Badania przeprowadzone przez pięć wiodących w Europie firm consultingowych sektora motoryzacyjnego wykazały, że Hyundai i10 Nowej Generacji będzie utrzymywać lepszą wartość rezydualną niż poprzedni model, a także wielu kluczowych rywali tego segmentu.
Według brytyjskiej agencji CAP, model i10 Nowej Generacji w podstawowej wersji z silnikiem 1.0l zachowa 49,8% swojej wartości (38,9% w przypadku poprzedniego modelu), co jest wiodącym wynikiem w tej klasie. Konsekwentnie, również samochód z wyższym poziomem wyposażenia utrzyma wiodące wartości – będzie to odpowiednio 50,3% dla samochodu w średniej wersji wyposażenia z silnikiem 1.0l oraz 50,0% dla najwyższej opcji wyposażenia samochodu, z silnikiem 1.2l.
Również we Francji i10 będzie się wyróżniać bardzo konkurencyjną wartością rezydualną. Według analizy przeprowadzonej przez magazyn motoryzacyjny L’Argus Nowy Hyundai i10 zachowa 47,1% swojej ceny zakupowej po trzech latach i przebiegu 30 000 km, pokonując tym samym najważniejszych konkurentów: Chevroleta, Citroena, Fiata, Peugeota, Renault i Toyotę.
Według EurotaxGlass, w Hiszpanii i10 Nowej Generacji utrzyma swoją wartość na poziomie 46%, po trzech latach i 30 000, co plasuje go ponad większością rywali w segmencie. Jest to jednocześnie znaczący wzrost w porównaniu do poprzedniego modelu, który zachował w tym samym okresie 40% swojej pierwotnej ceny. Deutsche Automobil Treuhand (DAT) przewiduje, że w Niemczech wartość rezydualna samochodu w podstawowej wersji Classic z silnikiem 1.0l wyniesie 48,6% po 36 miesiącach i przejechaniu 30 000 km, a w wersji Style z silnikiem 1.2l będzie to 49,3%.
Z kolei według włoskiej agencji analitycznej Quattroruote, i10 Nowej Generacji z silnikiem 1.0l w wersji Style może utrzymać do 35,2% swojej pierwotnej wartości po 36 miesiącach i 30 000 km, co stanowi 6% wzrost w porównaniu z modelem poprzedniej generacji.
Wysoką konkurencyjność modelu i10 uzupełniają dodatkowo korzyści wynikające z niskich stawek ubezpieczenia samochodu. Brytyjski Thatcham Research zakwalifikował i10 z silnikiem 1.0l do pierwszej, najniższej grupy ubezpieczeniowej, a niemiecki GDV (Gesamtverband der Deutschen Versicherungswirtschaft) umiejscowił model w grupie 12. powyżej kluczowych konkurentów segmentu A, w tym Citroëna, Peugeota i Renault.
„Znacznie lepsze wartości rezydualne i10 Nowej Generacji w Europie, odzwierciedlają zaangażowanie Hyundaia w dostarczanie Klientowi wartości powyżej oczekiwań, co odnosi się do całej naszej gamy modelowej. Niskie koszty eksploatacji uzupełniają pakiet zalet modelu i10 na który składają się m.in. dynamiczna stylistyka, europejska jakość wykonania, oraz wyposażenie i poziom komfortu z wyższego segmentu dzięki czemu i10 Nowej Generacji stał się jeszcze bardziej atrakcyjny dla Klientów.” – powiedział Allan Rushforth, Wiceprezes i COO Hyundai Motor Europe.
Na polskim rynku Hyundai i10 Nowej Generacji może pochwalić się 1,5% wzrostem wartości rezydualnej po 3 latach i przejechaniu 30 000 km w stosunku do swojego poprzednika.
źródło: Hyundai
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.