Hyundai Motor Company oraz KIA Motors Corporation

Hyundai Motor Company oraz Firma Kia Motors Corporation, jako Partnerzy UEFA EUROTOP i oficjalni dostawcy samochodów podczas turnieju UEFA EURO 2012™ w Polsce i na Ukrainie, udostępnią ponad 700 samochodów osobowych celem zapewnienia sprawnego i efektywnego transportu dla szeroko pojętej grupy uczestników tej wielkiej europejskiej imprezy sportowej.

Podczas oficjalnej uroczystości przekazania floty, która odbyła się 16.05.2012 na Stadionie Narodowym w Warszawie, firmy Hyundai i Kia zaprezentowały najważniejsze z przekazywanych modeli samochodów:
Hyundai: i30 nowej generacji, i40, ix35 oraz limuzynę Equus, którą przemieszczać się będzie Michel Platini.
KIA: nowy cee’d , Optima Hybrid, Sportage, Cadenza

Pokazano także udekorowane barwami narodowymi autokary wszystkich reprezentacji, na których znalazły się oficjalne slogany zagrzewające drużyny do walki o zwycięstwo. Wybrano je dzięki głosowaniu on-line, w konkursie dla fanów, zorganizowanym przez markę Hyundai oraz UEFA.

Udział obu marek w sponsorowaniu UEFA EURO 2012 ma na celu zwiększenie rozpoznawalności brandów na scenie europejskiej – także poprzez liczne działania reklamowe oraz eventowe.

„Kia Motors widzi swój aktywny udział w marketingu futbolowym jako integralny element naszego dążenia do roli ważnego gracza na scenie motoryzacyjnej w skali międzynarodowej. Jest to strategiczne działanie celem którego jest podkreślenie naszej obecności na niwie sponsoringu sportowego oraz świadomości marki KIA w wymiarze światowym.” – powiedział Benny Oeyen, Vice President Marketing and Product Planning, Kia Motors Europe.

„Piłka nożna oddaje dynamizm, emocje i pasję” – powiedział Terry Im, Prezes Hyundai Motor Europe. „To są właśnie przeżycia, którymi Hyundai chce się dzielić ze swoimi klientami” – dodał.

Przekazywanie floty samochodowej zarówno marki Hyundai jak i Kia rozpoczęło się w październiku 2010 roku. Proces ten następuje w transzach zgodnie z ustalonym harmonogramem. Największa część floty przekazana zostanie w maju 2012 roku. Hyundai przekaże flotę składającą się z 353 samochodów z czego 168 wykorzystywanych będzie na terenie Polski. Kia przekaże łącznie 359 szt. samochodów z czego 183 szt. zapewni transport na terenie naszego kraju a 176 szt. na terenie Ukrainy. Oficjalnym beneficjentem i użytkownikiem floty w Polsce jest spółka EURO 2012. Na podstawie podpisanego porozumienia samochody pozostają do dyspozycji EURO 2012 do końca trwania turnieju a następnie zostaną zwrócone do firm Hyundai i Kia. W trakcie trwania UEFA EURO 2012 obie firmy będą odpowiedzialne za bieżący serwis floty samochodowej. Odpowiedzialność za przekazane samochody spoczywa na spółce EURO 2012.

W ramach wspólnego porozumienia pomiędzy Hyundai i Kia firmy podzieliły się obszarami swojej aktywności marketingowej w zakresie brandingu poszczególnych stadionów i tak Kia obecna będzie podczas meczu otwarcia na Stadionie Narodowym a Hyundai podczas finału w Kijowie. Natomiast w przypadku brandingu obiektów sportowych Hyundai obecny będzie w Poznaniu, Gdańsku, Lwowie i Kijowie natomiast Kia w Warszawie, Wrocławiu, Doniecku i Charkowie.

W oficjalnej ceremonii przekazania floty wzięli udział przedstawiciele Hyundai Motor Europe, Kia Motors Europe, Kia Motors Corporation, UEFA oraz Lokalnego Komitetu Organizacyjnego.

UEFA EURO 2012™ jest największą imprezą sportową w ramach partnerstwa Hyundai oraz KIA Motors z organizacją UEFA. Oprócz bliskiej, partnerskiej współpracy z UEFA – obie marki są także Partnerami FIFA. Salon samochodowy w Genewie w 2008 roku był miejscem ogłoszenia aliansu pomiędzy Hyundai Motor Company i Kia Motors Corporation w zakresie partnerstwa samochodowego z Międzynarodową Federacją Piłki Nożnej, organizatorem jednej z najważniejszych imprez sportowych – mistrzostw w piłce nożnej o Puchar FIFA – FIFA World Cup™.

Hyundai oraz KIA Motors stały się jednymi z oficjalnych partnerów FIFA oraz beneficjentem praw do wykorzystywania imprez FIFA World Cup™ i nie tylko – dla własnych działań marketingowych, zwiększonej obecności medialnej oraz udziału w specjalnych akcjach, eventach oraz innych inicjatywach typu promocyjnego. Kilka miesięcy temu Koncern Hyundai-Kia przedłużył swoją umowę sponsorską z FIFA do roku 2022, dzięki czemu logo południowo-koreańskich producentów będzie obecne podczas wszystkich turniejów organizowanych przez FIFA.

Mistrzostwa UEFA EURO 2012 to okazja dla marki Hyundai na przeprowadzenie szeregu atrakcyjnych programów marketingowych, dzięki którym kibice piłki nożnej mogą jeszcze bardziej poczuć prawdziwe, sportowe emocje. Jednym z najbardziej interaktywnych działań jest program „Bądź tam z Hyundaiem”, w którym fani układają hasła dopingujące drużyny do walki o zwycięstwo. Spośród haseł, zgłoszonych przez Kibiców wszystkich krajów, których reprezentacje wezmą udział w Mistrzostwach UEFA EURO 2012™. przedstawiciele UEFA wybrali dla każdego kraju trzy, ich zdaniem najlepsze propozycje, odzwierciedlające ducha sportu i emocji towarzyszących rozgrywkom. W ostatecznej fazie o wyborze zwycięzcy zadecydowali sami fani, głosując na stronie UEFA.com na ich zdaniem najlepszy slogan. Zwycięskie hasła znajdą się na autokarach, którymi poruszać się będą drużyny w trakcie trwania Turnieju UEFA EURO 2012™ w Polsce i na Ukrainie, od 8 czerwca do 1 lipca. Oprócz zamieszczenia autorskiego hasła na autokarze drużyny narodowej, każdy z 16 zwycięzców będzie wraz z osobą towarzyszącą gościem marki Hyundai podczas meczu ćwierćfinałowego w Gdańsku. Ufundowany przez firmę pakiet VIP obejmuje przelot, zakwaterowanie w hotelu i bilety na mecze. Zestawienie wszystkich haseł umieszczono na końcu informacji.

 

źródło: Kia Motors

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3210

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *