruchomych obiektów (MOD − Moving Object Detection).

Fotele: kosmiczna inspiracja. Pomysłu na fotele inżynierowie Infiniti szukali nawet w kosmosie. Pozwoliło to opracować dla Q50 siedziska, dzięki którym podróżni nie odczuwają zmęczenia nawet na długich odcinkach trasy. Konstruktorów, współpracujących z naukowcami z Uniwersytetu Keio w Japonii, zainspirowały przeprowadzone przez NASA badania, z których wynika, że w stanie nieważkości człowiek przyjmuje postawę neutralną, która w najmniejszym stopniu obciąża ciało. Taką postawę możemy utrzymywać przez długi czas, nie odczuwając przy tym jakiegokolwiek dyskomfortu.

« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Komentarze