XC60 Plug-in Hybrid Concept wykorzystuje czterocylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 280 KM i maksymalnym momencie obrotowym 380 Nm do napędu przednich kół. Tylne koła napędzane są natomiast 70-konnym silnikiem elektrycznym zasilanym akumulatorem litowo-jonowym 11,2 kWh. Kierowca sam decyduje o załączeniu napędu na cztery koła (służy do tego odpowiedni przycisk), który realizowany jest za pośrednictwem 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów. Łączna moc zestawu to 350 KM, co pozwala na rozpędzenie auta od 0 do 100 km/h (w trybie „Power”) w zaledwie 5,8 sekundy.
W trybie „Pure” samochód zasilany jest wyłącznie energią elektryczną i może wówczas przejechać 45 kilometrów, nie emitując przy tym żadnych szkodliwych gazów. Z kolei standardowy tryb „Hybrid” pozwala na uzyskanie średniego zużycia paliwa na poziomie 2,3 litra/100 km, maksymalnego zasięgu 960 kilometrów oraz emisji CO2 równej 53 g/km.
Hybrydowe Volvo XC60 będzie nosiło oznaczenie „T8”. W ten sposób producent zwraca uwagę na osiągi pojazdu porównywalne z modelem wyposażonym w konwencjonalną, ośmiocylindrową jednostkę napędową.
Volvo XC60 Plug-in Hybrid w wersji produkcyjnej będzie przeznaczone główne na rynek północnoamerykański.
Mototarget.pl
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.