„Poprawiliśmy nasze wyniki zarówno jeśli chodzi o liczbę dostaw, jak i o finanse, tworząc doskonałą bazę do rozwoju na kolejne lata”, dodał Vahland.
W 2011 roku samochody ŠKODY cieszyły się największą popularnością w całej historii marki: dostawy wzrosły o 15,3 procent do rekordowej liczby 879 200 samochodów. Marka umocniła swą pozycję we wszystkich regionach, osiągając wzrost wyższy w stosunku do całego rynku. Globalny udział marki w rynku na dzień 31 grudnia 2011 roku wynosił ponad 1,4 procent.
Doskonałe wyniki ŠKODY są w głównej mierze zasługą atrakcyjnej palety modeli. „Wyróżniający się design, duża przestronność, najwyższa jakość, ergonomia, pro-rodzinna funkcjonalność, a także najlepsza relacja ceny do wartości – wszystko to sprawia, że nasze samochody są wyjątkowe” – powiedział Vahland. Modele ŠKODY stają się bardzo popularne również wśród klientów firmowych.
Marka sprzedała ponad 239 000 samochodów klientom flotowym (wzrost o 26,7 procent).
Status najpopularniejszego modelu marki w 2011 roku potwierdziła ŠKODA Octavia. Nazywany „sercem marki” model odnotował wzrost sprzedaży na poziomie 10,7 procent, do niemal 390 000 szt. Numerem dwa była Fabia (wzrost o 16,5 procent). Superb w minionym roku po raz pierwszy przekroczył granicę 100 000 sztuk – sprzedaż modelu wzrosła o 18,1 procent. Yeti odnotował największy wzrost sprzedaży spośród wszystkich modeli marki: aż 33,7 procent. Z kolei Roomster zakończył rok 2011 z 11,4-procentowym wzrostem.
Również w Polsce był to dla ŠKODY wyjątkowo udany rok, zwieńczony utrzymaniem pozycji lidera oraz wzrostem udziału w rejestracjach z poziomu 11,36% na 11,79%. Najpopularniejszym modelem w Polsce była ŠKODA Octavia (16 011 zarejestrowanych samochodów). Rejestracje pozostałych modeli wynosiły odpowiednio: Fabia: 10 722 szt., Superb: 2 355 szt., Roomster: 1 742 szt., Yeti: 1 574 szt.
źródło: Skoda
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.