Fiat Qubo Trekking z systemem „Traction+”

łączących w sobie swobodę aranżacji wnętrza, możliwość wszechstronnego zastosowania z ekonomiką użytkowania.

 

Wyposażony w silnik 1.3 Multijet o mocy 75 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 190 Nm., nowy Qubo Trekking dzięki systemowi “Traction+” oferuje osiągi zbliżone do samochodu typu “light crossover”, ale ma zalety, które może zapewnić jedynie samochód z napędem 4X2 wyposażony w silnik wysokoprężny, zarówno pod względem ekonomicznym (27 km na 1 litrze w cyklu pozamiejskim), jak i w kwestii ochrony środowiska (115 g/km CO2).

W celu lepszego podkreślenia wszechstronnego charakteru, Qubo Trekking wyposażony jest w przedni zderzak z dodatkowym elementem w części dolnej w kolorze aluminium, metalową osłonę silnika i podwyższone zawieszenie, aby lepiej radził sobie na nierównych nawierzchniach drogi. Ponadto, w standardzie posiada: relingi dachowe, przyciemniane tylne szyby, kołpaki o specjalnym wzorze a 15-calowe felgi wyposażone są w opony Pirelli P2500 185/65 R15 M+S (mud+snow)

 

System “Traction+”

Najistotniejszym wyróżnikiem nowej wersji Fiata Qubo jest zastosowanie “Traction+”, innowacyjnego systemu kontroli napędu, który z jednej strony zwiększa przyczepność pojazdu na trudnych i śliskich nawierzchniach a jednoczesnie jest rozwiązaniem mniej kosztownym od napędu 4×4.

System „Traction+” wykorzystuje zaawansowane urządzenia, obecne w samochodach z systemem ESP, ale jego działanie nie może być sprowadzone do prostej funkcji dodanej do systemu. System działa następująco: W warunkach niskiej lub zerowej przyczepności koła napędowego, centralka systemu „Traction+” wykrywa uślizg koła, aktywuje hydrauliczny obwód w celu zastosowania akcji hamowania na kole o niższej przyczepności, przenosząc moment obrotowy silnika na koło o wyższej przyczepności do podłoża.
System może być włączony dodatkowym przyciskiem na desce rozdzielczej i jest aktywny do prędkości 30 km/h.

Zachowano zatem tradycyjny układ napędu przedniego, ale wyposażono go w system, który w przypadku utraty przyczepności jednego z kół napędzających jest w stanie przenieść moment obrotowy silnika na koło trakcyjne (o wyższej przyczepności). Ten elektryczno-hydrauliczny system jako jedyny zapewnia jednocześnie efektywność napędu bez wpływu na poziom zużycia paliwa i obniżenia ładowności.

 

Wyposażenie standardowe i opcjonalne (rynek polski)

Qubo Trekking odziedziczył i tak już bogate wyposażenie wersji Dynamic, która na przykład, w dziedzinie bezpieczeństwa zawiera ABS z EBD, światła przeciwmgłowe, 3 punktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczem i ogranicznikiem napięcia, wspomaganie hydrauliczne, przednie i boczne poduszki powietrzne.

Dodatkowo wyposażony jest w wiele elementów podnoszących komfort użytkowania jak centralny zamek sterowany pilotem, klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby przednie i lusterka (podgrzewane), radioodtwarzacz CD z MP3 czy regulacja wysokości fotela kierowcy wraz z regulacją części lędźwiowej

Do tych elementów wyposażenia, w nowej wersji dodano ESP i system „Traction+”, relingi dachowe i przyciemniane szyby tylne oraz opony M+S.

Z listy wyposażenia dodatkowego Klient może wybrać np. system Blue&Me z aplikacją “eco:Drive”, kierownicę obszyta skórą z przyciskami sterującymi radiem i systemem Blue&Me, czujniki parkowania oraz autoalarm.

 

źródło: Fiat

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *