Ford na Salonie Samochodowym w Genewie

który jest miejscem premiery nowego, kompaktowego SUV-a Forda EcoSport oraz Forda Tourneo Courier. Modele te są ważnym elementem w dążeniu firmy do zaoferowania klientom w Europie 15 nowych, globalnych modeli do 2015 roku.

Tylko w 2013 roku Ford odświeży ponad 40% modeli w swojej europejskiej gamie, obejmującej zaprezentowane niedawno nowe modele Ford Fiesta i Ford Kuga, a także pojazdy, które już niedługo dołączą do oferty, jak Ford EcoSport, Ford Tourneo Connect, Ford Transit Connect      i Ford Transit.

– Realizujemy najbardziej agresywny plan polityki produktowej w Europie, mający na celu wzbogacenie globalnego portfolio firmy z zakresu strategii One Ford – powiedział Stephen Odell, wiceprezes Ford Europe, Middle East and Africa. Zmieniamy naszą politykę działania               w Europie poprzez zwiększanie inwestycji w produkty w czasach ekonomicznego kryzysu.

Nowy Ford Tourneo Courier uzupełnia gamę rodzinnych vanów. Modele Ford Tourneo, zaprojektowane dla rodzin i użytkowników prowadzących aktywny tryb życia, cechują się przestronnymi kabinami pasażerskimi, które zapewniają podróżującym wysoki komfort jazdy i oferują wszechstronne rozwiązania ułatwiające codzienną eksploatację. Źródłem napędu są wydajne i oszczędne silniki, a w wyposażeniu znajdują się nowoczesne technologie, jak na przykład opracowany przez Forda system komunikacji SYNC.

Stylowy i kompaktowy Ford Tourneo Connect w wersji pięcioosobowej, który debiutuje              w Genewie, a na rynku pojawi się w połowie 2014 roku, oferuje wiodącą w klasie przestrzeń wewnątrz oraz nowoczesne technologie, stanowiąc tym samym doskonałe uzupełnienie gamy osobowych vanów Forda.

Obok pięcioosobowego Forda Tourneo Connect, na genewskim stoisku Forda debiutuje również przestronny Ford Grand Tourneo Connect w odmianie siedmioosobowej. Z kolei Ford Tourneo Custom oferuje maksymalną przestrzeń i wszechstronną kabinę dziewięcioosobową,  a także dwie wersje o różnej długości nadwozia.

Nowy Ford EcoSport – wszechstronny i praktyczny. W ciągu najbliższych sześciu lat Ford planuje sprzedać w Europie milion SUV-ów, kontynuując ofensywę zapoczątkowaną przez nowego Forda Kuga, który zadebiutował na początku tego roku.

Nowy Ford EcoSport pojawi się na rynku pod koniec 2013 roku i zaoferuje nabywcy przestronną kabinę pasażerską, nowoczesny design oraz inteligentne technologie. Samochód będzie dostępny z innowacyjnym silnikiem 1,0 l EcoBoost o mocy 125 KM, który zwyciężył w konkursie „International Engine of the Year”, jednostką wysokoprężną o pojemności 1,5 l i mocy 110 KM oraz 90-konnym silnikiem Diesla 1,5 l, który zapewni autu czołową w klasie ekonomikę zużycia paliwa.

Duża osłona chłodnicy, krótka maska i pochylone przednie słupki nadają SUV-owi sportowy, świeży charakter, a kanciaste reflektory podkreślają nowoczesny wygląd. Szacuje się, że w 2013 roku europejski segment niewielkich SUV-ów powiększy się o 30% w porównaniu z ubiegłym rokiem, natomiast w 2016 roku auta typu SUV będą stanowiły 10% całkowitej sprzedaży modeli firmy w tym regionie.

Ford planuje także wprowadzić na rynek europejski Forda Edge nowej generacji, większego i bardziej luksusowego modelu popularnego w Stanach Zjednoczonych i na innych rynkach.

Łączność dzięki systemowi SYNC. Ford przyspieszy również wprowadzenie na rynek systemu Ford SYNC, który po zeszłorocznym europejskim debiucie w modelu Ford B-MAX znalazł się na pokładzie 30% samochodów Forda oferowanych w 2012 roku.

W 2013 roku odsetek ten wzrośnie do 60%, ponieważ technologia SYNC jest już dostępna w nowym Fordzie Fiesta i nowym Fordzie Kuga, a w późniejszym terminie pojawi się w nowym Fordzie Transit Connect, nowym Fordzie Tourneo Connect i nowym Fordzie Transit. Na stoisku Forda w Genewie 19 z 21 prezentowanych pojazdów zostało wyposażonych w system SYNC.

Ford wprowadził system SYNC z funkcją Emergency Assistance, która w razie wypadku automatycznie wykonuje połączenie z numerem alarmowym. Oprócz tego firma ogłosiła, że Ford EcoSport będzie jednym z pierwszych pojazdów Forda w Europie wyposażonych w system Ford SYNC AppLink umożliwiający głosowe sterowanie aplikacjami na smartfony z wnętrza samochodu. Ford jest także pierwszym producentem samochodów, który rozpoczął współpracę ze Spotify – czołowym serwisem strumieniowego przesyłania muzyki i w ten sposób umożliwił przesyłanie muzyki na pokład samochodu.

Do 2015 roku każdy nowy Ford sprzedawany w Europie będzie oferowany z system SYNC.

Moc silnika EcoBoost. Niewielki, ale mocny silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1 litra zadebiutował w 2012 roku w Fordzie Focus, a obecnie jest stosowany w Fordzie B-MAX, nowym Fordzie Fiesta, Fordzie C-MAX oraz Fordzie Grand C-MAX. Firma szacuje, że 25% tych modeli sprzedawanych w 2013 roku będzie miało pod maską jednostkę 1,0 l EcoBoost.

Silniki EcoBoost łączą technologię turbodoładowania, bezpośredni wtrysk paliwa oraz układ płynnej regulacji faz rozrządu niezależnie dla obu wałków. Rozwiązanie to pozwala zachować doskonałe osiągi silnika przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa o 20 procent w porównaniu z większymi jednostkami.

1-litrowy EcoBoost to najmniejsza jednostka napędowa w europejskiej rodzinie silników EcoBoost, która obejmuje również czterocylindrowe warianty o pojemności 1,6 i 2,0 l. W latach 2013-2015 firma Ford of Europe zwiększy produkcję silników EcoBoost o 35 procent, natomiast za pięć lat ponad 50 procent wszystkich silników benzynowych Forda oferowanych w Europie będzie wyposażonych w układ turbodoładowania.

Łącznie 19 modeli prezentowanych przez Forda w Genewie jest napędzanych jednostką EcoBoost. Pod koniec tego roku Ford wprowadzi na rynek model Ford Focus Electric, czyli swój pierwszy zeroemisyjny samochód elektryczny, a w późniejszym terminie także gamę aut hybrydowych.

– Dzięki rozszerzeniu oferty modeli wyposażonych w najnowocześniejsze i oszczędne jednostki napędowe oraz systemy zapewniające kierowcy stałą łączność na pokładzie samochodu, Ford daje klientom dokładnie to, czego oczekują – powiedziała Barb Samardzich, wiceprezes ds. rozwoju produktu, Ford of Europe.

 

źródło: Ford

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3063

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *